  • 1. Data: 2011-02-20 11:31:45
    Temat: montaż karniszy
    Od: "Katy" <K...@K...xx>

    Proszę o pomoc przy montażu karniszy. Wysokość mieszkania to ok 265 cm,
    otwory okienne są ok. 33 cm od sufitu. Karnisze standardowe rurkowe mosiężne
    fi 19.
    W jakiej odległości nad oknem (od sufitu) powienien być przymocowany drążek?
    Ile cm od otworów na boki dać wsporniki? B. proszę o radę i z góry dzięuję
    :)

  • 2. Data: 2011-02-20 13:47:17
    Temat: Re: montaż karniszy
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Katy" <K...@K...xx> napisał(a):

> [...]
    >fi 19.
    >W jakiej odległości nad oknem (od sufitu) powienien być przymocowany drążek?

    Tak, zeby Ci sie podobal efekt.

    >Ile cm od otworów na boki dać wsporniki? B. proszę o radę i z góry dzięuję
    >:)

    Wg instrukcji?

  • 3. Data: 2011-02-20 16:11:58
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Katy <K...@K...xx> napisał(a):

> [...]
    > Ile cm od otworów na boki dać wsporniki? B. proszę o radę i z góry dzięuję

    Blisko, coraz bliżej. Doczekam się pytania o pranie papieru toaletowego. Już
    niedługo.

  • 4. Data: 2011-02-21 06:16:52
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Blisko, coraz bliżej. Doczekam się pytania o pranie papieru toaletowego.
    > Już
    > niedługo.

    nie jest źle. Wątkotwórca nie zadał pytania kontrolnego o link lub podstawę
    prawną potwierdzającą tezy osoby doradzającej.
    Ale wszystko przed nami.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-02-21 11:58:50
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-02-20 12:31, Katy pisze:
    > Proszę o pomoc przy montażu karniszy. Wysokość mieszkania to ok 265 cm,
    > otwory okienne są ok. 33 cm od sufitu. Karnisze standardowe rurkowe
    > mosiężne fi 19.

    19 mm? To cienka rurka i na rozstawie w okolicach 2 metry moze sie
    uginac. Mozna dac sie jej ugiac nieco i obrocic potem o pare stopni
    (tyle zeby bylo ladnie) albo dodac wspornik na srodku. Ja mam takie
    cienkie, wg mnie sa ladniejsze od grubych rur.

    > W jakiej odległości nad oknem (od sufitu) powienien być przymocowany
    > drążek? Ile cm od otworów na boki dać wsporniki?

    Zalezy dokladnie od tego jak ma wygladac efekt koncowy przy zasunietych
    i rozsunietych zaslonach/firankach. Dobrze jest przymierzyc z zalozonymi
    (oczywiscie jeszcze nie docietymi na dlugosc) zaslonami i dac do oceny
    zonie.
    :-)
    KJ

  • 6. Data: 2011-02-21 14:07:15
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    KJ Siła Słów napisał(a):
    > ...] i dac do oceny zonie.
    Chyba raczej mężowi :-)
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-02-21 16:26:13
    Od: "Katy" <K...@K...xx>

> [...]
    > rozsunietych zaslonach/firankach. Dobrze jest przymierzyc z zalozonymi
    > (oczywiscie jeszcze nie docietymi na dlugosc) zaslonami i dac do oceny

    Dzięki Wielkie za odpowiedź a nie marudzenie.
    jestem dziewczyną i mam coś, co mnie już trochę nakierowało:
    http://www.leroymerlin.pl/porady/montaz-karniszy,110
    2495555.html
    ale jestem bez doświadczenia w zasłony/firany/karnisze, nie chciałabym się
    skompromitować przed facetem stąd takie pyatnia, wybaczcie, jeśli pytania
    uraziły.
    Oczywiści zdaję sobie sprawę, że to sprawa indywidualna, ale może macie
    jakieś doświadczenia i praktykę, więc wiecie co warto zrobić a jak nie
    robić. Przecież nawet niby najprostsza rzecz a może się skomplikować, więc
    wydaje mi się, że pytać nie zaszkodzi.
    Rurki są też 16, 19, 25 -więc wybraliśmy te "19", która ma 2 wsporniki aż do
    długości 2.40 m, więc obaw chyba nie ma, tym bardziej, że interesują nas
    wymiary to max. 1.6 i 2.2 m
    Zdaję sobie, że wszsytko zależy, ale może jakieś sugestie, bo nie chciałabym
    narzekać na faceta, który zrobi to wg mojego szkicu :)

  • 8. Data: 2011-02-21 17:43:34
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Katy" <K...@K...xx> wrote in message news:iju3n4$8lc$1@news.onet.pl...

    Przed wielu laty, ale po raz drugi kupiłem szyny - kształtowniki aluminiowe,
    które zamocowałem przy oknie do sufitu. Jest to zrobione z jednego kawałka
    karnisz z dwiema szynami - na firanki i na zasłony, długość około 4 m. Nie
    zamienię je na inne. Wymiary i odległość okna od sufitu podobne do Twoich.
    Firany i zasłony wiszą na żabkach z kółeczkami.

  • 9. Data: 2011-02-21 20:02:18
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Krzysztof 45 napisał(a):
    > Chyba raczej mężowi :-)
    Trafiłem :-D
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-02-21 20:25:11
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > długość około 4 m. Nie zamienię je na inne. Wymiary i odległość okna od
    > sufitu podobne do Twoich. Firany i zasłony wiszą na żabkach z kółeczkami.
    Tutaj inne systemy szynowe:
    http://www.ekarnisz.pl/