  • 1. Data: 2012-02-23 07:51:57
    Temat: mlotowiertarka - prosze o opinie uzytkownikow
    Od: "mr2" <m...@u...gg>

    Witam. Bardzo prosze o porade co warty jest sprzet:

    EUROTECH EH26S
    EUROTEC RH285

    konkretnie chodzi o takie sprzety ;-))

    http://allegro.pl/mlotowiertarka-mlot-eurotec-2000w-
    wiertla-glowka-i2109897182.html
    http://allegro.pl/mlotowiertarka-udarowa-sds-plus-18
    00-w-glowka-i2119746495.html

    Ktora ewentualnie z innych podobnych wytrzyma 1-2 lata u amatora na budowie?
    Czy udar deklarowany jako 3.0 pokrywa sie ze stanem faktycznym? ;-))

    Dzieki pod.rm.

  • 2. Data: 2012-02-23 09:07:46
    Temat: Re: mlotowiertarka - prosze o opinie uzytkownikow
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "mr2" <m...@u...gg> napisał w wiadomości

    One ładnie i zgrabnie wyglądają, ale na budowę brałbym coś metalowego z
    dolnym silnikiem - coś z młtowiertarek 850W powszechnie dostępnych w
    marketach, takich jak ta
    http://allegro.pl/mlot-udarowy-obrotowy-eurotec-1550
    w-mlotowiertarka-i2109897192.html

    Młotki te występują w dwóch wersjach dotyczących funkcjio podkuwania: z
    blokowaniem dłuta i bez blokowania. Przeważnie te które kosztują w okolicach
    120-140 zł nie mają blokady, a te za 160 -180 mają.
    Mam dobre doświadczenia młotkami tego typu produkcji NuTool. Można je dostać
    w obi pod marką producenta (Nu tool) lub w Castoramie pod marką castoramy
    Handy Power.
    Te młotki są odporne na traktowanie, warunki pracy i przegrzanie. Kuć beton
    typu C20 można ale oczywiście z przerwami i powoli. Wydajności jak w
    przypadku makity czy niebieskiego boscha nie ma co oczekiwać ale to zupełnie
    inna półka.
    Po zakupie takiego młotka warto wziąć do ręki śrubokręt i profilaktycznie
    sprawdzić i ewentualnie podokręcać śruby.
    Dotrzegłem też taką zależność że np Nu Tool nie ma dużego bicia bocznego
    przy wierceniu a te najtańsze mają. Mam osiem tego typu młotków w tym trzy
    Nu Tool'e kupowane w różnym czasie i myślę że ta obserwacja jest wiarygodna.
    Te młotki nie mają także regulacji mocy tylko on/off.

    Unikać kopii DeWalta wyglądającej tak:
    http://allegro.pl/einhell-mlotowiertarka-bt-rh-920-e
    -druga-glowka-i2157363265.html i
    występującej pod różnymi markami, ale najczęściej einhell. Jest bardzo
    ciężka, udar ma bardzo fajny ale bardzo krótko żyjący. Wyłącznik nieodporny
    na zapylenie. Serwis to fikcja. W moim przypadku nie udało mi się do serwisu
    dodzwonić i nie otrzymałem również odpowiedzi na zapytania mailowe.

    Młotki które podlinkowałeś nie są złe i mają pozytywne opinie ale trzeba o
    nie dbać. IMHO można takie cuś kupić po zakończeniu ciężkich robót lub
    budowy i mieć do obsługi budynku już zamieszkałego i majsterkownictwa
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2012-02-23 12:30:53
    Od: "mr2" <m...@u...gg>

    > blokowaniem dłuta i bez blokowania. Przeważnie te które kosztują w
    > okolicach 120-140 zł nie mają blokady, a te za 160 -180 mają.

    czyli podczas pracy dlutem jest ono luzno osadzone i potrafi sie obracac?

    jr.

  • 4. Data: 2012-02-23 13:28:13
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Ktora ewentualnie z innych podobnych wytrzyma 1-2 lata u amatora na
    > budowie? Czy udar deklarowany jako 3.0 pokrywa sie ze stanem faktycznym?

    Wprawdzie urzadzenie, które kupiłem na aledrogo nie jest tej firmy, ale
    wyglada tak samo i tez powstało w Chinach.
    Moc i udar ma swystarczajace, ale... gdy wykonałem nim bruzdę o długości 2 m
    ( w tynku i cegle, nie betonie!) to okazało się, ze wrzeciono wygięło się i
    przy wierceniu wiertło solidnie bije.

  • 5. Data: 2012-02-23 23:11:33
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > czyli podczas pracy dlutem jest ono luzno osadzone i potrafi sie obracac?

    Tak. Nie jest to jakaś wada. To po prostu cecha o której warto wiedzieć
    kupując takią maszynę. Niezablokowane na sztywno dłuto pozwala na obracanie
    wiertarką w czasie pracy w zależności od warunków, pozycji pracy dostępu itd
    bez konieczności odblokowywania i przestawiana dłuta. Z drugiej strony przy
    podkuwaniu w twardym materiale dłuto, zwłaszcza płaskie ustawia się tak jak
    kruszy się materiał a nie tak jakby chciał tego użytkownik.
    Siła udaru tych urządzeń jest na tyle mała że nie jest to jakaś szczególna
    upierdliwość.
    Przy udarze rzędu 4-5 J dłuto bez blokady byłoby zdecydowaną wadą.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2012-02-25 09:55:20
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

> [...]
    > m ( w tynku i cegle, nie betonie!) to okazało się, ze wrzeciono wygięło
    > się i przy wierceniu wiertło solidnie bije.

    Widocznie nie potrafisz się Pan obsługiwać dobrze sprzętem :)
    Ja mam taką
    http://allegro.pl/wiertarka-udarowa-1300w-mlotowiert
    arka-eurotec-i2155871274.html
    dokładnie już chyba 4 lata i cały czas chodzi elegancko. Rozwala B-15, B-20
    bez większych problemów. Nigdy się nie zepsuła. Choć miałem inną wiertarkę
    EUROTEC i była do du.... ta jest jednak dużo lepszej jakości. Wypowiadam się
    jako ten, który MA, a nie jako przeciwnik CHIŃSKICH produktów.

  • 7. Data: 2012-02-28 01:13:53
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "adriano" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Widocznie nie potrafisz się Pan obsługiwać dobrze sprzętem :)

    Byc może bo istotnie nie wiem, jaka to wiedza tajemna potrzebna jest do
    wykonania 2 mb bruzdy o głębokosci ok 15 mm i takiej samej szerokości w
    tynku położonym na pustaku max ...