  • 21. Data: 2012-11-13 13:36:10
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:k7te9c$1id4$1@adenine.netfront.net...
    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    >

    > kiki, ty masz zdaje sie 800m2- normalny człowiek ma duuużo mniej
    > wszystkiego :-) Pieca również :-)
    Hehehehe, toz to prawie zamek na Loarą,
    sluzba, gosposia, ogrodnik :D

    pozdrawiam
    Adams

  • 22. Data: 2012-11-13 13:41:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > W odróżnieniu doradzę kupno kotła o mocy 20-24kW.
    > Wszystkie nowoczesne kotły mają modulowane palniki. I wszystko jedno czy
    > są to kotły tzw. kondensacyjne, z zamknietą komorą czy atmosferyczne.Np.
    > Junkers Excellence o mocy nominalnej 24kW moduluje moc od 7,3 do 24 kW.

    To znacznie za dużo. Standardowy dom 150 m2 dopiero w największe mrozy
    potrzebuje 8kW. Czyli przez 99% czasu ten kocioł będzie pracował w trybie
    on-off, zamiast spokojnie grzać z mniejszą mocą.

    > Ponadto można zmniejszyć programowo maksymalną moc grzewczą.

    Istotna jest moc _minimalna_ nie maksymalna.

    > Nie chcę to rozpętywać kolejnej dyskusji o sprawnościach ktłów , bo jej
    > (dyskusji) koszty bedą większe niż hipotetyczne oszczędności...:-).
    > Zwrócę tylko uwagę, że w stanie ustalonym (stała temperatura w zasobniku
    > c.w.u. na poziomie 50-55 st) nie może być mowy o kondensacyjnym działaniu
    > kotła. Są to marketingowe brednie.
    > Show must go on.

    Więcej energii idzie na ogrzewanie domu niż na CWU, a przy ogrzewaniu
    kondensacja działa cały (lub prawie cały) sezon.

    > Przy ogrzewaniu podłogowym lub bardzo rowiniętej powierzchni klasycznych
    > grzejników i znakomitej izolacji termicznej obiektu czyli warunkach
    > częstego zachowania niskiej temperatury powrotu mogą wystapić pewne
    > oszczędności.

    Bzdura. Oszczędności będą zawsze co najwyżej trochę mniejsze bo kondensacja
    będzie występować tylko w okresach przejściowych.

    > Czy wystąpią i w jakiej wysokości tudzież czy będzie to uzasadniało
    > zwiększony koszt instalacji i czy kiedykolwiek (kiedy ?) się zwróci to
    > pozostawiam do decyzji indywidualnej.
    > Jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki.

    Ale matematyka i fizyka nie kieruje się preferencjami kulinarnymi. To się
    liczy, a nie zgaduje!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2012-11-13 14:39:42
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Ponieważ zaś w ,odróżnieniu zapewne, jestem projektantem i producentem
    urządzeń kontrolno-pomiarowych od ponad 20 lat(w tym m.in. dla PAN)
    ,stosowne wykształcenie (dwa kierunki) i praktykę, natomiast NIE JESTEM
    dystrybutorem, serwisantem, wyłącznym autoryzowanym przedstawicielem itd.
    przeto, tak jak powiedziałem, nie dam się nabić w "energooszczędne"
    rozwiązania, które są bardzo korzystne, ale głównie dla wymienionych grup.
    Oczywiście można mieszkać w kotłowni, która dodatkowo ma funkcję mieszkalną.
    Jak kto lubi...czemu nie.No i ten splendor. Można znajomym pokazać.Można
    wycieczki oprowadzać. Można mieć inteligentny dom.
    Nie ma to żadnego sensu oczywiście ,w szczególności nie ma sensu
    ekonomicznego.
    Zwróci się po 15-20 latach o ile wcześniej się nie rozpadnie.
    A rozpadnie się, bo żywotność takiego sprzętu to własnie 10-15 lat.Góra !!!
    O starzeniu się moralnym nawet nie wspominam, bo 10-15 lat to epoka, może
    dwie, a to przecież nie honor używać starocie...:-).
    Show must go on.
    Czekam na następną generację pieców, które ...będą dodatkowo wytwarzać
    gaz....:-)))).
    Takie będą oszczędne.

    No to co ?
    Kup pan te cegłę...

    P.S.
    Właśnie zamontowałem u syna nowy piec.
    Junkers Excellent MKS 24 kW z otwartą komorą (kupiłem 1.5 roku temu za 40%
    ceny katalogowej tj. 1900 zł, dystrybutor chciał sie pozbyć po sezonie)
    Wyszukany sterownik pogodowy FW200 (600zł)
    12 grzejników dwupłytowych o mocy ca. 2 kW. (razem ok.3000zł)
    Zbiornik c.w.u Viessmann dwupłaszczowy 160l z kwasówki (używany 1600 zł).
    Koszt części (razem z rurami PP Stabi,dwoma naczyniami wyrównawczymi,
    osprzętem ,zaworami termostatycznymi.,zwrotnymi,bezpieczeństwa itd.)
    ok.3000zł.
    Robocizna własna.
    Czyli razem ok.11 tys. złotych.
    Oczywiście można wydac na to 20 tys. ,można 40 tys., można ...
    Tylko po co.
    Nie zwróci się nigdy.

