  • 61. Data: 2012-11-16 12:07:53
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie podraża.
    > Wystarczy porównać ceny kotłów 14kW i 20-24kW.
    > Są niemal identyczne.

    Po pierwsze dla jednego "niemal" nie ma znaczenia drugi woli to wydać na
    jakieś hobby. Po drugie porównaj ceny kanałów koncentrycznych - przy różnych
    mocach są różne średnice (choć to zależy też od producenta). Po trzecie
    kocioł o mniejszej mocy pracuje sprawniej przy grzaniu CO.

    > Jest to zrozumiałe, bo ta sama jest armatura gazowa, ta sama automatyka,
    > te same podzespoły hydrauliczne.
    > To samo dotyczy zasobników 100l czy 160l.

    Zależnie od producenta i typu od 100 do 500 zł różnicy, dodatkowo większy
    zasobnik ma większe straty "postojowe".

    > Komfort ciepłej wody z zasobnika i z kotła dwufunkcyjnego jest
    > nieporównywalny.

    Oczywiście, dlatego nikomu nie proponuję kotła dwufunkcyjnego tylko
    jednofunkcyjny albo zewnętrznym albo wbudowanym.

    Przy 3-4 osobach nie da się obu rozwiązań nawet porównać.

    Oczywiście, ale też chyba nikt nikogo nie namawia na zamianę kotła
    jednofunkcyjnego z zasobnikiem na dwufunkcyjny.

    > Jezeli ktoś nie ma miejsca lub budowla nie pozwala na zasobnik (małe
    > mieszkanie, słabe stropy, bo zasobnik 160l to obciążenie stropu ok. 350kg

    Ciekawa fizyka :-)

    > etc.) to stosuje się półśrodki w rodzaju zasobnik 20l, ale w istocie
    > rzeczy jest to nieco ulepszony kocioł dwufunkcyjny.

    ROTFL. Z punktu widzenia użytkownika nie odróżnisz kotła (wystarczającej
    mocy) z zasobnikiem 20l od takiego z zasobnikiem 200l. W obu przypadkach
    będzie miał stały strumień wody o w miarę stałej temperaturze nawet w
    momencie otwarcia drugiego/trzeciego kranu.

    > Dopiero co podałem koszty wykonania instalacji dla zasobnika 160l więc po
    > co ta demagogia.
    > I po co demagogiczne , a stanowcze "kup 14kW, a nie 24 kW" itd.

    To nie demagogia. W tym przypadku jest to lepsze rozwiązanie, więc nie ma
    sensu silić się na populizm w stylu zrób co zechcesz i tak będzie dobrze.

    Czy jak ktoś pyta o auto do przewiezienia worka cementu proponujesz mu zakup
    tira? Ja wiem, że marketingowcy i instalatorzy więcej zarabiają na droższym
    sprzęcie więc im zależy na tym by każdy swoją kotłownie i instalację
    przewymiarował do granic absurdu, i wielu ludzi się na to dało złapać. Ale
    to, że samemu się niepotrzebnie straciło kasę nie znaczy że trzeba innych do
    tego zachęcać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 62. Data: 2012-11-16 13:53:58
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Marku,
    Ja wiem, że znasz sie na wszystkim, ale np. w sąsiednim wątku proponowałeś
    wyprowadzenie przez ścianę spalin z kotła o mocy 28kW co oczywiście jest
    niezgodne z prawem budowlanym.
    A teraz a'propos jazdy.
    Na użytkowy ciężar zbiornika 160l składa się:
    - ciężar samego zbiornika ok. 80-100kg , wie o tym doskonale mój kręgosłup,
    bo zbiornik taki ostatnio znosiłem do piwnicy (konkretnie Viessmann 160l
    płaszczowy 85kg)
    -ciężar wody c.w.u w tym wypadku 160l
    -ciężar wody grzewczej, w tym wypadku 30l
    Razem ok. 280 kg.
    W przypadku zbiornika 120l i wężownicowego ciężar ten będzie wynosił mniej:
    -zbiornik 60kg (wg katalogu np.Junkers ST120)
    -woda c.w.u 120l
    -woda grzewcza ok. 5l
    Czyli razem 185 kg.

    Dla zbiornika 200l płaszczowego:
    200l wody c.w.u
    zbiornik 99kg
    woda grzewcza 30l
    razem 330kg

    Gdzie więc pojechałem ?
    Tak na marginesie.
    Czy Pan Marek zdaje sobie sprawę, że ciężar ten jest skupiony w kole o
    średnicy ok. 70cm ?
    I jak się to ma do obliczeń wytrzymałości stropów ?

