  • 61. Data: 2017-04-21 13:12:51
    Temat: Re: monitoring - dobor kamer
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.04.2017 12:29, Myjk wrote:
    > Fri, 21 Apr 2017 09:24:31 +0200, quent

    > Rzeczywiście szczęście. Jak mi za domem (15m) w drzewo pierdnął piorun, to
    > mi nie tylko popaliło telefony, ale też wszsytko co było podłączone do LAN

    Czyli zaindukowało się napięcie w Twoim sprzęcie.
    W jakiej odległości drzwo było?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 62. Data: 2017-04-21 13:24:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Apr 2017 13:12:51 +0200, quent

    > Czyli zaindukowało się napięcie w Twoim sprzęcie.

    Raczej na przewodach, a potem poleciało do sprzętów.

    > W jakiej odległości drzwo było?

    Jak napisałem, około 15m (może mniej).
    Tak wyglądało drzewo po strzale, jak widać
    piorun rąbnął mniej więcej w połowie:

    http://emide.neostrada.pl/drzewo1.jpg

    i można pozmieniać numerki do 6.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2017-04-21 13:33:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 21 kwietnia 2017 12:27:12 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > i Switche też poleciały. Dlatego jestem mocno sceptyczny co do odgromników,
    > a jak idzie większa burza, to odpinam co się da...

    troszke zle do tego podchodzisz. Spodziewasz sie ze jak nie założysz odgromówki to
    nie bedziesz sie martwił uszkodzonym sprzętem?

    No jesli tak to masz racje - bo twoim głównym zmartwieniem będzie spalony dom. Brak
    instalacji piorunochronnej nie polepsza niczego (no, moze portfelem w czasie
    inwestycji).

    Odgromowka to nie jest jakies cudowne urządzenie do automagicznego rozwiązywania
    kłopotów. Ono ma swój cel oparty o pewnien rachunek statystyczno-ekonomiczny.
    Odgromóka chroni od pożaru i baaardzo poważnych przepięć. Od mniejszych przepiec
    wyindukowanych od uderzenia w poblizu mają słuzych ograniczniki przepiec. Ale one tez
    nie poradzą w 100% w przypadku strzału bezposredniego.

    b.

  • 64. Data: 2017-04-21 13:50:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-21 o 13:10, quent pisze:

    > Dokładnie tak samo pmyślałem.
    > Trzeba się cieszyć życiem póki jest :-)

    Oj tak. Gdyby cos sie stalo to ironicznie trudno o bezpieczniejsze
    miejsce jak wlasny dom. Glupio byloby zginac od pioruna stojac we
    wlasnym salonie.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2017-04-21 13:55:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-21 o 13:12, quent pisze:

    > Okna zamknięte bo ogólnie pogoda pod psem była.
    > Nad głową mam strop lekki z płyt GK na ruszcie stalowym a na tym zasyp z
    > ekofibru, poddasze nieużytkowe i dachówka betonowa.
    > Cholera wie skąd się to wzięło.

    A moze akurat piorun piepszl Ci w dom i ten ruszt stalowy stal sie
    niejako przewodnikiem, czego efektem bylo moze wyladowanie przez sufit?
    Cza by chyba to do ziemi wyrownac na wszelki wypadek w przyszlosci. Jest
    chyba takie zalecenie a moze i obowiazek?
    Teraz mysle sobie, ze tez mam ruszt pod welna do ktorego nie ma szans
    sie dostac.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2017-04-21 14:17:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Apr 2017 04:33:28 -0700 (PDT), Budyń

    > No jesli tak to masz racje - bo twoim głównym zmartwieniem będzie
    > spalony dom. Brak instalacji piorunochronnej nie polepsza niczego (no,
    > moze portfelem w czasie inwestycji).

    Co właściwie musi zajść aby dom został trafiony przez piorun? W jakie
    miejsca domu, o ile zajdzie taka sytuacja, piorun wali? Zakładając
    naturalnie brak odgromników. W antenę? W komin? Ja nic na dachu mieć nie
    będę (ani anten ani kominów) -- wszelakie instalacje będą wisieć na
    elewacji piętra, pod okapem dachu.

> [...]
    > rozwiązywania kłopotów. Ono ma swój cel oparty o pewnien rachunek
    > statystyczno-ekonomiczny. Odgromóka chroni od pożaru i baaardzo

    Przy czym mój własny rachunek statystyczny mówi, że dużo większe
    pradopodobieństwo uderzenia pioruna będzie gdy wystawię na dach uziemiony
    drut (a gdy w pobliżu nikt odgromników nie ma i nie ma też innych wysokich
    obiektów mogących przyciągać pioruna). Jak mnie parę razy w roku będzie z
    tego tytułu trzepać, co wiąże się także z indukowaniem prądu i ryzykiem
    poprzepalania delikatniejszych urzadzeń, to już chyba jednak wolę ryzykować
    spaleniem domu -- bo statystycznie to jednak zjawisko rzadkie. :P Ale tu
    znowu, patrz pierwszy akapit.

