  • 51. Data: 2011-01-30 06:57:28
    Temat: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > skoro masz zysk w d... bo stać cię i nie masz co z kasą zrobić to pomontuj
    > sobie ogrzewanie elektryczne, ustaw termostaty i masz cieplutko, czysto,
    > wygodnie i miło, czego chcesz więcej, po kiego chcesz się użerać z jakimiś
    > dziwnymi ustrojstfaki i wentylatorami?:O)
    > moją radę masz za darmo, więc do dzieła:O)

    A co ma wspólnego ogrzewanie z wentylacją bo nie rozumiem?

    MS

  • 52. Data: 2011-01-30 12:07:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Papo Smurfo wrote:

> [...]
    > osiadł by
    > na podłodze, to zajoł by zaledwie 25cm wysokości od podłogi, więc
    > żeby się nim uidusić to trzeba by było leżeć bezpośrednio na
    > podłodze, więc dajmy sobie spokuj z tym "trującym" co2 dobrze?:O)
    >
    > a odnośnie podawanych tutaj absurdalnych normowych zalecanych
    > przepływach na poziomie 50m^3 dla kuchni, to proszę sobie policzyć że
    > jest to 14 litruf na sekundę, to dla małej kuchni normalnie
    > pszeciąg!!!:O) jak się zakłada w wyliczeniach pszeciągi i jeszcze stosuje
    > kreatywna
    > ekonomie to nic dziwnego że wychodzą zyski:O)

    idź dziecko do szkoły... na początek podstawowej.

    zapominasz że wentylacja ma nie tylko zapewnić odpowiedni skłąd powietrza
    ale też ma usówać nadmiar wilgoci i smrody :)

    No i bredzisz bo:
    "W małych stężeniach nie jest trujący, w większych stężeniach dwutlenek
    węgla jest szkodliwy dla zdrowia a nawet zabójczy, a jego działanie powoduje
    powstawanie hiperkapni, a co za tym idzie kwasicy oddechowej i w następstwie
    obrzęku mózgu."

  • 53. Data: 2011-01-30 12:09:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Papo Smurfo wrote:

    > zażuciołęś mi złe założenia, więc ja odparłem tfoje zażuty i zadałem
    > ci kilka prostych pytań na kture nie byłeś w stanie nawet
    > odpowiedzieć, więc jak chcesz dyskutować to najpierw odpowiedz, a
    > dopiero potem zadawaj pytania, rozumiemy się?:O)

    najpierw się doucz, jak chcesz dyskutować z mądrzejszymi :)

  • 54. Data: 2011-01-30 15:00:31
    Od: "Papo Smurfo" <r...@k...pl>

    Órzytkownik "Marek Dyjor" napisał:
    > najpierw się doucz, jak chcesz dyskutować z mądrzejszymi :)

    ło mztko, ale mondrościom powiało i pewnie jeteś obwoźnym handlażem czosnku
    i rekuperatoruf?:O)

  • 55. Data: 2011-01-30 15:00:33
    Od: "Papo Smurfo" <r...@k...pl>

    Órzytkownik "Maciej S." napisał:

    > Buhahahaha, to mnie rozsmieszyłeś, może na wentylacji się nie znam, ale na
    > biologię chodziłem - co2 jest gazem toksycznym dla wszystkich istot, jako
    > regulator ośrodka oddechowego. Stężenie 1% już powoduje zawroty głowy,
    > strężenie powyżej 7% powoduje utratę przytomnści i śmierć.

    ha ha ha, chyba ci się dwótlenek węgla z tlenkiem węgla pomylił, albo za
    dużo czytasz wikipedię?:O)
    na tą biologię też chyba za bardzo nie chodziłeś, bo dla roślin i pewnych
    organizmuf co2 jest gazem koniecznym do życia tak samo jak tlen dla
    człowieka:O)
    dla człowieka co2 jest obojętny, a te tfoje stfierdzenie że większe stężenie
    co2 powoduje śmierć mnie rozbawiło, śmierć ciekawe w wyniku czego?:O)

  • 56. Data: 2011-01-30 15:00:37
    Od: "Papo Smurfo" <r...@k...pl>

    > A co ma wspólnego ogrzewanie z wentylacją bo nie rozumiem?

    widzę ze mało rozumiesz, ale skoro stać cię bo kasz kupę kasy to po co ci
    rekuperator, pszeciesz to ustrojstfo dla biedoty co chce odzyskiwać
    pieniądze z wentylacji, to tak jakbyś sobie gaz w mercedesie zamontował:O)

  • 57. Data: 2011-01-30 16:22:21
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Papso Smurfo" <toważy...@g...ał>

    > ciepło właściwe powietsza - 1000J/kg*K
    > wymiana powietrza wentylacyjnego - 5*normalne zużycie = 6m^3/h

    Błąd ortograficzny

  • 58. Data: 2011-01-30 16:53:15
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

