  • 71. Data: 2012-11-16 16:59:16
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:e3cacce5-2e1c-4600-b215-159f78a8d36e@go
    oglegroups.com...

    > Ja ważę 140 kg
    > Jak to sie ma do obliczeń wytrzymałości stropu?

    Musisz uważać by nie podnosić dziecka na ręce - co najwyżej noworodka :-)))
    Albo każdorazowo przed zrobieniem kroku konsultuj się z "inżynierem
    budowlanym z praktyką 20-letnią i odpowiednimi
    uprawnieniami" :-)))

    Nie bardzo łapię do czego jest potrzebne 20-letnie doświadczenie, jakby
    19-letnie nie wystarczało, ale może kolega nam za chwilę wyjaśni, bo robi
    się coraz bardziej absurdalnie, no ale to piątek więc tradycyjny dzień
    żartów na grupach może o to chodzi :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2012-11-16 17:47:32
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Jak to miło, że na grupie są tacy wybitni fachowy.
    Nawet nie pytają czy zasobnik będzie przy ścianie nośnej czy na środku
    przęsła.
    Nawet nie pytają jaki strop.
    I co poza zasobnikiem na nim będzie.
    Bo może np. regał z książkami czyli nastepne 300kg.
    No to bulba fahofcy.
    Korespondencyjni.

    Liczcie dalej straty 100 złotych rocznie.
    Miłego onanizmu.

  • 73. Data: 2012-11-16 18:54:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 17:47:35 UTC+1 użytkownik zapinio napisał:

    > Nawet nie pytają jaki strop.
    >
    > I co poza zasobnikiem na nim będzie.
    >
    > Bo może np. regał z książkami czyli nastepne 300kg.
    >
    > No to bulba fahofcy.
    >
    > Korespondencyjni.

    Ja ważę 140 kg. Powierzchnia stóp to 0,03 mkw.
    Ja siedzący na krześle to nacisk 140 kg na ok 20 cm kwadratowych.
    Kurcze i regał z książkami mam w pokoju na pietrze;))
    Ryzykuje okropnie?

  • 74. Data: 2012-11-16 20:04:20
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-11-16 14:07, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > W takiej sytuacji można albo zmniejszyć histerezę tak aby kocioł
    > szybciej zaczynał podgrzewać wodę w zasobniku (już przy mniejszym spadku
    > temperatury), albo po prostu zwiększyć temperaturę wody w zasobniku, a
    > na wyjściu dać zawór mieszający - tak aby ktoś kto odkręci samą ciepła
    > się nie poparzył.

    Nie wiem, jak się zmienia histerezę w moim kotle. Mam tylko pokrętło z
    numerkami. :-)

    Nie będę też zwiększał temperatury (raz na jakiś czas przegrzewam wodę w
    zasobniku, najlepiej wieczorem - wtedy do rana trzyma się ciepła).

    Baterie mam termostatyczne.

    Pieca też nie będę wymieniał.

    M.

  • 75. Data: 2012-11-16 21:04:09
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Prawdę mówiąć nie widzę różnicy w wymowie obciążenia 280 kg i 350 kg.
    Nie 280 lecz 240 i to w to wątpię gdyż jak napisałem przykładowy zbiornik
    ariston 160l waży 60kg.czyli napełniony będzie miał wagę 220kg. To nie te
    czasy że zbiorniki robi się z centymetrowej blachy, materiał kosztuje. I to
    jest nacisk statyczny, czyli najmniej niebezpieczny w budownictwie.. Osoba
    otyła ważąca 100kg przy podskoku na wysokość 30cm jaki to nacisk???
    Potrafisz sobie wyobrazić moment imprezy na którą przyszło kilkanaście osób
    w tym kilku naprawdę dobrze zbudowanych chłopów, kiedy nagle większości
    przyszła ochota poskakać??

    > I jedno i drugie skupione na powierzchni koła średnicy 70cm to bardzo
    > poważne wyzwanie dla stropu.

