  • 1. Data: 2010-04-29 14:00:44
    Temat: mieszkanie w Krakowie.
    Od: "Picia" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chciałbym kupić mieszkanie (nowe) w Krakowie dla córki która za 2 lata idzie
    na studia. Będzie to dla nas duży wysiłek finansowy prawdopodobnie będziemy
    musieli wziąść kredyt. Na co zwracać uwagę jeżeli chodzi o kredeyt,
    developera, lokalizację, cenę i to wszystko o czym jescze nie wiem?
    Oczywiście mieszkanie póżniej /wcześniej przed studiami na wynajem.
    Mieszkamy 150km od Krakowa.

  • 2. Data: 2010-04-29 21:36:13
    Temat: Re: mieszkanie w Krakowie.
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    Picia pisze:
> [...]
    > developera, lokalizację, cenę i to wszystko o czym jescze nie wiem?
    > Oczywiście mieszkanie póżniej /wcześniej przed studiami na wynajem.

    Jeśli chodzi o kredyt to najprościej będzie przejść się po kilku
    bankach, może doradcach i już będziesz wiedzieć o co pytać.
    Musisz zdecydować się na walutę kredytu: zł, euro czy franki. To
    pierwszy krok.
    Później zwracaj uwagę na marżę, prowizja też jest ważna, ale ją płacisz
    tylko raz a z marżą już będziesz żyć do końca kredytu.
    Kolejna sprawa to wcześniejsza spłata kredytu. Są banki, w których do
    końca umowy jeśli chcesz wcześniej spłacić to musisz zapłacić prowizję
    ale i takie, że po 3 latach już możesz zrobić to za darmo. Jeśli
    zdecydujesz się na obcą walutę zwróć uwagę na możliwość przewalutowania
    i ile będzie Cię kosztować taka przyjemność. Z walutami obcymi jeśli
    dobrze pamiętam był jakiś haczyk ze spreadem, ale ja mam kredyt w zł,
    więc może niech wypowie się ktoś kto ma obcy.

    A i próbuj negocjować, co prawda teraz z tym jest b. ciężko ale może Ci
    się uda.

  • 3. Data: 2010-04-29 21:52:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 23:36:13 +0200, marioz_fl napisał(a):

    > Jeśli
    > zdecydujesz się na obcą walutę zwróć uwagę na możliwość przewalutowania
    > i ile będzie Cię kosztować taka przyjemność.

    Znajomi wzięli kredyt we frankach, a spłacają oczywiście w złotówkach - do
    dziś płaczą, bo miał byc tani kredyt i korzystny, tylko że wahania kursów
    ich wykańczają nerwowo, a w dodatku za przeliczenie na złotówki (czy
    odwrotnie) muszą płacić od każdego franka dodatkowo opłatę.
    W efekcie po 5 latach spłacania kredytu mieszkaniowego mają spłacone
    dopiero odsetki, kapitał nie ruszony czeka na spłatę, ich dziecko właśnie
    skoczyło studia i d... blada - są zablokowani finansowo, dziecko potrzebuje
    pieniędzy, bo w tym mieszkaniu już nie będzie mieszkać (wyjeżdża za
    granicę), a rynek wynajmu nie gwarantuje im obecnie na tyle korzystnych i
    stałych wpływów, aby kredyt się "sam" spłacał.

    Ale poczytaj tutaj:
    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/multiarticle.html/1
    413670,8,Ryzyko-walutowe-Informator-dla-kredytobiorc
    ow.html?article_id=1413670&position=7

  • 4. Data: 2010-04-29 21:53:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 23:52:25 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Ale poczytaj tutaj:
    > http://www.bankier.pl/fo/kredyty/multiarticle.html/1
    413670,8,Ryzyko-walutowe-Informator-dla-kredytobiorc
    ow.html?article_id=1413670&position=7

    To do Wątkodawczyni miało być.

  • 5. Data: 2010-04-29 22:44:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > ich wykańczają nerwowo, a w dodatku za przeliczenie na złotówki (czy
    > odwrotnie) muszą płacić od każdego franka dodatkowo opłatę.

    Zasada numer jeden - kredyt w takiej walucie, w jakiej się ma wpływy.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 6. Data: 2010-04-29 22:53:58
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-29 23:53, Ikselka pisze:

    413670,8,Ryzyko-walutowe-Informator-dla-kredytobiorc
    ow.html?article_id=1413670&position=7

    > To do Wątkodawczyni miało być.

    Z czego wnosisz, że to ONA?

    AW

  • 7. Data: 2010-04-29 22:56:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 00:44:56 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Zasada numer jeden - kredyt w takiej walucie, w jakiej się ma wpływy.

    Dla mnie to oczywiste.

  • 8. Data: 2010-04-29 22:56:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 00:53:58 +0200, AW napisał(a):

    413670,8,Ryzyko-walutowe-Informator-dla-kredytobiorc
    ow.html?article_id=1413670&position=7

    > Z czego wnosisz, że to ONA?

    Z tego samego, co Ty, że ja to ona :-D

  • 9. Data: 2010-04-30 11:33:23
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-30 00:56, Ikselka pisze:

    413670,8,Ryzyko-walutowe-Informator-dla-kredytobiorc
    ow.html?article_id=1413670&position=7

    > Z tego samego, co Ty, że ja to ona :-D

    Hmmm..

    > Witam,
    > Chciałbym kupić mieszkanie (nowe) w Krakowie dla córki która za 2 lata idzie

    z naciskiem na *Chciałbym*

    AW

  • 10. Data: 2010-04-30 19:50:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 00:56:13 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Dla mnie to oczywiste.

    Niestety, myślących jest mniejszość ;)