  • 24. Data: 2012-11-13 14:59:16
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Robocizna własna.
    > Czyli razem ok.11 tys. złotych.
    > Oczywiście można wydac na to 20 tys. ,można 40 tys., można ...

    u ciebie nie bos pojechał kalafiorami zatem piec tani i mało sprawny, nie ma
    sprawy. A przy podłogówce tez bys taki dał?

    b.

  • 25. Data: 2012-11-13 15:05:14
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > Robocizna własna.
    > Czyli razem ok.11 tys. złotych.
    > Oczywiście można wydac na to 20 tys. ,można 40 tys., można ...

    Jedyna oszczednosc jaka widze to zakup kotla z otwarta komora spalania.
    Obecnie podobne kotly z otwarta komora oscyluja na poziomie 2k - 2.2k.

    Doplata do kondensata to okolo 2k. Zyskujemy mozliwosc oszczedzania przy
    zasilaniu nizszymi temperaturami.
    Wg mnie warto jesli ktos ma podlogowke i wieksze grzejniki.

    Wiec nie bardzo widze jakies wieksze, kosmiczne naklady.

    Nie mam nic wspolnego z branza.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 26. Data: 2012-11-13 15:11:03
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Kalafiorami ?
    Ach zapomniałem.
    Złocone rurki...te rzeczy.
    I złoty instalator...:-).

    I żadnej rzeczowej rozmowy w zakresie kosztów i opłacalności.
    I technicznej celowości.

    Przy podłogówce bym nie zainstalował.
    Bo nie zainstalowałbym podłogówki.
    Dlaczego ?
    Bo nie.
    Na szczęście póki co jest jeszcze tak, że to ja decyduję co i za ile u
    siebie instaluję.
    I tak pozostanie...:-).

  • 27. Data: 2012-11-13 15:12:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > przeto, tak jak powiedziałem, nie dam się nabić w "energooszczędne"
    > rozwiązania, które są bardzo korzystne, ale głównie dla wymienionych grup.

    Jeśli rzeczywiście masz odpowiednią wiedzę to policz, a wtedy przestaniesz
    pisać bzdury jakoby kocioł kondensacyjny nie przynosił oszczędności przy
    standardowej (nie przewymiarowanej) instalacji grzejnikowej. Przybliżone
    obliczenia może zrobić już licealista, do dokładnych wymagane jest przejście
    z sumy drobnych okresów na całkę po czasie, co wymaga już pewnego aparatu
    matematycznego, ale nawet te uproszczone obliczenia dają pomijalny błąd.

    Nie jestem dystrybutorem, ani instalatorem niczego, więc mnie to obojętne
    kto co sobie w domu instaluje, ale mam tę przewagę nad większością
    społeczeństwa że potrafię pewne rzeczy dokładnie policzyć albo w
    przybliżeniu oszacować. Kiedyś to byłą powszechna umiejętność dzisiaj już
    zamiera.

> [...]
    > Wyszukany sterownik pogodowy FW200 (600zł)
    > 12 grzejników dwupłytowych o mocy ca. 2 kW. (razem ok.3000zł)

    No więc masz instalację grzejnikową gdzieś tak dwu-trzykrotnie
    przewymiarowaną - jak znalazł dla kotła kondensacyjnego.

> [...]
    > Koszt części (razem z rurami PP Stabi,dwoma naczyniami wyrównawczymi,
    > osprzętem ,zaworami termostatycznymi.,zwrotnymi,bezpieczeństwa itd.)

    To teraz policz sobie kiedy by się w Twoim przypadku zwrócił zakup
    kondensatu.

    > Oczywiście można wydac na to 20 tys. ,można 40 tys., można ...
    > Tylko po co.
    > Nie zwróci się nigdy.

    20 tys, nie ale też różnica pomiędzy Twoim kotłem a kondensatem nie wynosi 9
    tys. Kocioł kondensacyjny można kupić już za 3200 czyli raptem 1300zł więcej
    niż Ty dałeś za swój. Przy przewymiarowanej instalacji oszczędność wynosi
    ponad 10% rocznie. Co przy kosztach ogrzewania 3 tys / sezon daje zwrot już
    po 4,5 roku, a to oczywiście nie uwzględniając strat powodowanych przez
    pobieranie powietrza do spalania z pomieszczenia (otwarta komora), więc
    rzeczywista oszczędność będzie większa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2012-11-13 15:20:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > urządzeń kontrolno-pomiarowych od ponad 20 lat(w tym m.in. dla PAN)
    > ,stosowne wykształcenie (dwa kierunki) i praktykę,

    Nie pogniewaj się, ale poczytasz trochę grupę, to zauważysz, że tu nie tacy
    siedzą i nie takie problemy na czynniki pierwsze rozbierają.

    Marek

  • 29. Data: 2012-11-13 15:22:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wyszukany sterownik pogodowy FW200 (600zł)

    A to nie ten co sam zaprojektowałeś?
    Z twoją wiedzą?

    Marek

  • 30. Data: 2012-11-13 15:29:00
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Dość szczegółowo, kompetentnie i uczciwie pisal o tych zagadnieniach
    jackare.
    Jako fizyk z drugiego wykształcenia mogę jego wywody tylko z uznaniem
    potwierdzić.
    Wiedzy nie należy opierać wyłacznie na materiałach producenta kotła...że tak
    powiem.

    Zresztą...
    Jak powiedział książę Rochefoucauld : Nikt nie jest zadowolony ze swej
    fortuny, każdy ze swojego rozumu.
    A teraz żegnam, bo już mi czasu szkoda.