  • 11. Data: 2012-11-13 09:53:36
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    news:k7lv2t$uec$1@news.task.gda.pl...
    > oczywiście jeśli nie przewidujesz wanny oraz/lub deszczownicy.
    >
    > tylko umywalkę i jakiś natrysk z minimalnym strumieniem wody...
    >
    > no i jedna osoba...
    >
    > 14kW w trybie przepływowym może ci nie wydolić z zapewnieniem ciągłego
    > strumienia wody o temperaturze tych minimum 37 stopni.
    >
    > Dlatego jak masz sporą rodzinę i kilka odbiorów równoczesnych to trzeba
    > pomyśleć o większym zasobniku

    Będzie mieszkało 5 osób. Dwie łazienki, w jednej wanna, w drugiej prysznic.

  • 12. Data: 2012-11-13 10:01:05
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:k7t1qg$q3k$1@usenet.news.interia.pl...

    > Będzie mieszkało 5 osób. Dwie łazienki, w jednej wanna, w drugiej
    > prysznic.

    Zasobnik daj większy, ze 300L bo taniej iść razem do kąpieli w obu
    łazienkach równocześnie niż jeden za drugim. Za jednym ładowaniem zasobnika
    załatwicie kąpiel. Pic ma ciężko żeby podnieść temperaturę do prawie 90
    stopni w małym obiegu.
    Kup zasobnik z aktywną ochroną katodową. To znaczy z anodą zasilaną z
    zasilacza. Nie będzie potrzeby wymiany anody nigdy. I tak byś zapomniał albo
    niezbyt pilnował :-)

  • 13. Data: 2012-11-13 10:38:30
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    W odróżnieniu doradzę kupno kotła o mocy 20-24kW.
    Wszystkie nowoczesne kotły mają modulowane palniki. I wszystko jedno czy są
    to kotły tzw. kondensacyjne, z zamknietą komorą czy atmosferyczne.Np.
    Junkers Excellence o mocy nominalnej 24kW moduluje moc od 7,3 do 24 kW.
    Ponadto można zmniejszyć programowo maksymalną moc grzewczą.
    Nie chcę to rozpętywać kolejnej dyskusji o sprawnościach ktłów , bo jej
    (dyskusji) koszty bedą większe niż hipotetyczne oszczędności...:-).
    Zwrócę tylko uwagę, że w stanie ustalonym (stała temperatura w zasobniku
    c.w.u. na poziomie 50-55 st) nie może być mowy o kondensacyjnym działaniu
    kotła. Są to marketingowe brednie.
    Show must go on.
    Przy ogrzewaniu podłogowym lub bardzo rowiniętej powierzchni klasycznych
    grzejników i znakomitej izolacji termicznej obiektu czyli warunkach częstego
    zachowania niskiej temperatury powrotu mogą wystapić pewne oszczędności. Czy
    wystąpią i w jakiej wysokości tudzież czy będzie to uzasadniało zwiększony
    koszt instalacji i czy kiedykolwiek (kiedy ?) się zwróci to pozostawiam do
    decyzji indywidualnej.
    Jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki.

  • 14. Data: 2012-11-13 10:53:22
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > c.w.u. na poziomie 50-55 st) nie może być mowy o kondensacyjnym działaniu

    no w porządku - to w koncu po co ta wieksza moc? Wiadomo ze bedzie zasobnik,
    w zasobniku wezownica wiec moc przekazana wodzie uzytkowej zalezy od mocy
    wezownicy, piec mozna dac i 100kW a wezownica odda i tak tylko np. 10 :) Moc
    pieca wieksza niz moc wezownicy jest bez sensu.
    Lepiej dac wiekszy zasobnik tak aby było dosc wody do kąpieli itd, a maly
    piec bedzie sobie powoli dogrzewal.

    b.

  • 15. Data: 2012-11-13 11:07:54
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Proszę zobaczyć na zasobniku. Na każdym zasobniku przyzwoitej firmy jest
    opisana moc recovery rate/dauerleistung dla temperatury c.w.u. 10/45 i wody
    grzewczej 70 st. I tak np. dla zasobnika Viessmann dwupłaszczowego 160l
    podana jest moc 26kW.Dla zasobnika 500l z wężownica jest to 57kW, dla 130l
    dwupłaszczowego 24kW itd.
    Jeżeli zainteresowany pisze o dwóch łazienkach i 5 osobach to chodzi o
    wydajność produkcji ciepłej wody.

  • 16. Data: 2012-11-13 11:34:02
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "zapinio" <z...@g...com> wrote in message
> [...]
    > 130l dwupłaszczowego 24kW itd.
    > Jeżeli zainteresowany pisze o dwóch łazienkach i 5 osobach to chodzi o

    Tak kocioł ma być co najmniej 24kW, lepiej bliżej 30 i oczywiście
    modulowany.
    na zasobnik 300L będzie nie najszybciej ale ok

  • 17. Data: 2012-11-13 11:36:12
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message

> [...]
    > tylko np. 10 :) Moc pieca wieksza niz moc wezownicy jest bez sensu.
    > Lepiej dac wiekszy zasobnik tak aby było dosc wody do kąpieli itd, a maly

    Ale puiec wyłącza kaloryfery i włącza pompe od małego obiegu. Nie możesz
    grzać wody pół dnia, bo mieszkanie wystygnie. max 45 minut.
    Moc musi być stosowna. Przy 300L będzie potrzeba ze 30kW

  • 18. Data: 2012-11-13 12:05:29
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 13.11.2012 10:38, zapinio wrote:
> [...]
    > decyzji indywidualnej.
    > Jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki.
    Kluczem tu jest nie moc max, a moc minimalna. Zazwyczaj ogrzewaie
    potrzebuje ciaglej mocy blizszej minimalnej.
    W wielu przypadkach 7kW to sporo za duzo.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 19. Data: 2012-11-13 12:07:53
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 13.11.2012 11:36, kiki wrote:

> [...]
    > grzać wody pół dnia, bo mieszkanie wystygnie. max 45 minut.
    > Moc musi być stosowna. Przy 300L będzie potrzeba ze 30kW

    To moze ja praktycznym przykladem posluze. Kociol 14kW max - moc dla CWU
    ograniczona do 10kW, zasobnik 120l dwuplaszczowy. Nagrzewa wode do 45
    st. w 20 minut.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 20. Data: 2012-11-13 13:26:09
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > Tak kocioł ma być co najmniej 24kW, lepiej bliżej 30 i oczywiście

    kiki, ty masz zdaje sie 800m2- normalny człowiek ma duuużo mniej wszystkiego
    :-) Pieca również :-)

    b.