  • 21. Data: 2013-11-26 15:33:43
    Temat: Re: mokra wełna od strony dachówki. Co jest źle zrobione?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:l72b8d$9j0$...@u...news.interia.pl...

    > To, ze w glowach ludzi robiacych zdjecia rodzi sie paranoja to ja
    > rozumiem, ale nadal nie rozumiem po co to sznurowac?

    Po to by szczelina nie zniknęła jak inwestor kupi kiepską wełnę a partacz ją
    dopchnie kolanem. Gdy ktoś używa dobrej wełny przyciętej na wymiar to nie ma
    takiej potrzeby.

    Sam przecież wiesz ile razy na tej grupie tłumaczyłeś nowicjuszom by
    kupowali dobra wełnę a nie "szmatę".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2013-11-26 15:42:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 15:33:43 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Sam przecie� wiesz ile razy na tej grupie t�umaczy�e� nowicjuszom by
    >
    > kupowali dobra we�n� a nie "szmat�".
    Po raz kolejny napisze:
    Znam i móglbym z czystym sumieniem polecić ekipy od "budowania", dekarzy, od elewacji
    itp. Nie znam jednak ekipy która by dobrze zrobiła ocieplenie poddasza welna.
    Niestety ten mało przyjemny etap budowy trzeba wykonać samemu.

  • 23. Data: 2013-11-26 15:49:50
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >Niestety ten mało przyjemny etap budowy trzeba wykonać samemu.

    Smutna prawda.

  • 24. Data: 2013-11-26 15:59:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-26 15:49, m...@g...com pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Smutna prawda.

    No i wlasnie jak wykonujemy samemu, przy tym znamy wysokosc krokwi,
    wiemy jaka ma byc szczelina to kupujemy welne o te dwa, trzy, cztery
    centymetry ciensza. Nie ma fizycznej mozliwosci aby taka welna po czasie
    zrobila sie grubsza. No o ile ktos jak Ergie pisze nie dopychal kolanem.
    A tak prawde mowiac to trzebaby zaczac jednak od membrany wysoko
    przepuszczalnej (chyba innych dzis juz nie ma) i na tym etapie zadbac o
    szczeline. Bedzie to dwa razy lepsze, bo zapobiega rowniez przewiewaniu
    welny przez wiatr.
    Na dzis gdybym chcial deskowany dach, a taki osobiscie uwazam za
    znacznie lepszy, to na krokwie nabilbym membrane, na to laty i dopiero
    deski. O ile oczywiscie nie skusilbym sie na stropodach.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2013-11-26 16:17:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > przepuszczalnej (chyba innych dzis juz nie ma) i na tym etapie zadbac o
    > szczeline. Bedzie to dwa razy lepsze, bo zapobiega rowniez przewiewaniu

    Prawda, ale jak ktoś o tym głośno mówi albo pisze na grupie to zaraz słyszy
    że pisze bzdury bo tam nie ma prawa hulać wiatr.

    > Na dzis gdybym chcial deskowany dach, a taki osobiscie uwazam za znacznie
    > lepszy, to na krokwie nabilbym membrane, na to laty i dopiero deski.

    I to jest prawidłowe rozwiązanie (z zastrzeżeniem że pisałeś o kontrłatach
    oczywiście).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2013-11-26 16:27:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-26 16:17, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Prawda, ale jak ktoś o tym głośno mówi albo pisze na grupie to zaraz
    > słyszy że pisze bzdury bo tam nie ma prawa hulać wiatr.

    No i jeszcze najtansza mozliwa welna, znaczy szmata bo po co przeplacac.
    Tylko jak tu szmata zrobic szczelne ocieplenie? Ja probowalem i
    twierdze, ze sie nie da, albo zwyczajnie mi sie nie udalo, bo zanim
    przymocuje sie kawalek to reszta leci na leb.

    > I to jest prawidłowe rozwiązanie (z zastrzeżeniem że pisałeś o
    > kontrłatach oczywiście).

    A prawde mowiac nie wiem czy ma to jakie kolwiek znaczenie. Byleby
    szczelina byla. Te dwa centymetry starczy. No i oczywiscie zeby gwozdzi
    zbyt dlugich nie trzeba bylo stosowac, bo lepiej jak deski jednak krokwi
    beda sie trzymac.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2013-11-26 17:13:38
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciensza. Nie ma fizycznej mozliwosci aby taka welna po czasie zrobila sie

    teoretyzuję bo nie wiem -marna wełna nie ma prawa zsunąć sie nieco? bo jesli
    tak, to zrobi sie korek, jesli nic, np sznurowanie, nie przeszkodzi w
    dopychaniu w strone dachu.

    b.

  • 28. Data: 2013-11-26 22:50:55
    Temat: Re: mokra we?na od strony dach?wki. Co jest ?le zrobione?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-26 17:13, Budy pisze:
    > U?ytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > teoretyzuj? bo nie wiem -marna we?na nie ma prawa zsun?? sie nieco? bo jesli
    > tak, to zrobi sie korek, jesli nic, np sznurowanie, nie przeszkodzi w
    > dopychaniu w strone dachu.

    Dobre pytanie. Ja prawde mowiac nie wiem czy moze sie zsunac, ale jesli
    tak to powstaja dwa zagrozenia: korek jak mowisz i dziura gdzies wyzej.
    Wiec kolejny argument zeby nie stosowac kiepskiej welny. Ale prawde
    mowiac watpie zeby welna mogla sie zsunac w sposob powodujacy korek.
    Bardziej obstawialbym zapadniecie sie w strone dolu rzecz jasna, ale
    jednak w przekroju calej grubosci.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2013-11-27 08:36:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >poddasza welna.
    >Niestety ten mało przyjemny etap budowy trzeba wykonać samemu.

    Bzdura ...

    Są "fachowcy" i "fachowcy" ...

    Po prostu należy dopilnować ...

    Ja z fachowcami podpisałem umowę , były wyszczególnione jakie prace mają
    wykonać i płaciłem transzami za wykonane prace. Przed zapłatą sprawdzałem
    czy jest wykonane tak jak powinno i dopiero mogli robić dalej.
    Kontrolowałem codziennie.

    Nie mam żadnych zastrzeżeń. Zrobili bardzo fachowo i dokładnie. Lepiej bym
    sam nie zrobił ...

    Po prostu trzeba przypilnować i wymagać ...

  • 30. Data: 2013-11-27 08:49:10
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > teoretyzuję bo nie wiem -marna wełna nie ma prawa zsunąć sie nieco? bo
    > jesli tak, to zrobi sie korek, jesli nic, np sznurowanie, nie przeszkodzi

    Jeśli chodzi o skutki na fakturze za gaz to ja bym się obawiał bardziej tej
    pustki na górze która powstanie jak się wełna zsunie.