  • 1. Data: 2016-03-27 22:24:46
    Temat: montaż drzwi wejsciowych
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Firma wymieniła mi drzwi wejściowe.
    Niestety nie jestem zadowolona, ponieważ te nowe drzwi są niższe od
    oryginału.
    Widać to wyraźnie od strony wewnętrznej:
    http://tnij.org/mwl0g4e
    A od strony korytarza widać, że górna listwa obniża światło otworu.
    http://tnij.org/v9cibmz.
    Teraz na wysokości ma otwór drzwiowy 186 cm
    http://tnij.org/hdymuii
    Skrócono na długości skrzydło drzwi o prawie 10 cm.
    http://tnij.org/iah7fsh
    Uważam to za błąd.
    Obróbka wokół górnej części drzwi wskazuje, wg mnie, że ościeżnica miała
    miejsce być osadzona wyżej.
    Tym bardziej, że przy przyjmowaniu zamówienia i składaniu mi propozycji
    jak i co będzie zrobione, nie uprzedzono mnie o możliwości wystąpienia
    takich zmian w stosunku do oryginału.
    Zamawiałam wymianę okien i przy okazji pan namówił mnie również na
    wymianę drzwi.
    Chciałam zachować metalową ościeżnicę, ale uprzedzał, że to niedobry
    pomysł, bo jest ona nierówna (podobno), co spowoduje że nowe w niej
    drzwi nie da się dopasować.
    A więc lepiej wymienić również ościeżnicę.
    Skoro fachowiec tak mnie przekonuje, to zgodziłam się.
    Drzwi MDF, ościeżnica prosta, próg. Oczywiście z montażem.
    Spodziewałam się progu (czy nakładki na próg), a zamontowano
    listwę na progu, która progu nie przypomina.
    http://tnij.org/07odnnm.
    Bo to jest mini próg :-(.

    Uważam, że usługa została źle wykonana i złożyłam reklamację,
    czyli wymagam, nowych, dobrze wstawionych drzwi.
    Pan tłumaczy, że nadproże nie pozwoliło na osadzenie nowej ościeżnicy
    tak wysoko jak była stara.
    Przyjrzałam się wielu nowo wstawianym drzwiom w moim bloku
    jak i w innych, ale nigdzie nie widziałam takich jak u mnie.

    Oznajmiono mi, że jak znajdę fachowców, którzy stwierdzą, że praca
    ta została wykonana wadliwie, to mogą rozpatrywać moją reklamację.
    Na razie twierdzą, że wszystko zostało wykonane prawidłowo, zgodzie z
    zasadami.
    Dlatego pisze do Was, aby usłyszeć zdanie fachowców, którzy na tę grupę
    zaglądają.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-03-27 23:40:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na moj gust teraz juz pozamiatane. Nie bylo Cie jak oni te drzwi i futryne cieli?
    185 centymetrow to faktycznie troche malo jak na drzwi. Jak chcesz reklamowac to
    najpierw sprawdz czy w jakims prawie budowlanym i normach nie ma podanych wymiarow
    drzwi. Jesli sie okaze ze jest to okreslone i Ty masz za male to masz podstawe do
    wymiany na wlasciwe. W takiej sytuacji sprawa prosta bo piszesz do wykonawcy ze
    wysokosc niezgodna z obowiazujacymi przepisami i rzadasz wymiany. Jak nie to sad. A w
    sadzie nie liczy sie kolor ani zaprawa uzyta do obsadzenia tylko przepis na ktory sie
    powolasz. Ta droga idz.

  • 3. Data: 2016-03-28 11:28:45
    Temat: Re: montaz drzwi wejsciowych
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    to ze sie skraca drzwi wejsciowe to prawie standard tylko jedne sie skraca o
    4 cm drugie o 14
    skrócili tyle zeby nie kuc nadproza
    przepis jest chyba tylko co do nowobudowanych lokali

  • 4. Data: 2016-03-28 14:02:16
    Temat: Re: montaż drzwi wejsciowych
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 marca 2016 23:40:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    sadzie nie liczy sie kolor ani zaprawa uzyta do obsadzenia tylko przepis na ktory sie

    § 9 [Objaśnienia]
    1.
    Wymagane w rozporządzeniu wymiary należy rozumieć jako uzyskane z uwzględnieniem
    wykończenia powierzchni elementów budynku, a w odniesieniu do szerokości drzwi - jako
    wymiary w świetle ościeżnicy.
    2.
    Grubość skrzydła drzwi po otwarciu nie może pomniejszać wymiaru szerokości otworu w
    świetle ościeżnicy.