  • 63. Data: 2012-11-16 14:07:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie. Ponieważ piec nie utrzymuje stale maksymalnej temperatury w
    > zasobniku. Jeśli trafisz na moment dochodzenia do minimalnej temperatury i
    > 2 osoby zaczną brać prysznic, to piec będzie musiał grzać wodę prawie
    > on-line. A wodę mam ze studni, więc jeśli akurat zgra się z
    > dopompowywaniem wody do zbiornika na zimną wodę to najpierw pójdzie ta
    > spod ziemi (7C) prosto do zbiornika z ciepłą wodą.

    > Miałem taką sytuację więc wiem o czym mówię. Woda nie była zupełnie zimna,
    > ale do 38C jej brakowało.

    W takiej sytuacji można albo zmniejszyć histerezę tak aby kocioł szybciej
    zaczynał podgrzewać wodę w zasobniku (już przy mniejszym spadku
    temperatury), albo po prostu zwiększyć temperaturę wody w zasobniku, a na
    wyjściu dać zawór mieszający - tak aby ktoś kto odkręci samą ciepła się nie
    poparzył.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 64. Data: 2012-11-16 14:49:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyprowadzenie przez ścianę spalin z kotła o mocy 28kW co oczywiście jest

    Nie bredź.
    Zacytuj gdzie napisałem o tym że spaliny z kotła 28kW można prze ścianę.
    Zasygnalizowałem tylko fakt że dla kotłów kondensacyjnych jest taka
    możliwość.

> [...]
    > Viessmann 160l płaszczowy 85kg)
    > -ciężar wody c.w.u w tym wypadku 160l
    > -ciężar wody grzewczej, w tym wypadku 30l

    Bredzisz.
    Napisałeś wyraźnie zbiornik 160litrów. Taki zbiornik Waży nie więcej niż
    80kg. Aristona wolnostojący wazy 60kg. Razem z wodą waży więc nie więcej
    240kg a to jest 110kg mniej niż pisałeś.

> [...]
    > mniej:
    > -zbiornik 60kg (wg katalogu np.Junkers ST120)

    Nie rób se wstydu. Napisałeś zbiornik 160 litrów wody waży 350kg.

    > Tak na marginesie.
    > Czy Pan Marek zdaje sobie sprawę, że ciężar ten jest skupiony w kole o
    > średnicy ok. 70cm ?

    Wow. Amerykę odkrył.
    Pomijajac twoją odkrywczość, co to ma do rzeczy?????? Czy zbiornik 160l
    waży przez to 350kg?

    > I jak się to ma do obliczeń wytrzymałości stropów ?
    No ale do czego to napisałeś? Czy zbiornik waży przez to więcej?
    Pisz na temat.

    Marek

  • 65. Data: 2012-11-16 14:52:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy Pan Marek zdaje sobie sprawę, że ciężar ten jest skupiony w kole o
    > średnicy ok. 70cm ?
    > I jak się to ma do obliczeń wytrzymałości stropów ?

    Jak stanę na jednej nodze to działam punktowo większym ciężarem. Ciężar
    punktowy nie ma dla stropu żadnego znaczenia bo wylewka rozkłada go na
    większą powierzchnię. Ciężar punktowy może mieć znaczenie dla wylewki, ale
    to tylko w przypadku kiepskiej wylewki.

    Np. Jeśli strop jest liczony na obciążenie 150kg / m2 to wcale nie znaczy,
    że obok siebie nie mogą na jednym m2 stanąć dwie osoby ważące po 100 kg
    każda.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 66. Data: 2012-11-16 15:04:19
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Marku,
    Internet pełen jest technicznych analfabetów spędzających cale dnie( często
    i noce) na walce o internetowe przewagi.
    Ja do nich nie należę.
    Prawdę mówiąć nie widzę różnicy w wymowie obciążenia 280 kg i 350 kg.
    I jedno i drugie skupione na powierzchni koła średnicy 70cm to bardzo
    poważne wyzwanie dla stropu.
    I o tym mowa.
    Dla mnie możesz się dalej mądrzyć i na tej liście i na wszystkich innych ,
    bo mnie to kompletnie nie interesuje i nie dotyczy...:-).
    Jestem szczęśliwym człowiekiem ,bo nie muszę konsultować (i nie będę tego
    robił nigdy) swoich decyzji inwestycyjnych z fahofcami z internetu.
    Twoja opinia zawierająca się w "nie bredź" również mnie nie
    interesuje....:-).
    Ja posługuję się danymi, Ty zaś jako argumentację masz "nie bredź".
    No to sobie dalej dyskutuj.

    W wątku p.t."wymiana pieca gazowego" padła nazwa montowanego pieca.
    "junkers ZWB 28-3 C 23 S"
    Ty zaś poradziłeś:
    "Albo wogóle olać komin i wypuścić krótki kawałek
    przez ścianę. Jest to dopuszczalne ale w przepisach podają minimalne
    odległości od okien."

