  • 51. Data: 2012-03-21 11:29:06
    Temat: Re: monitoring obiektu w HD
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 marca 2012, 12:04:34 UTC+1 użytkownik napisał:

    > poziom wiedzy o CCTV jest w narodzie jakoś tak trochę mały
    > Kamera może być w czujce ruchu i może w pełni współpracować nawet z systemem
    > bezprzewodowym /np Jablotron/
    > Ukryta kamera czy mikrofon nie oznacza, że to jest podsłuch lub podglad w
    > rozumieniu prawa

    Ale podsumujmy:
    Jesli domownicy są obecni w domu to monitoring w niczym nie zwiększa ich
    bezpieczeństwa, do niczego się nie przyda- jak zli ludzie wejda do domu to przeciez z
    łózka w sypialni nie będziesz na komórce czy tv oglądał któredy wchodza i co robią.
    Jeśli domowników nie ma w domu a zli ludzie wchodzą do domu to monitoring raczej nie
    zapobiegnie włamaniu. Zanim się połączysz zdalnie zobacazysz co i jak to już chałupa
    okradziona. Monitoring może oczywiście w takim wypadku pomóc w identyfikacji sprawców
    ale nie zmienia to faktu że chałupa okradziona. Można oczywiscie później pokazywąc
    znajomym czy na jakimś YOUTUBE jak gość w kominiarce zdejmuje plazmę ze ściany;)
    Nawet jak dzięki monitoringowi policja ustali sprawców i złapie to fanty raczej juz
    upłynnione będa więc pozostanie tylko przyjemność oglądania zakazanych mord na
    rozprawach w sądzie czy u prokuratora.
    A kamera w kazdym pokoju czy chociazby 4 kamery w domu to dziekuje to nie dla mnie-
    tym bardziej takie podłączone gdzieś do sieci. W sumie nigdy nie byłbym pewny czy
    komus nie wpadnie na myśl złamac zabezpieczenia i pogapic się na moją chatę przez
    net. A zapewne takie coś jest możliwe.
    Ale kazdemu wg upodobań. Wg mnie taki rozbudowany monitoring w domu jednorodzinnym to
    bez sensu, kompletnie nieoprzytdatny drogi gadżet. Ale jak ktoś lubi to mi nic do
    tego. Ja już wole ubezpieczyć chałupe. Zresztą staram sie worków z pieniędzmi czy
    skrzyń ze złotem w domu nie trzymac a jak mi telewizor buchną to albo ubezpieczyciel
    wypłaci albo sobie za 1500zł kupie drugi.

  • 52. Data: 2012-03-21 11:38:51
    Od: " " <s...@g...pl>

    Przyjmij ze są różne poziomy zagrożenia
    masz tyle samo co wszyscy - kamery niepotrzebne chyba, ze masz upierdliwych
    sąsiadów
    masz dużu, dużo wiecej niz inni - to kamery w domu zdecydowanie zwiększają
    bezpieczeństwo
    tłumaczyć dlaczego?

  • 53. Data: 2012-03-21 11:43:20
    Od: " " <s...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Och, zgadzam się, że nie ma potrzeby - ale jak ktoś sobie machnie 25fps,
    > to nie powinno to drastycznie podnieść wielkości strumienia danych -
    > biorąc pod uwagę sposób kompresji strumieni filmowych.
    >
    > Taka uwaga techniczna na marginesie ;)
    >
    > Oczywiście zwiększy się obciążenie procesorów odpowiedzialnych za
    > kompresję/dekompresję (oraz chwytanie i wyświetlanie).
    Masz tylko częściowo rację ponieważ:
    - jeśli obraz jest dynamiczny i na dużej powierzchni coś sie cały czas dzieje
    to kompresja niewiele sie przydaje
    - jeśli masz kamery ruchome i przemiatają otoczenie to skutek jw
    Nie ma żadnej potrzeby przesyłania więcej niż 3 do 6 klatek na sekundę -
    powtarzam to po raz trzeci

  • 54. Data: 2012-03-21 11:48:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 marca 2012, 12:38:51 UTC+1 użytkownik napisał:

> [...]

    > Przyjmij ze są różne poziomy zagrożenia
    > masz tyle samo co wszyscy - kamery niepotrzebne chyba, ze masz upierdliwych

    Czyli potzrebne niewielu w sumie.

    > masz dużu, dużo wiecej niz inni - to kamery w domu zdecydowanie zwiększają
    > bezpieczeństwo
    > tłumaczyć dlaczego?

    Nie bardzo. Moim zdanim kamer nie zwiększają bezpieczeństwa a ew. odstraszają czy
    ułatwiają identyfikację sprawcy.