    § 61 [Wejścia]
    1.
    Położenie drzwi wejściowych do budynku oraz kształt i wymiary pomieszczeń wejściowych
    powinny umożliwiać dogodne warunki ruchu, w tym również osobom niepełnosprawnym.
    § 62 [Wymiary]
    1.
    Drzwi wejściowe do budynku i ogólnodostępnych pomieszczeń użytkowych oraz do mieszkań
    powinny mieć w świetle ościeżnicy co najmniej: szerokość 0,9 m i wysokość 2 m. W
    przypadku zastosowania drzwi zewnętrznych dwuskrzydłowych szerokość skrzydła głównego
    nie może być mniejsza niż 0,9 m.
    2.
    W wejściach do budynku i ogólnodostępnych pomieszczeń użytkowych mogą być zastosowane
    drzwi obrotowe lub wahadłowe, pod warunkiem usytuowania przy nich drzwi rozwieranych
    lub rozsuwanych, przystosowanych do ruchu osób niepełnosprawnych, oraz spełnienia
    wymagań § 240.
    3.
    W drzwiach, o których mowa w ust. 1, oraz w drzwiach do mieszkań i pomieszczeń
    mieszkalnych w budynku zamieszkania zbiorowego wysokość progów nie może przekraczać
    0,02 m.

    b.

  • 5. Data: 2016-03-28 14:10:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W tej sytuacji sprawa prosta. Dwa metry maja miec drzwi. Moze byc myk ze w czasie
    kiedy budowany byl budynek przepisy byly inne. W takiej sytuacji nowe drzwi musza
    spelniac poprzednje normy. Latawo to sprawdzic miarka mierzac inne drzwi w budynku.

  • 6. Data: 2016-03-28 23:21:32
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28.03.2016 o 14:02, Budyń pisze:
> [...]
    mieszkalnych w budynku zamieszkania zbiorowego wysokość progów nie może przekraczać

    Dobra informacja, dziękuje. Z jakiego dokumentu są wyżej wymienione
    paragrafy?
    Czy gdzieś tam jest napisane, że nie można kuć/wyciąć nadproża?
    Skoro "do mieszkań powinny mieć w świetle ościeżnicy co najmniej:
    szerokość 0,9 m i wysokość 2 m.", to nowy układ nie spełnia tych wymagań.
    Stara ościeżnica miała w szerokości 0,8, a drzwi wysokość 2 m, od strony
    wewnętrznej.
    Może uda mi się powołać, w negocjacjach z wykonawcą, na w/w przepisy.

    Krycha.

  • 7. Data: 2016-03-29 07:42:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 marca 2016 23:21:35 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    > wewnętrznej.
    > Może uda mi się powołać, w negocjacjach z wykonawcą, na w/w przepisy.

    https://www.piib.org.pl/budownictwo-aktyprawne-61/pr
    zepisy-i-warunki-techniczno-budowlane-aktyprawne-180
    /593-rozporzidzenie-ministra-infrastruktury-z-dnia-1
    2-kwietnia-2002-r-w-sprawie-warunkechnicznych-jakim-
    powinny-odpowiadaudynki-i-ich-usytuowanie-cz-1

    masz pełne prawo wymiany na zgodne z przepisami - prawnik cie czeka :/

    b.

  • 8. Data: 2016-03-29 09:01:34
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    to jest dom czy blok ?
    w bloku za kucie nadproża można dostać karę
    znam już ze 3 majstrów którzy wyłapali kary za rozkuwanie ścian nośnych
    więc nie jest to wszytsko takie proste jak opowiadacie

  • 9. Data: 2016-03-29 14:31:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej ma obowiazek posiadania zgodnych z przepisami. Za to ze sa niezgodne odpowiada
    ten co zlecil wymiane i zaakceptowal to co zrobili.

  • 10. Data: 2016-03-29 23:33:10
    Od: hmk <h...@g...com>

    "pełne prawo wymiany na zgodne z przepisami - prawnik cie czeka"
    Może gdzieś istnieje "pełne prawo" ale w tym samym momencie staje się niezupełnym.
    Może Kodeks budowlany zdefiniuje PEŁNE PRAWO.
    Ale wtedy nie będzie już Kodeksem.
    A z tym nadprożem. Jak nie ma możliwości zwiększenia rozpiętości nadproża to Minister
    Budownictwa na wniosek może wyrazić zgodę na odstępstwo.
    Znaczy się na drzwi wejściowe "osiemdziesiątki".
    Chyba prawnicy zamówili karę boską na budownictwo.
    Era religijna ma się ku końcowi, prawo cyfryzują inżynierowie.
    Prawnicy stają się zbędni.
    Uprości się to, chyba.