  • 41. Data: 2012-03-14 15:44:27
    Temat: Re: monitoring obiektu w HD
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:jjq2eo$57k$1@usenet.news.interia.pl...

    > Kiedy mieszkalem tam gdzie mieszkalem, kamerka moglaby byc pomocna, ale tu
    > gdzie mieszkam to bardzo spokojna okolica.
    > Widzialbym chyba tylko ciagle trawe. Gosci niespodziewanych tez nie
    > miewam, bo to kawalek od miasta i raczej teraz wiekszosc dzwoni z
    > zapowiedzia.

    Hmm, w zyciu mam zwyczaj spodziewac sie niespodziewanego :-)

  • 42. Data: 2012-03-14 15:54:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2012, 09:45:28 UTC+1 użytkownik Amir napisał:

    > A masz pomysł jak zrobić, aby z automata się przełaczyło? :)

    Podpiac sygnal przez np. euro zlacze w TV. Wiekszosc sie przelacza z automatu jak
    poda sie na to zlacze sygnal. Trzeba tylko moc sygnal wlaczac/wylaczac (automatycznie
    oczywiscie) i to podpiac pod przycisk domofonu. To wydaje mi sie najprostsza opcja :)
    Nie wiem czy nowe lcd/plazmy tez sie same przelacza..
    pozdr.

    --
    Adma

  • 43. Data: 2012-03-14 19:33:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Hmm, w zyciu mam zwyczaj spodziewac sie niespodziewanego :-)

    Ano :-)

    TK

  • 44. Data: 2012-03-21 08:25:27
    Od: " SJS" <s...@g...pl>

    > A że tak się podepnę i zapytam;3
    > Po co i do czego potrzebny monitoring w domu?
    > Kamerę w domofonie to ok to jeszcze zrozumie, ale reszta?
    Ty tak powaznie pytasz czy chcesz po prostu sprowokować dyskusje?
    Ale no cóż próbujemy...
    1. weryfikacja alarmów - ponieważ od 30 do 80% alarmów z domów to alarmy
    fałszywe więc kamery - nie muszą być o dużej rozdzielczości pokazują czy alarm
    nie jest fałszywy,
    2. dokumentacja wydarzeń - żeby ci przed sądem nie wmawiali, że ten co biegł
    do ciebie z siekierą to chciał ci tylko muchę na nosie zabic, dewastacje,
    uszkodzenia, drobne a dokuczliwe kradzieże,także możliwość sprawdzania czy
    ktos nie interesuje się domem w szczególny sposób,
    3. ustalenie poziomu zagrożenia - weszli - domownicy byli w domu czyli napada
    i z zewnątrz można ustalić jakie środki należy użyć
    4. prowadzisz firmę - nadzór na pracownikami - także nad produkcją - znam
    przypadki wykorzystywania kamer do kontroli produkcji i nawet sterowanie nią
    5. nie musisz podłączać sie do stacji monitorowania bo Policja musi przyjmować
    zgłoszenia o zagrożeniach ale nie o alarmach a alarm zweryfikowany za pomocą
    np kamer, podsłuchu to już daje ci prawo wezwania nawet bedąc za granicą
    Policji - znane są takie przypadki gdy włascicel wskazał Policji gdzie sie
    schował włamywacz
    6. nadzór na dziećmi i ich opiekunami
    cdn

  • 45. Data: 2012-03-21 08:31:30
    Od: " " <s...@g...pl>

    > BTW obraz z tej kamery mozna zobaczyc jesli chodzi o jakosc
    > swojego nie podam z wiadomych przyczyn :)
    > jest lepszy ale jakiejs mega rewelacji to nie ma
    >
    > http://hovrino.extip.ru/

    Ta kamera to przykład kilku błędów których należy unikać - po kolei:
    1. niestabilny maszt - widać po niestabilnym obrazie,
    2. 25 klatek na sekundę - po co? 3 do 6 wystarczy, nie zapełnia dysku, nie
    zajmuje łącza,
    3. kadrowanie i dobór obiektywu - a błąd na błędzie

  • 46. Data: 2012-03-21 08:42:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2012 09:31, s...@g...pl pisze:

    > 2. 25 klatek na sekundę - po co? 3 do 6 wystarczy, nie zapełnia dysku, nie
    > zajmuje łącza,

    Zasadniczo jak to idzie kompresowanym strumieniem, to różnica w
    wielkości tego strumienia powinna być minimalna - wtedy pomiędzy
    kluczowymi klatkami idą tylko zmiany w obrazie.

  • 47. Data: 2012-03-21 10:03:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 marca 2012, 09:25:27 UTC+1 użytkownik SJS napisał:
    > 1. weryfikacja alarmów - ponieważ od 30 do 80% alarmów z domów to alarmy
    > fałszywe więc kamery - nie muszą być o dużej rozdzielczości pokazują czy alarm
    > nie jest fałszywy,

    Mam alarm, ale wcale go nie uzywam odkąd się wprowadziłem. Był zamontowany na czas
    budowy, pozostał i teraz niepotrzebny. Ajak ktoś używa to od weryfikacji sa agencje
    ochrony- patrol podjkedzie i obejrzy obiekt.
    A żeby weryfikować przez monitoring to trzeba by to robic zdalnie a to dodatkowe
    urządzenia i koszty. a jak jestem w domu i się właczy alarm to nic nie bede
    wqeryfikował na monitoringu tylko zweryfikuje naocznie;)

    > 2. dokumentacja wydarzeń - żeby ci przed sądem nie wmawiali, że ten co biegł
    > do ciebie z siekierą to chciał ci tylko muchę na nosie zabic,

    Tu ok. Ale jakoś masowo z siekierami ludzie nie biegaja. Więc tu moim zdaniem skórka
    nie warta wyprawki

    > dewastacje, uszkodzenia, drobne a dokuczliwe kradzieże,także możliwość sprawdzania
    czy ktos nie interesuje się domem w szczególny sposób,

    Uważasz że "normalny" własciciel domu będzie co wieczór zapisy sprawdzał żeby ustalić
    czy ktoś sie nie gapił za często na jego posesję?