    > Od mniejszych przepiec wyindukowanych od uderzenia w
    > poblizu mają słuzych ograniczniki przepiec. Ale one tez
    > nie poradzą w 100% w przypadku strzału bezposredniego.

    Ano właśnie. Dlatego właśnie wolałbym nie prowokować. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2017-04-21 14:54:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 21 kwietnia 2017 14:15:33 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > naturalnie brak odgromników. W antenę? W komin? Ja nic na dachu mieć nie
    > będę (ani anten ani kominów) -- wszelakie instalacje będą wisieć na

    Piorun to zjawisko wysoce losowe o njapięciu rządu milonów woltów, wiec napięcie na
    budynku wyprowadzone gdziekolwiek jakąkolwiek instalacją nie ma najmniejszego
    znaczenia. Strzał padnie albo nie, nie masz szans ani go sprowokowac ani zapobiec.
    Zapobiegac możesz jedynie w pewnym stopniu skutkom.

> [...]
    > drut (a gdy w pobliżu nikt odgromników nie ma i nie ma też innych wysokich

    no wiec twoje wyczucie jest błędne w stosunku napięcie piorunowe do rzędu napięć w
    budynku :) Miałem gdzies taką fotkę gdzie uchwyciłem piorun uderzający blisko w
    ziemie z dwóch stron linii średniego napiecia. Obecnosc linii nie pomogła w
    skierowaniu tam wyładowania :)

    > Ano właśnie. Dlatego właśnie wolałbym nie prowokować. ;)

    Nie prowokujesz, ale rezygnujesz z, moze i nie do konca skutecznej, ale jednak
    ochrony.

    b.

  • 68. Data: 2017-04-22 00:04:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Apr 2017 05:54:02 -0700 (PDT), Budyń

> [...]
    > ma najmniejszego znaczenia. Strzał padnie albo nie, nie masz szans ani
    > go sprowokowac ani zapobiec. Zapobiegac możesz jedynie w pewnym stopniu

    Rozumiem, że jest to w mniejszym lub większym stopniu losowe, ale jednak
    jest szereg zasad które zmniejszają ryzyko ew. porażenia -- czyli w
    określonych przypadkach ryzyko jest większe niż w innych. Dlatego pytam, bo
    w sumie tego nie analizowałem do tej pory, w co najczęsciej wali piorun jak
    akurat uderza w dom -- że to całkiem losowe to raczej wątpiwe, bo wiadomo
    że do zajścia pioruna jest potrzebna znaczna różnica potencjałów.

    > Nie prowokujesz, ale rezygnujesz z, moze i nie do konca skutecznej, ale
    > jednak ochrony.

    Tylko nadal statystycznie przy ilości notowanych wyładowań doziemnych
    trafienie w dom to jak wygrać w totka. ;) W totka nie gram, to i
    odgromników instalować nie będę. :P

    Tymczasem... chudziak i niecka:
    https://youtu.be/zIOzSwtEo0k
    https://youtu.be/O2ZbtgyaDms

    Dzisiaj udało mię się zrobić timelapsa z fotek uplaodowanych przez kamery
    na FTP -- więc mam podgląd online w 2 min. interwałach + 30 min. wstecznego
    timelapsa. ;) Znaczy mogę częściej i dłużej, ale szkoda w sumie transferu.
    :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 69. Data: 2017-04-22 09:50:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 22 kwietnia 2017 00:02:16 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > akurat uderza w dom -- że to całkiem losowe to raczej wątpiwe, bo wiadomo
    > że do zajścia pioruna jest potrzebna znaczna różnica potencjałów.

    No tak - miedzy okolicznym drzewem a chmurami jest pierdylion volt, ale z twoim
    dachem pierdylion + 3 volt, a płotem sąsiada pierdylion + 8 volt. I walnie w płot. Te
    drobne różnice są dosc losowe. Trzebaby sie dobrze starac aby celowo pobrac pioruna.

    > Tymczasem... chudziak i niecka:
    > https://youtu.be/zIOzSwtEo0k
    > https://youtu.be/O2ZbtgyaDms

    a ta niecka to po co?

    b.

  • 70. Data: 2017-04-22 10:47:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 22 Apr 2017 00:50:38 -0700 (PDT), Budyń

    Sadzawka na deszczówkę. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk