  • 71. Data: 2017-04-22 17:01:47
    Temat: Re: monitoring - dobor kamer
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.04.2017 09:50, Budyń wrote:
    > No tak - miedzy okolicznym drzewem a chmurami jest pierdylion volt, ale z twoim
    dachem pierdylion + 3 volt, a płotem sąsiada pierdylion + 8 volt. I walnie w płot. Te
    drobne różnice są dosc losowe. Trzebaby sie dobrze starac aby celowo pobrac pioruna.

    Piorun zejdzie drogą, którą jest mu zejść najłatwiej

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 72. Data: 2017-04-24 22:47:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-21 o 13:12, quent pisze:

    > Okna zamknięte bo ogólnie pogoda pod psem była.
    > Nad głową mam strop lekki z płyt GK na ruszcie stalowym a na tym zasyp
    > z ekofibru, poddasze nieużytkowe i dachówka betonowa.
    > Cholera wie skąd się to wzięło.

    Jak to skąd się to wzięło?

    Pan Zenek ze Ździśkiem co to siem znajom na fszystkim, którzy robili
    zabudowę GK, uważajom, że normy i prawo budowlane to jest tylko dla idiotów.

    Po prostu nie uziemili stelaża od GK i w nim się wyindukowała energia
    elektryczna.

    Przyczyny wyindukowania się elektryczności mogły być dwie:

    1. Gdzieś parę kilometrów od Ciebie uderzył piorun i w Twoim stelażu
    wyindukował się Impulsem Elektro-Magnetyczny z angielskiego/LEMP
    (Lightning Electromagnetic Pulse)./

    /2. Spadający grad, który uderza o dach jest nalektryzowany i przenosi
    na niego ładunki elektryczne, stopniowo go elektryzując. Ładunek ten
    może się przenieść na nieuziemione, metalowe elementy konstrukcyjne
    takie jak zabudowa GK.
    /

    /Aby temu zapobiec, wszystkie przewodzące prąd elementy konstrukcyjne
    budynku: blaszany dach jeżeli jest, maszt antenowy, stalowe wkłady
    kominowe, stelaże GK, metalowe balustrady tarasów i schodów, stalowe
    belki stropowe itd. powinny być uziemiane. Tak nakazuje obowiązujące
    Prawo Budowlane i normy, a także zdrowy rozsadek./

    /
    Swoją drogą sprawdż instalację elektryczną oświetlenia na stropie, bo
    zazwyczaj takie ładunki elektryczne "walą" w najbliższą instalację.
    Możesz mieć tam w stropie nadpalony przewód.
    /

  • 73. Data: 2017-04-25 00:54:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popros zeby lekarz czesciej wyznaczal wizyty i zmienil lekarstwa.

  • 74. Data: 2017-04-25 01:01:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Popros zeby lekarz czesciej wyznaczal wizyty i zmienil lekarstwa.

    Nie masz żony ani dzieci, żeby Ci uzgadniali wizyty lekarskie u psychiatry?

    Żal mi Cie. Nie dość, żeś stary i glupi to jeszcze samotny :)

  • 75. Data: 2017-04-25 02:57:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do mistrza cietej riposty raczej ci daleko.

  • 76. Data: 2017-04-25 07:53:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 22:47:19 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Po prostu nie uziemili stelaża od GK i w nim się wyindukowała energia
    > elektryczna.

    oooo, jakas nowosc

> [...]
    > kominowe, stelaże GK, metalowe balustrady tarasów i schodów, stalowe
    > belki stropowe itd. powinny być uziemiane. Tak nakazuje obowiązujące

    a w którym paragrafie?

    > a także zdrowy rozsadek./

    dyskutowałbym

    b.

  • 77. Data: 2017-04-25 19:05:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-25 o 07:53, Budyń pisze:

    > oooo, jakas nowosc

    Rozumiem, gdybyś był piekarzem, albo dentystą, ale Ty....?

    > a w którym paragrafie?

    183

    > dyskutowałbym

    No to podyskutujmy.
    Dlaczego uważasz, że prawo nakazujące wykonanie takich połączeń jest złe?

  • 78. Data: 2017-04-25 20:01:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 19:05:56 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Rozumiem, gdybyś był piekarzem, albo dentystą, ale Ty....?

    no wlasnie dlatego :)

    > 183

    mówisz o tym?
    7) połączenia wyrównawcze główne i miejscowe, łączące przewody ochronne z częściami
    przewodzącymi innych instalacji i konstrukcji budynku;

    > No to podyskutujmy.
    > Dlaczego uważasz, że prawo nakazujące wykonanie takich połączeń jest złe?

    wiesz jak sie łączy elektrycznie konstrukcje?
    takimi mniej wiecej przewodami, tu by należało każdy profil podłączyć
    http://www.elektroinstalacje.info/images/photoalbum/
    album_3/photo_38.jpg
    te przewody podlegają kontroli. Jak sobie wyobrażasz kontrole co 5lat połączeń
    których w suficie byłoby kilkadziesiąt?

    http://edwardmusial.republika.pl/pliki/polaczenia_wy
    rownawcze_ochr.pdf
    strona 6 - łączymy konstrukcje DOSTĘPNE a nie każdy metalowy element w budynku.

    b.