    > 3. ustalenie poziomu zagrożenia - weszli - domownicy byli w domu czyli napada
    > i z zewnątrz można ustalić jakie środki należy użyć

    Skoro domownicy w domu to kto ma z zewnatrz coś ustalac na monitoringu?, Ok może
    agencja ochrony miec dostep do obrazków z kamer. Ale czy ktos normalny chciałby
    akiego bigbrothera w domu? Aby ochroniarze gapili się na posesję jak sobie grilka ze
    znajomymi urzadzasz?
    Paranoja jakas.

    > 4. prowadzisz firmę - nadzór na pracownikami - także nad produkcją - znam
    > przypadki wykorzystywania kamer do kontroli produkcji i nawet sterowanie nią

    Firma to inna bajka. W firmach monitoring ma uzasadnienie

> [...]
    > np kamer, podsłuchu to już daje ci prawo wezwania nawet bedąc za granicą.

    Podłączenie z agencją i ochrony to koszty już od 50zł
    A policję moge wezwać równiez bez weryfikowania w sumie.
    Nie wyobrażam sobie aby będąc za granica chciało mi się ogladac obrazki z przed domu.
    Zawsze sasiada można poprosic aby zerknał czasami na posesję. No i ktoś z rodziny
    powinien wpaść co kilka dni zobaczyć co i jak. Przynajmniej tak jest u mnie podczas
    naszych wyjazdów

    > Policji - znane są takie przypadki gdy włascicel wskazał Policji gdzie sie
    > schował włamywacz
    Czyli co kamera w kazdym pomieszczeniu?
    Jak jest włamanie, wywalone okno czy drzwi to nie będe nic policji wskazywał tylko
    niech sobie wejda i szukaja.
    > 6. nadzór na dziećmi i ich opiekunami
    Kamera w każdym pomieszczeniu? Paranoja do kwadratu.

  • 48. Data: 2012-03-21 10:29:42
    Od: " " <s...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Zasadniczo jak to idzie kompresowanym strumieniem, to różnica w
    > wielkości tego strumienia powinna być minimalna - wtedy pomiędzy
    > kluczowymi klatkami idą tylko zmiany w obrazie.
    W większości przypadków nie ma żadnej potrzeby przesyłania i rejestrowania
    więcej niż 3 do 6 klatek na sekundę
    Ważne aby rejestracja nie pogarszała obrazu jak obraz w D1 czyli 720x576
    pikseli, to rejestracja nie może być np 2CIF czyli czyli 704x288 pikseli

  • 49. Data: 2012-03-21 11:04:34
    Od: " " <s...@g...pl>

    Po kolei
    Obraz z kamer /y/ można przesyłać po sieci GSM na telefon komórkowy
    Może być przesyłany na żądanie lub podczas alarmu - koszty więc minimalne
    Obecnie analiza obrazu może odbywać sie już w kamerze czyli np detekcja ruchu
    w wyznaczonych strefach, kamera widzi i obserwuje otocznie domu i ulicę ale
    tylko w ruch w ogródku uruchamia - rejestrację, alarm ,przesłanie obrazu do wyboru
    O żadnym udostępnianiu obrazu z kamer osobom postronnym nie ma mowy
    Jedna kamera wewnątrz domy zwykle wystarczy aby zweryfikować alarm ale kamera
    kosztuje 300zł i jak dasz cztery to tylko 900 zł drożej a rejestratory mają
    najczęściej nie mniej niż 4 wejścia
    Dzieci
    Miniaturowa, przenośna kamera przesyłająca sygnał droga radiową to dzis około
    120-200 zł wiec kamera w dużym pokoju z mikrofonem daje pojecie o poziomie
    opieki nad dziećmi
    Ja wiem
    poziom wiedzy o CCTV jest w narodzie jakoś tak trochę mały
    Kamera może być w czujce ruchu i może w pełni współpracować nawet z systemem
    bezprzewodowym /np Jablotron/
    Ukryta kamera czy mikrofon nie oznacza, że to jest podsłuch lub podglad w
    rozumieniu prawa

  • 50. Data: 2012-03-21 11:11:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2012 11:29, s...@g...pl pisze:

    > W większości przypadków nie ma żadnej potrzeby przesyłania i rejestrowania
    > więcej niż 3 do 6 klatek na sekundę

    Och, zgadzam się, że nie ma potrzeby - ale jak ktoś sobie machnie 25fps,
    to nie powinno to drastycznie podnieść wielkości strumienia danych -
    biorąc pod uwagę sposób kompresji strumieni filmowych.

    Taka uwaga techniczna na marginesie ;)

    Oczywiście zwiększy się obciążenie procesorów odpowiedzialnych za
    kompresję/dekompresję (oraz chwytanie i wyświetlanie).