  • 51. Data: 2017-04-21 09:18:40
    Temat: Re: monitoring - dobor kamer
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 21 kwietnia 2017 09:03:58 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 20 Apr 2017 00:27:11 -0700 (PDT), Budyń

    > To jest jakiś plan, zasugeruję ekipie zaspawanie obwodu.

    to maja być solidne spawy, takie po 15cm na dlugosci conajmniej

    > Mam inne doświadczenia odnośnie "chronienia" przez odgromówkę.

    nie chcesz robic -nie rób. Statystyka mówi ze moze ci sie udac cale zycie przezyc bez
    strzału. Ale nie dorabiaj ideologii.
    A moj znajomek to sie spalil od pioruna - na etapie budowy wiec dalo sie odratowac
    troche.

    > Jakby ktoś miał 10 minut do zmarnowania, to wrzuciłem kolejny,
    > tym razem dwudniowy, timelapse z kolejnego etapu, szalowania ław:
    >
    > https://youtu.be/ZKdHW8-O3Ik

    :)

    b.

  • 52. Data: 2017-04-21 09:19:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-20 o 19:37, Myjk pisze:
    > Thu, 20 Apr 2017 12:41:16 +0200, Pete

    > Ale wtedy chyba by wcale nie działało, a tu nei działa tylko LTE. Zresztą,
    > to się teraz z automatu wszystko robi z tego co widzę. Co ciekawe, telefon
    > mam z timobajla i w tym samym miejscu na telefonei jest LTE, a na routerze
    > brak. Już nawet dzisiaj dla pewności zewnętrzną antenę podłączyłem i też
    > nie działa. Ręcznie przełączyłem router na korzystanie tylko z LTE to w
    > ogóle się nie zalogował do sieci.

    Inny APN może być do karty z usługą głosową i inny do karty internetowej.
    Tak jest np u zielonego. APN dla karty tel jest 'plus' a dla internetu
    'internet'
    I jak na karcie tel miałem APN 'internet' to też się nie łączył w LTE.

    --
    Pete

  • 53. Data: 2017-04-21 09:24:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.04.2017 14:16, Maniek4 wrote:

    > Znaczy kulisty?
    >
    > Pozdro.. TK

    Zaczął nagle padać grad i w ogóle gwałtowna zmiana pogody.
    Akurat wychodziliśmy więc zacząłem opuszczać rolety zewnętrzne i stałem
    tak patrząc jak opadają i gdy już było całkiem ciemno w salonie to nagle
    pod sufitem ten pierun się pojawił. Pierdykło pod sufitem, taki rozbłysk
    w powietrzu o szer. ok. 2m.
    Na szczęście nic mi nie popaliło.
    Szkoda, że nie mam w domu kamer.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 54. Data: 2017-04-21 09:43:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-20 o 15:12, Budyń pisze:

    > Co zwykle podlacza sie do takiego uziomu, ew.
    >
    > połaczenia wyrównawcze, przewody ochronne

    OK
    A w sensie uzytkowym to jaki jest szczegolny sens robienia czegos
    takiego, jak uziom dostajemy w pakiecie od elektrowni?
    Pomijam odgromowke, bo tu i tak te pare omow nie robi roznicy.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2017-04-21 09:44:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-21 o 09:24, quent pisze:

> [...]
    > tak patrząc jak opadają i gdy już było całkiem ciemno w salonie to nagle
    > pod sufitem ten pierun się pojawił. Pierdykło pod sufitem, taki rozbłysk

    No to niezle. Nie wiadomo skad i nie wiadomo jak sie bronic.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2017-04-21 10:04:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 21 kwietnia 2017 09:24:33 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Akurat wychodziliśmy więc zacząłem opuszczać rolety zewnętrzne i stałem
    > tak patrząc jak opadają i gdy już było całkiem ciemno w salonie to nagle
    > pod sufitem ten pierun się pojawił.

    Ale to tak przy zamkniętych oknach? To jak on wlazł? Czy wpierw
    wlazł jakoś, zamknąłeś okna i dopiero zdecydował się pierdyknąć?
    To coś może ubić człeka?

    L.

  • 57. Data: 2017-04-21 12:12:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Apr 2017 09:19:28 +0200, Pete

> [...]
    > 'internet'
    > I jak na karcie tel miałem APN 'internet' to też się nie łączył w LTE.

    Zrobiłem "aferę" na szmelcbókowym koncie timobajl, zaraz sklep odzwonił (bo
    po wczorajszym 25 minutowym oczekiwaniu na połączenie dałem sobie spokój),
    i okazało się, że LTE nie było aktywowane w systemie operatora. "Powinno
    być aktywowane automatycznie przy rejestrowaniu karty, ale czasami się
    zdarza, że się to zawiesza." -- heh. Ciekawe ilu korzysta z usługi
    reklamowanej jako LTE w trybie 3G -- i czy faktycznie mają z tego jakiś
    znaczący zysk gdy jest ograniczenie transferu? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2017-04-21 12:29:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Apr 2017 09:24:31 +0200, quent

> [...]
    > tak patrząc jak opadają i gdy już było całkiem ciemno w salonie to nagle
    > pod sufitem ten pierun się pojawił. Pierdykło pod sufitem, taki rozbłysk

    Rzeczywiście szczęście. Jak mi za domem (15m) w drzewo pierdnął piorun, to
    mi nie tylko popaliło telefony, ale też wszsytko co było podłączone do LAN
    (i było pod prądem) -- na ścianie od strony strzału leciała skrętka po
    elewacji. Podobna sytuacja była w firmie (budynek parterowy, ogólnie mały,
    taki tunel w kształcie litery U), tylko piorun strzelił właśnie w
    "zabezpieczający" odgrom na dachu -- wtedy poleciały karty sieciowe w 20
    komputerach, ze 3 płyty główne padły całkowicie, oczywiście wszystkie HUBy
    i Switche też poleciały. Dlatego jestem mocno sceptyczny co do odgromników,
    a jak idzie większa burza, to odpinam co się da...

    > Szkoda, że nie mam w domu kamer.

    Podejrzewam, w związku z powyższym, że mogłoby niewiele z nich zostać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2017-04-21 13:10:22
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.04.2017 09:44, Maniek4 wrote:

    > No to niezle. Nie wiadomo skad i nie wiadomo jak sie bronic.

    Dokładnie tak samo pmyślałem.
    Trzeba się cieszyć życiem póki jest :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 60. Data: 2017-04-21 13:12:07
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.04.2017 10:04, Lisciasty wrote:

    > Ale to tak przy zamkniętych oknach? To jak on wlazł? Czy wpierw
    > wlazł jakoś, zamknąłeś okna i dopiero zdecydował się pierdyknąć?
    > To coś może ubić człeka?

    Okna zamknięte bo ogólnie pogoda pod psem była.
    Nad głową mam strop lekki z płyt GK na ruszcie stalowym a na tym zasyp z
    ekofibru, poddasze nieużytkowe i dachówka betonowa.
    Cholera wie skąd się to wzięło.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info