    > A co ma wspólnego ogrzewanie z wentylacją bo nie rozumiem?
    >
    > MS

    Dużo ma. Bo do życia potrzebne jest odpowiedniej jakości powietrze i ciepło.
    Jak ktoś ma kasy do obrzydzenia że w ramach pozbywania się nawisu inflacyjnego
    kupuje gadżet, to może sobie zafundować zamiast tego super instalację
    wentylacyjną. Rekuperator w polskich warunkach klimatycznych to bzdura
    ekonomiczna. Na dodatek nie zapewnia komfortu. Jak by wywalić wymiennik ciepla
    to raptem są dwa wentylatory. Jeden tłoczy a drugi wyciąga. Takie rozwiązanie
    nie zapewnia praktycznie nic więcej niż niekontrolowaną i przypadkową wymianę
    powietrza w pomieszczeniach. Przy zmianach temperatury trzeba by ciągle
    ręcznie regulować żeby uzyskać w pomieszczeniach wymaganą wymianę powietrza.
    Przy inteligentnej instalacji wentylacyjnej będzie pomiar ilości usuwanego
    powietrza i samoczynna regulacja zeby utrzymywała wymagana ilośc wymian w
    zależności od konkretnego pomieszczenia na dodatek w zależności od pory dnia.
    W kuchni w nocy nie potrzeba wymieniać powietrza jeśli tylko wlgotność i
    temperatura będą właściwe. To samo w wielu innych pomieszczeniach. Taki system
    ma szansę przynieść oszczędnści i przede wszystkim komfort.

  • 59. Data: 2011-01-30 19:38:00
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > na tą biologię też chyba za bardzo nie chodziłeś,

    Fystarczy że skączyłem medycyne, a potem specjalizacjem z chorub
    wewnentrznych.

    bo dla roślin i pewnych
    > organizmuf co2 jest gazem koniecznym do życia tak samo jak tlen dla
    > człowieka:O)

    Oczywiście, tak jak niektóre związku np. Arsenu który jest w większych
    stężeniach jest trucizną, dla człowieka pewna ilość CO2 też jest niezbędna
    do żyvia - jako stymulator ośrodka oddechowego.
    Przykładów gdzie związek toksyczny jest w małym stężeniu
    kofaktorem/katalizatorem jest mnóstwo.

    > dla człowieka co2 jest obojętny, a te tfoje stfierdzenie że większe
    > stężenie
    > co2 powoduje śmierć mnie rozbawiło, śmierć ciekawe w wyniku czego?:O)

    W wyniku zatrzymania pracy środka oddechowego, w przebiegu hiperwentylacji i
    zasadowicy oddechowej.
    Dodatkowo co2 rozpuszcza sięw śluzie w nabłonku oskrzelowym i płucnym i
    tworzy kwas węglowy, który drażni nabłonek i powoduje stan zapalny dodatkowo
    pogarszając niewydolność oddechową.
    DOTARŁO TROLLU?
    Oczywiście wszystko jest kwestią stężenia i czasu przebywania, do pewnego
    stopnio organizm może się przyzwyczaić, ale nie opowiadaj mi bajek że CO2
    jest obojętny dla zdrowia.

    Dla mnie jesteś zwykłym trollem.

    MS

  • 60. Data: 2011-01-30 20:54:26
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > stopnio organizm może się przyzwyczaić, ale nie opowiadaj mi bajek że CO2

    Nie znam się na tym. Ale wydaje mi się. Wydaje mi się. Że zasadowica będzie
    występowała jak steżenie CO2 w powietrzu będzie za male. Szybciej będzie
    wydalany CO2 z organizmu bo zmienią się ciśnienia osmotyczne w komórkach i na
    zawnątrz. Szybciej wydalany CO2 spowoduje przesunięce pH komórki w strone
    zasadowego. Nie wiem jak jest z hiperwentylacją. Ale na oko to ona występuje w
    przypadku niedoboru tlenu. Taki mechanizm malo tlenu częściej się oddycha. I
    też powinno prowadzić do kwasicy. Bo niby jak z tlenu mają się zrobić zasady.
    Tlen jest nazywany rodnikiem kwasowym. Bez niego nie ma większości kwasów. Są
    oczywiście beztlenowe. Ale chlorowodór to rekiny w żolądkach robią a nie
    ludzie w plucach. Niewątpliwie wzrost stężenia CO2 w powietrzu jest szkodliwy
    i w skrajnych przypadkach może doprowadzić do śmierci. I to w sytuacji kiedy
    jest jeszcze dostateczna ilość tlenu. Tylko że wedlug mnie mechanizm nie
    bęzdie polegal na zatruciu, bo zatrucie bardziej kojarzy się z cyjankiem
    potasu. A ze zwyczajnym uduszeniem. Doprowadzenie w obiekcie typu dom do
    sytuacji kiedy stężenie CO2 wzrośnie do wartości niebezpiecznych jest wedlug
    mnie malo prawdopodobne. Dom to nie okręt podwodny. A jak dom jest tynkowany
    tynkami wapiennymi to praktycznie niemożliwe.