  • 31. Data: 2012-11-13 15:36:03
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Sorry, ale z Chińczykami nie wygram.
    Ty też nie.
    Ani z Hindusami.
    Marek,
    A telewizorów LCD nie projektujesz ?
    I nie produkujesz ?
    Z Twoją wiedzą ? (po aktywności na necie widzę, że znasz się na wszystkim i
    masz mnóstwo wolnego czasu).

    Bulba.

  • 32. Data: 2012-11-13 15:48:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > A telewizorów LCD nie projektujesz ?
    > I nie produkujesz ?

    Nie opłaca mi się :)

    Regularnie co roku, jest przynajmniej jeden wątek, w którym ludzie
    udowadniają sobie wiele spraw na poziomie czysto naukowym, teoretycznym i
    praktycznym. Jak chcesz, to wnikaj dalej, będzie następny coroczny wątek o
    wyższości jednych świąt nad drugimi, chociaż co do kotłów to chyba nie
    znajdziesz tu osoby które przyzna ci rację w twojej teorii. Zacznij może od
    przeanalizowania charakterystyk sprawności w funkcji obciążenia
    poszczególnych kotłów. Dojdziesz do ciekawych wniosków.

    Marek

  • 33. Data: 2012-11-13 16:07:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dość szczegółowo, kompetentnie i uczciwie pisal o tych zagadnieniach
    > jackare.

    No to pokaż, gdzie napisał, że w okresach przejściowych kocioł kondensacyjny
    nie przyniesie oszczędności.

    > Jako fizyk z drugiego wykształcenia mogę jego wywody tylko z uznaniem
    > potwierdzić.

    Pokaż te wywody, bo jak na razie to palnąłeś bzdurę, a teraz próbujesz ją
    poprzeć jakimś autorytetem.

    > Wiedzy nie należy opierać wyłacznie na materiałach producenta kotła...że
    > tak powiem.

    > Zresztą...
    > Jak powiedział książę Rochefoucauld : Nikt nie jest zadowolony ze swej
    > fortuny, każdy ze swojego rozumu.

    A cóż to za bzdura? Zgadzasz się z tym? Widocznie ten książę miał bardzo
    wąskie horyzonty.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2012-11-13 16:41:20
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Marku,
    Mnie też się nie opłaca...:-).
    Ale to jakby zupełnie inny temat chociaż szeroki.

    Ad rem.
    To JEST temat o wyższości itd. stale nawracający.
    I jakkolwiek żyję z tego to coraz bardziej bawią mnie fani elektronicznych
    maszyn do gaszenia świecy...:-).
    Jeśli coś, wszystko jedno co, zwracać się będzie przez 5 lat to opłacalność
    tego stoi pod znakiem zapytania.
    Jeśli zwracać się będzie przez 10 lat to nie ma nawet znaku zapytania.
    Ale każdy decyduje sam za siebie.
    I dobrze.

    pzdr.

    z.

  • 35. Data: 2012-11-13 17:47:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
    > Kalafiorami ?
    > Ach zapomniałem.
    > Złocone rurki...te rzeczy.
    > I złoty instalator...:-).
    >
    > I żadnej rzeczowej rozmowy w zakresie kosztów i opłacalności.
    > I technicznej celowości.
    >
    > Przy podłogówce bym nie zainstalował.
    > Bo nie zainstalowałbym podłogówki.
    > Dlaczego ?
    > Bo nie.
    > Na szczęście póki co jest jeszcze tak, że to ja decyduję co i za ile u
    > siebie instaluję.
    > I tak pozostanie...:-).

    podłogówka jest porównywalna albo tańsza od grzejników :)

  • 36. Data: 2012-11-13 18:09:42
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Witam

    > podłogówka jest porównywalna albo tańsza od grzejników :)

    Nalezy tez pamietac
    ze podlogowka
    nie musi sie podobac
    płci pięknej ,
    dla ktorej wygląd
    kalafiora ma pierwszorzedne
    i najwazniejsze znaczenie.

    pozdrawiam
    Adams

  • 37. Data: 2012-11-13 19:07:40
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Jeśli coś, wszystko jedno co, zwracać się będzie przez 5 lat to
    > opłacalność tego stoi pod znakiem zapytania.

    20% rocznie to słaby biznes? A gdzie jest lepszy?

    b.

  • 38. Data: 2012-11-13 19:31:36
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Oczywiście.
    Szczególnie jeśli trzeba zerwać parkiet.
    Który można potem zużyć do palenia w kominku.
    Po jego uprzednim wybudowaniu.
    I odnośnego komina.
    Tudzież wzmocnienia i wyparcia stropu.
    Co dodatkowo bedzie wymagało wybudowania ławy fundamentowej.
    I robót ziemnych w istniejącej piwnicy.
    Wszystko zaś projektu budowlanego i odpowiedniego pozwolenia na budowę.
    Ale to drobiazg.
    Za to efekt ekonomiczny palce lizać.
    I ogryzać (Stefan Kisielewski).

    Czy ja muszę ?
    To w takim razie podziękuję.

  • 39. Data: 2012-11-13 19:46:55
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    To kup dwa.
    Będzie 40%.

    [o tempora...o mores...]

  • 40. Data: 2012-11-13 22:24:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-11-13 13:41, Ergie pisze:

    > Więcej energii idzie na ogrzewanie domu niż na CWU, a przy ogrzewaniu
    > kondensacja działa cały (lub prawie cały) sezon.

    Sumarycznie: tak.
    Chwilowo: nie.

    Miałem termę przepływową 27kW i nie wystarczała na 2 punkty (wanna +
    umywalka). Czyli - jeśli będą się kąpać jednocześnie 2 osoby i piec
    będzie musiał podgrzać wodę online (bo akurat się skończy w zasobniku)
    to wtedy przyda się ta większa moc.

    M.