  • 41. Data: 2017-04-20 08:36:13
    Temat: Re: monitoring - dobor kamer
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Apr 2017 10:20:34 -0700 (PDT), Budyń

    > A wlasciwie to zrób to sobie sam, potrzebna jest spawarka, ze 2m bednarki
    ocynkowanej.

    Tylko 2m? Ja tu czytam że aby uziom był zrobiony SKUTECZNIE, trzeba opasać
    cały fundament, bo drut wiązałkowy i mizerne łączenia zbrojenia ław nie
    zapewnią należytego przewodnictwa. Spawać też ponoć nie trzeba, są zaciski
    do łączenia.

    Odgromu w ogóle nie będzie -- nie zamierzam ze swojego domu robić
    piorunochronu dla okolicy. Anteny, jeśli jakieś będą, to będą wisieć na
    elwacji (na piętrze).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2017-04-20 09:27:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    2m bo tylko wyprowadzenie od preta zbrojeniowego w gore.
    Ma byc jeden metaliczny obwod dookla fundamentu , najprosciej pospawac w naroznikach
    jedno zbrojenie dookola.
    W jakies zaciski nei wierze.
    A odgromowka twoja chroni tylko ciebie, nic nie sciaga z okolicy, to mity jakies.

  • 43. Data: 2017-04-20 10:32:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.04.2017 09:27, Budyń wrote:
> [...]
    > W jakies zaciski nei wierze.
    > A odgromowka twoja chroni tylko ciebie, nic nie sciaga z okolicy, to mity jakies.

    Jak piorun się zachowa nikt nie wie ;-)
    U mnie 2 dni temu wleciał do salonu!!!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 44. Data: 2017-04-20 11:32:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.04.2017 10:32, quent pisze:

    > Jak piorun się zachowa nikt nie wie ;-)
    > U mnie 2 dni temu wleciał do salonu!!!

    Nie bez kozery moja babcia kazała zamykać okna,
    gdy zbierało się na burzę. Pioruny kuliste czyhają
    na domy bez "metalicznego obwodu dookoła fundamentu".

  • 45. Data: 2017-04-20 12:41:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-20 o 08:30, Myjk pisze:
    > Wed, 19 Apr 2017 17:31:23 +0200, Pete

    > Ponoć nie trzeba. timobajl twierdzi, że widocznie nie jestem w zasięgu LTE.
    > Tłumaczenia, że na oranżu działa LTE a obie sieci korzystają z tych samych
    > masztów w mojej okolicy i jak widać na identycznych częstotliwościach nie
    > przynosi skutku.

    No to może jeszcze błędna nazwa APN?

    --
    Pete

  • 46. Data: 2017-04-20 14:13:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-19 o 19:20, Budyń pisze:

    > najłatwiej i genijalne wyniki daje uziom fundamentowy.

    W sensie czego te wyniki? Co zwykle podlacza sie do takiego uziomu, ew.
    niepodlacza?

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2017-04-20 14:16:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-20 o 10:32, quent pisze:

    > Jak piorun się zachowa nikt nie wie ;-)
    > U mnie 2 dni temu wleciał do salonu!!!

    Znaczy kulisty?

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2017-04-20 15:12:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 kwietnia 2017 14:13:57 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > W sensie czego te wyniki?

    w sensie uzyskanych omów, im mniej tym lepiej. Szpila daje powiedzmy 30omów, a uziom
    fundamentowy 2.

    Co zwykle podlacza sie do takiego uziomu, ew.
    > niepodlacza?

    połaczenia wyrównawcze, przewody ochronne

    b.

  • 49. Data: 2017-04-20 19:37:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Apr 2017 12:41:16 +0200, Pete

    > No to może jeszcze błędna nazwa APN?

    Ale wtedy chyba by wcale nie działało, a tu nei działa tylko LTE. Zresztą,
    to się teraz z automatu wszystko robi z tego co widzę. Co ciekawe, telefon
    mam z timobajla i w tym samym miejscu na telefonei jest LTE, a na routerze
    brak. Już nawet dzisiaj dla pewności zewnętrzną antenę podłączyłem i też
    nie działa. Ręcznie przełączyłem router na korzystanie tylko z LTE to w
    ogóle się nie zalogował do sieci.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2017-04-21 09:05:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Apr 2017 00:27:11 -0700 (PDT), Budyń

    > 2m bo tylko wyprowadzenie od preta zbrojeniowego w gore. Ma byc jeden
    > metaliczny obwod dookla fundamentu , najprosciej pospawac w naroznikach
    > jedno zbrojenie dookola.

    To jest jakiś plan, zasugeruję ekipie zaspawanie obwodu.

    > W jakies zaciski nei wierze.

    Miałem na myśli zaciski taśmy a nie zbrojenia.

    > A odgromowka twoja chroni tylko ciebie, nic nie sciaga
    > z okolicy, to mity jakies.

    Mam inne doświadczenia odnośnie "chronienia" przez odgromówkę.

    Jakby ktoś miał 10 minut do zmarnowania, to wrzuciłem kolejny,
    tym razem dwudniowy, timelapse z kolejnego etapu, szalowania ław:

    https://youtu.be/ZKdHW8-O3Ik

    --
    Pozdor
    Myjk