    Tymczasem już rzut oka na typ pieca jednoznacznie wskazuje, że wyprowadzenie
    przez ścianę spalin z pieca o mocy 28kW jest niezgodne z prawem budowlanym.
    Wpuszczasz więc człowieka w kanał.

    Ale to ja bredzę, a Ty jesteś fachowiec.
    Od wszystkiego zresztą.
    I niech tak pozostanie.

    Bulba.

  • 67. Data: 2012-11-16 15:36:22
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Radziłbym zapytać inżyniera budowlanego z praktyką 20-letnią i odpowiednimi
    uprawnieniami.
    Czy można obciążenia skupione na kole 70 cm postawić sobie gdzie bądź.

    Z jednej strony walka o 100-500 złotych różnicy w cenie kotła (gdzieś na
    górze wątku było o różnicach kilkudziesięciotysięcznych), z drugiej o
    stratach (większych) postojowych większego zasobnika.
    No to zajrzyjmy do dokumentacji.
    Viessmann Verticell 130 strata ciepła w kWh/24h wynosi 1.2
    zasobnik 160l strata 1.3
    zasobnik 200l strata 1.3
    350 l strata 1.8
    500l strata 2.2
    Czy jest w ogóle o czym rozmawiać ?

    Absurdem jest wmawianie ludziom, że jest to rzeczą krytyczną z punktu
    widzenia ekonomii eksploatacji.
    Podobnie jak to czy piec ma 14 kW czy 24kW.
    Idąc bowiem tym tropem można dojść do wniosku, że 14kW w małym
    domu/mieszkaniu o dobrej izolacji to też strata i trzeba kocioł 6kW itd.
    W rzeczywistości różnice w efektywności pracy kotłów będą znikome i
    pomijalne.
    Co oczywiście nie znaczy, że w mieszkaniu o pow. 60m2 można i należy
    zainstalować kocioł 50kW.
    Zdrowy rozsądek jest najlepszym doradcą.

  • 68. Data: 2012-11-16 16:09:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 13:53:58 UTC+1 użytkownik zapinio napisał:
    > I jak si? to ma do oblicze? wytrzyma?o?ci strop?w ?

    Ja ważę 140 kg

    Jak to sie ma do obliczeń wytrzymałości stropu?

  • 69. Data: 2012-11-16 16:43:14
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    To informacja raczej dla lekarza i psychoterapeuty.

  • 70. Data: 2012-11-16 16:55:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Radziłbym zapytać inżyniera budowlanego z praktyką 20-letnią i
    > odpowiednimi uprawnieniami.
    > Czy można obciążenia skupione na kole 70 cm postawić sobie gdzie bądź.

    Czy ty jesteś kretynem, czy tylko trolujesz? Jesteś naprawdę tak głupi by
    się zastanawiać czy dwie osoby mogą stać obok siebie w dowolnym miejscu?

> [...]
    > No to zajrzyjmy do dokumentacji.
    > Viessmann Verticell 130 strata ciepła w kWh/24h wynosi 1.2

    To ponad 100zł rocznie jeśli nie ma o czym rozmawiać to możesz mi co roku
    przelewać stówę.

    > Absurdem jest wmawianie ludziom, że jest to rzeczą krytyczną z punktu
    > widzenia ekonomii eksploatacji.

    Absurdem jest uparte zaprzeczanie fizyce, matematyce i ekonomii.

    > Podobnie jak to czy piec ma 14 kW czy 24kW.

    Piszę Ci to już po raz trzeci. Zrozum wreszcie że piec głównie służy do CO,
    i jest spora różnica w zużyciu gazu gdy go przewymiarujesz i pracuje
    systemem on-off bo ma za wysoką moc minimalną.

    > Idąc bowiem tym tropem można dojść do wniosku, że 14kW w małym
    > domu/mieszkaniu o dobrej izolacji to też strata i trzeba kocioł 6kW itd.

    Oczywiście

    > W rzeczywistości różnice w efektywności pracy kotłów będą znikome i
    > pomijalne.

    Bzdura

    > Co oczywiście nie znaczy, że w mieszkaniu o pow. 60m2 można i należy
    > zainstalować kocioł 50kW.

    Można, ale nie należy.

    > Zdrowy rozsądek jest najlepszym doradcą.

    To weź go w końcu pod uwagę, bo Twoje absurdalne stwierdzenie, o potrzebie
    "inżyniera budowlanego z praktyką 20-letnią i odpowiednimi uprawnieniami" do
    tego by stwierdzić że dwie osoby mogą stać obok siebie w dowolnym miejscu i
    strop się nie zawali.

    Pozdrawiam
    Ergie