  • 79. Data: 2017-04-26 17:57:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-25 o 20:01, Budyń pisze:

    > no wlasnie dlatego :)

    No to powinieneś wiedzieć do czego służy ekwipotencjalizacja?
    O LEMP zapewne także słyszałeś?
    O elektryzowaniu się metalowych dachów, kominów czy anten chyba także
    słyszałeś?

> [...]
    album_3/photo_38.jpg
    > te przewody podlegają kontroli. Jak sobie wyobrażasz kontrole co 5lat połączeń

    Po co kilkadziesiąt?
    Podłączasz się pod profile przyścienne (typ U...), a każdy inny
    poprzeczny sufitowe czy ścienne (typ C...) ma z nimi kontakt. Nie ma
    możliwości, aby nagle się rozłączyły, ponieważ one są wsunięte na wcisk
    i stale, sprężyście doćiskane.
    Pomiary?
    Ja Ci opiszę jak ja to robię.
    Robię 2 podłączenia do 2 przeciwległych profili przyściennych, które
    obejmują jedną płaszczyznę np. sufit. Obydwa przewody wyprowadzam do
    wspólnej szyny wyrównawczej. Dostępu do złączy łączących przewody z
    profilami nie muszę mieć, ale jak są w pobliżu jakieś kratki
    wentylacyjne czy otwory oświetlenia to staram się wykonać te połączenia
    w ich pobliżu. Aby wykonać pomiar to wystarczy tylko odłączyć od listwy
    wyrównawczej jeden z przewodów i wykonać badanie ciągłości przewodu
    i/lub impedancji pętli zwarcia. Przy czym dodatkowo przed tymi pomiarami
    oraz zaraz po nich mierzę oporność miliomomierzem, aby się upewnić, czy
    duży prąd pomiarowy nie wpływa na zmianę oporności styków, co mogłoby
    świadczyć o złej kondycji styków.

    > http://edwardmusial.republika.pl/pliki/polaczenia_wy
    rownawcze_ochr.pdf
    > strona 6 - łączymy konstrukcje DOSTĘPNE a nie każdy metalowy element w budynku.
    >

    > b.

    Szanuję opracowania Musiała, ale w niektórych przypadkach nie zgadzam
    się z jego tezami. Poza tym wkurwia mnie jego bufonada i parcie na szkło
    na zasadzie ja jestem najmądrzejszy, bo przeczytałem kilka norm
    niemieckich i chińskich, a w SEP-ie to siedzą same durnie.

    Jeżeli chodzi o stelaże to już wielokrotnie zdarzało mi się robić
    połączenia wyrównawcze, bo krany "kopały" ludzi, chociaż woda była do
    nich doprowadzona rurami plastikowymi. Kopały to trochę przesadnie
    napisane, bo nie było żadnego przebicia, ale pojawiały się potencjały na
    skutek pojemności pasożytniczych. Oczywiście nie stwarzało to żadnego
    zagrożenia życia czy zdrowia, ale ludzie odczuwali dyskomfort. W
    szczególności dzieci i kobiety. Odczuwali delikatne mrowienie.

    Ponadto już kilka razy mi się zdarzyło naprawiać po "fahofcah"
    uszkodzone przewody w zabudowie GK. Uszkodzenia powstawały na skutek
    przewiercenia wkrętami oraz uszkodzenia izolacji na ostrych krawędziach.

  • 80. Data: 2017-04-26 18:32:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 17:57:18 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > poprzeczny sufitowe czy ścienne (typ C...) ma z nimi kontakt. Nie ma
    > możliwości, aby nagle się rozłączyły, ponieważ one są wsunięte na wcisk

    alez panie, ja rozumiem twoje dobre intencje ale z elektrycznego punktu widzenie te
    połaczenia nie moga być uznane za elektryczne.

    > Jeżeli chodzi o stelaże to już wielokrotnie zdarzało mi się robić
    > połączenia wyrównawcze,

    a rób sobie, tylko z nie przenos tego na rzeczywistosc ze "taki jest przepis".
    Zbrojen w scianie kazdego z osobna tez nie łączysz, elektrycznie połączone nie są a
    ten przepis wciąż ten sam.

    b.