  • 1. Data: 2009-07-17 18:43:48
    Temat: montaz drzwi
    Od: "Bartlomiej" <m...@p...fm>

    Witam
    Czy ktos mogl by mi napisac jak krok po kroku zamontowac drzwi stalowe (ze
    stalowa oscieznica) w otworze drzwiowym zeby to sie trzymalo kupy. Za
    odpowiedz z gory dziekuje.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2009-07-18 06:44:32
    Temat: Re: montaz drzwi
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Bartlomiej" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktos mogl by mi napisac jak krok po kroku zamontowac drzwi stalowe (ze
    > stalowa oscieznica) w otworze drzwiowym zeby to sie trzymalo kupy. Za

    Hmm, będziesz potrzebować poziomnicę i przynajmniej 2 a najlepiej 3
    rozpórki.
    Składasz ościeżnicę ( no chyba że już złożona), wstawiasz ościeżnicę w otwór
    i zaczynasz od belki zawiasowej. Sprawdzasz piony i kąty z górna belką,
    używając do tego celu klinów drewnianych.
    I odpowiednio je rozmieszczasz na belce zawiasowej i belce zamkowej.
    No i jak wszytko pasuje to zakładasz skrzydło i sprawdzasz jak sie zamyka.
    Ściągasz skrzydło.
    Jeżeli OK, to bierzesz wiertarkę robisz otwory w murze przy belce
    zawiasowej, montujesz kotwy stalowe odpowieniej długości, skręcasz (kliny
    cały czas założone), ewentualnie dokonujesz poprawek.
    No i teraz idziesz do belki zamkowej i podobnie.
    Zakładasz skrzydło, sprawdzasz jak sie zamyka jak chodzą zamki, ewentualne
    korekty.
    No i teraz są możliwości spryskujesz omur wodą ( wcześniej najlepiej
    zagrunotować) i wypełniasz to pianką montażową-niskoprężną.
    Druga opcja to przygotowujesz sobie zaprawę cementową dodajesz trochę
    Ceresitu CX5 ( 5%) i zalewasz oscieżnicę.
    Oczywiście wcześniej montujesz rozpórki na wysokości dolnego i górnego
    zawiasu i na srodku drzwi.

    No mam nadziję, że to jakoś jest zrozumiałe.

    Pozdrawiam Michał
    Acha sprawdź sobie długość drzwi i osicieżnicy czy wszytko jest ok.

  • 3. Data: 2009-07-18 10:09:29
    Od: "Bartlomiej" <m...@p...fm>

    Witam
    Dzieki za opis.
    Wszystko zrozumiale no i drzwi zamontowane :)
    Pozdrawiam
    Bartek