  • 11. Data: 2013-11-26 09:47:41
    Temat: Re: mokra wełna od strony dachówki. Co jest źle zrobione?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:l70gbs$r0$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie.
    >
    > Sam widzisz że wełna jest mokra od strony dachu ...
    >
    > Wilgoć zawsze będzie się zbierała. Następuje kondensacja pary wodnej i
    > para wodna się skrapla. Jak pojawia się ?

    kaszpir, prosze ja cie - co to znaczy "zawsze bedzie sie zbierała" tak po
    technicznemu? To ze wilgoc jest od strony dach to tylko dlatego ze tam jest
    punkt rosy, i tam sie wykrapla woda pochodząca z wnętrza domu. Zatem jak
    najbardziej sensowne jest ogranicznie dostaw swieżej pary poprzez
    zastosowanie szczelnej paroizolacji.

    b.

  • 12. Data: 2013-11-26 10:58:08
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest punkt rosy, i tam sie wykrapla woda pochodząca z wnętrza domu. Zatem
    > jak najbardziej sensowne jest ogranicznie dostaw swieżej pary poprzez

    Wilgoć w przekroju wełny w którym panuje temperatura punktu rosy,
    pojawi się także z otaczającego budynek powietrza a nie tylko z jego
    wnętrza. Owszem paroizolacja musi być ale na wilgoć z powietrza
    z poza budunku nie mamy wpływu

  • 13. Data: 2013-11-26 11:22:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >punkt rosy, i tam sie wykrapla woda pochodząca z wnętrza domu. Zatem jak
    >najbardziej sensowne jest ogranicznie dostaw swieżej pary poprzez

    Przecież w zabudowach z KG zawsze jest używana żółta folia która ma zapewnić
    szczelność i brak ewentualnego zawilgocenia wełny.
    Dla wentylacji wełny robi się szczelinę wentylacyjną , po to aby była stała
    wymiana powietrza (wentylacja) i wełna nie miała szansy zawilgotnieć.

    U siebie mam folię dachową i jak robiono u mnie ocieplenie dachu to
    dopilnowałem aby zrobiono szczelinę 3cm oraz przypilnowałem aby był wpływ
    powietrza od dołu i wylot w gąsiorze , czyli tak jak powinno być ...

    Tyle że często fachowcy którzy robią ocieplenie poddasza mimo że widzą że
    jest folia i musi być zrobiona szczelina i wentylacja od samego dołu dachu
    aż do samej góry , czyli musi być wykonane sznurowanie to mają to gdzieś bo
    musieli by więcej się narobić i wpychają szczelnie wełnę ...
    Potem rok po roku wełna wilgotnieje i co roku traci na swojej izolacyjności
    , a klient płaci z roku na rok więcej za ogrzewanie ...

    Osobiście uważam że powinno zrobić się to raz a dobrze. Jak wymontuje wełnę
    to przecież dostanie się aż do dołu dachu więc może szczelinę wykonać tak
    jak powinno być ...
    Tyle że jest to mnóstwo roboty niestety ...

    Niestety jak ocieplenie jest schrzanione to potem naprawa jest kosztowana i
    czasochłonna ...

  • 14. Data: 2013-11-26 11:25:23
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >pojawi się także z otaczającego budynek powietrza a nie tylko z jego
    >wnętrza. Owszem paroizolacja musi być ale na wilgoć z powietrza

    W zimę wilgotność jest bardzo niska i jeśli wykonana prawidłowa szczelina
    wentylacyjna to nawet jakby pojawiła się w wełnie wilgoć to zostanie szybko
    "wydalona" z domu ..

  • 15. Data: 2013-11-26 11:59:40
    Od: <m...@g...com>

    > W zimę wilgotność jest bardzo niska i jeśli wykonana prawidłowa szczelina

    Ale nie zerowa, czyli wilgoć jakaś jest... zawsze., a to pogarsza
    właściwości izolacyjne wełny. Dobre wełny są hydrofibizowane aby polepszyć
    oddawanie wilgoci z wełny, w kiepskiej wełnie wilgoć będzie sie utrzymywała
    bardzo długo.

  • 16. Data: 2013-11-26 12:35:51
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >oddawanie wilgoci z wełny, w kiepskiej wełnie wilgoć będzie sie utrzymywała

    Nie ma znaczenie zbytnio. Jak jest poprawnie wykonana wentylacja to wełna
    jest nonstop wentylowana i to zapobiega zawilgocenia wełny. Dodatkowo taka
    wentylacja bardzo dobrze robi dla konstrukcji dachu i chroni przed
    pleśnią/grzybem i itd ...

  • 17. Data: 2013-11-26 13:19:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-26 11:22, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > że jest folia i musi być zrobiona szczelina i wentylacja od samego dołu
    > dachu aż do samej góry , czyli musi być wykonane sznurowanie to mają to

    A jaki jest sens sznurowania powyzej welny?

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2013-11-26 13:55:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A jaki jest sens sznurowania powyzej welny?

    ???

    Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy , mi chodzi o wykonanie szczeliny
    wentylacyjnej. Aby mieć pewność że wełna nie będzie dotykała folii dachowej
    robi się w ten sposób szczelinę.

    Dokładnie o to mi chodzi :)

    http://www.dachowa.com.pl/userfiles/image/Porady/oka
    p_w_dachu2.gif

    http://atlasfachowca.pl/sites/default/files/DSCF4468
    .jpg

  • 19. Data: 2013-11-26 15:01:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 13:55:32 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Dok�adnie o to mi chodzi :)
    > http://www.dachowa.com.pl/userfiles/image/Porady/oka
    p_w_dachu2.gif
    > http://atlasfachowca.pl/sites/default/files/DSCF4468
    .jpg

    Ale tu jest deskowanie.. Jak ktos nie robi deskowania i uzywa folii
    wysokoparoprzepuszczalnej to szczelina jest zbedna - welna moze nawet
    dotykac folii. Acz i tak nawet jak sie ja wcisnie "na styk" to po 2-3
    latach welna sie lekko "zapadnie" i zrobi szczelinke na ten 1-2cm :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-11-26 15:29:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-26 13:55, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > wentylacyjnej. Aby mieć pewność że wełna nie będzie dotykała folii
    > dachowej robi się w ten sposób szczelinę.

    To, ze w glowach ludzi robiacych zdjecia rodzi sie paranoja to ja
    rozumiem, ale nadal nie rozumiem po co to sznurowac?

    Pozdro.. TK