    Popytaj lepiej jakiegoś konstruktora.

    > Dla mnie możesz się dalej mądrzyć i na tej liście i na wszystkich innych ,
    > bo mnie to kompletnie nie interesuje i nie dotyczy...:-).

    Naucz się tylko nie wciskać komuś w usta to czego nei powiedział.

    > W wątku p.t."wymiana pieca gazowego" padła nazwa montowanego pieca.
    > "junkers ZWB 28-3 C 23 S"
    > Ty zaś poradziłeś:
    > "Albo wogóle olać komin i wypuścić krótki kawałek
    > przez ścianę. Jest to dopuszczalne ale w przepisach podają minimalne
    > odległości od okien."

    Niech ci będzie. Ja tego kotła nie znam i nieprawdopodobne było nawet mi
    pomyśleć że ktoś w domu jednorodzinnym montować chce takiej mocy kocioł.
    Zresztą moc kotła można zmniejszyć regulacją dyszy

    Marek

  • 76. Data: 2012-11-16 22:34:50
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    I to ostatnie Twoje zdanie wyczerpuje to o czym od początku piszę.

    pzdr.
    z.

  • 77. Data: 2012-11-16 22:53:56
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    >I to ostatnie Twoje zdanie wyczerpuje to o czym od początku piszę.

    Niech ci będzie.

  • 78. Data: 2012-11-17 09:48:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
> [...]
    > Wtedy rzeczywiście niezbędnie potrzebny jest piec o nominalnej mocy
    > 24 kW, a i tak komfort jest dyskusyjny. bo wydatek ciepłej wody to
    > maks. 8-10l /min. A więc nie ma mowy o dwóch kranach odkręconych na
    > raz ,prysznic+wanna, prysznic+zlew itd.
    > Przy 3-4 osobach nie da się obu rozwiązań nawet porównać.
    > Jezeli ktoś nie ma miejsca lub budowla nie pozwala na zasobnik (małe
    > mieszkanie, słabe stropy, bo zasobnik 160l to obciążenie stropu ok.
    > 350kg etc.) to stosuje się półśrodki w rodzaju zasobnik 20l, ale w
    > istocie rzeczy jest to nieco ulepszony kocioł dwufunkcyjny.

    no i co zrobisz jak są tacy co sie myją w szklance wody o temperaturze 30
    stopni jest im dobrze i wszystkim chcą sprzedać taki standard.

  • 79. Data: 2012-11-19 05:55:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Chodzi o to by standardowy "Kowalski" na podstawie wyznań tego kto
    > się myje w hektolitrze niepotrzebnie nie przewymiarował sobie
    > instalacji płacąc więcej za mocniejszy kocioł i większy zasobnik, bo
    > wyczyta tu, że inaczej niemożliwe jest normalne umycie się kilku osób.
    >
    > Tylko tyle i aż tyle.

    chodzi o to aby kowalski na podstawie rad kogoś kto sie myje w litrze wody
    nie zrobił sobie instalacji która będzie go wkurzała przez resztę życia.

    Trzeba sobei zdać sprawę jakie się ma potrzeby, np dzieci dzieci potrafią
    wyciągnąć duże ilości wody bo sie lubią pluskać, zresztą wielu dorosłych też
    lubi się pluskać. No i wanny któe potrafią wypróżnić nawet duży zasobnik
    dość skutecznie.

  • 80. Data: 2012-11-19 08:27:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy ty jesteś kretynem, czy tylko trolujesz? Jesteś naprawdę tak głupi by
    > się zastanawiać czy dwie osoby mogą stać obok siebie w dowolnym miejscu?

    Na to pytanie celowo mi też nie odpowiadał. Niech zaglądnie do projektu domu
    do częsći w której są obliczenia płyty.
    Mocno się zdziwi. I jeszcze ten jego zbiornik 160l ważący 350kg...

    Marek