  • 55. Data: 2012-03-23 13:00:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 10 marca 2012, 11:30:45 UTC+1 użytkownik Amir napisał:
    > Witam, niedawno był temat dot. monitoringu obiektu
    > posypaly sie opinie, ze zwykle kamery nie nadają się nawet te bardzo drogie,

    Tak sie dyskusja potoczyla w kierunku "po co" to wtrace "po co" moje trzy grosze
    jakie ja mialem sytuacje kiedy monitoring by sie przydal:

    1. W czasie budowy ktos mi kradl drewno. Straty male ale akurat kradli te ktore z
    ojcem zmudnie mielismy po szalunkach oczyszczone z betonu i gwozdzi i oczekujace na
    dalsze wykorzystanie. Krew mnie zalala :) Na szczescie zlapalem jednego gnoja (jak
    sie okazalo lebek mial 14 lat) i skonczylo sie na sprawie w sadzie rodzinnym. Gdybym
    mial kamere odrazu bym zlokalizowal gnoja, a nie ganial po lasach :)

    2. W zeszlym roku mialem sytuacje ze jakis nacpany kretyn sie zgubil i akurat kolo
    mojej dzialki "zawiesil". Wbiegl mi na posesje, grozil, rzucal kamieniami. Trafil w
    elewacje. Skonczylo sie na tym ze przesiedzial 24h zeby wytrzezwiec i 24h w areszcie
    na przesluchaniu, w koncu jego ojciec mi oddal 400 pln strat. Gdybym mial kamerke to
    bym idiote jeszcze oskarzyl o napasc tak ze by dostal ze dwa lata w zawiasach.

    3. Niedawno ktos/cos przecielo w nocy dluga (20m) smycz na ktorej czasem biega moj
    pies. Gruba plecionka ucieta rowno i odrzucona razem z koncem smyczy daleko od
    tarasu, nie ma szans ze zrobil to wiatr czy jakas wieksza zwierzyna (mam cala posesje
    ogrodzona). Nie mam pojecia kto i po co - sprawa nierozwiazana. Niby pierdola ale
    czasem mysle co poeta mial na mysli - gdybym mial kamerke to moze mialbym pretekst
    zeby moc sasiadowi "legalnie" morde obic ;-)

    Tak wiec zestaw z ubiquiti x 3 kamera niedlugo zawisnie na mojej posesji :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 56. Data: 2012-03-23 13:55:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbas10...

    >Tak wiec zestaw z ubiquiti x 3 kamera niedlugo zawisnie na mojej posesji :)

    Gdzie Wy te dzialki kupowaliscie?

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2012-03-23 19:40:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2012, 13:55:26 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ion-forums@vbas10...

    > Gdzie Wy te dzialki kupowaliscie?

    Centrum miasta. Dookola mam 3 najwieksze osiedla w miescie, stad tyle roznych
    sytuacji. To nie wies, blokersi lubia tu przebywac bo mam tu pelno zieleni -> kiedys
    teren mojej dzialki to byl teren gdzie organizowali sobie ogniska :)

    A sasiada mam tylko jednego debila - z cala reszta zyje super. Co zrobisz - idioci
    tez gdzies musza mieszkac, akurat jeden sie obok mnie zadekowal :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 58. Data: 2012-03-23 21:53:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    sion-forums@vbgx21...

> [...]
    >zieleni -> kiedys teren mojej dzialki to byl teren gdzie organizowali sobie

    No to jak by to Kiki powiedzial, sprawdziles google earth czy teren nie
    zalewowy, a nie sprawdziles google lump? :-)
    Powaznie, to chyba jednek lepiej na granicy miasta.

    >A sasiada mam tylko jednego debila - z cala reszta zyje super. Co zrobisz -
    >idioci tez gdzies musza mieszkac, akurat jeden sie obok >mnie zadekowal :)

    A nie, to luzik. Tez tak mam. Jeden debil na osiedlowa ulice to norma.
    Wszyscy tak maja, wiec czemy Ty mialbys miec lepiej? :-)

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2012-03-23 22:36:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2012, 21:53:06 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No to jak by to Kiki powiedzial, sprawdziles google earth czy teren nie
    > zalewowy, a nie sprawdziles google lump? :-)
    > Powaznie, to chyba jednek lepiej na granicy miasta.

    I tak i nie - ja chcialem bardziej w centrum bo mam wszystko w zasiegu nog;) Pozatym
    znalazlem dzialke ktora ma 0,5ha i mimo ze dookola sa te 3 osiedla to ja z ogrodka,
    czy okien - widze tylko kilka domow od sasiadow i reszta to zielen - same duze, stare
    drzewa - brzozy, deby.

    To moj widok z tarasu: http://szyna.civ.pl/trawka/trawka.jpg
    A tu widok na cala dzialke: http://szyna.civ.pl/trawka/trawka5.jpg

    Jak sie przyjrzysz to na tym drugim zdjeciu za drzewami, u gory po lewej i prawej
    widac blokowiska :) Takze jest i ladnie i wygodnie. A lumpy - no coz, trzeba sobie z
    nimi jakos radzic :)

    W zeszlym roku ogrodzilem cala dzialke i od tego czasu jest juz spokojniej. Pies tez
    urosl, a niedlugo chyba bedzie drugi - a on skutecznie potrafi odstraszyc ;) Zreszta
    to on wyprosil zebami tego nacpanego natreta :D

    > A nie, to luzik. Tez tak mam. Jeden debil na osiedlowa ulice to norma.
    > Wszyscy tak maja, wiec czemy Ty mialbys miec lepiej? :-)

    Ja z nim na szczescie sasiaduje tylko rogami dzialki - i jeszcze miedzy nami jest
    droga. Bo tak bezposrednio to sasiaduje tylko z jedna sasiadka, reszta to "niczyje"
    lasy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 60. Data: 2012-03-24 16:57:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >To moj widok z tarasu: http://szyna.civ.pl/trawka/trawka.jpg
    >A tu widok na cala dzialke: http://szyna.civ.pl/trawka/trawka5.jpg

    Podoba mi sie. Ja z jednej strony mam widok na miasto oddalone o 5km, z
    drugiej las.

    Pozdro.. TK