  • 1. Data: 2010-05-12 18:15:38
    Temat: montaż ościeżnicy stalowej
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Witam,

    Potrzebuję zamontować drzwi w piwnicy.
    Jako, że miejsce jest mało reprezentacyjne, to zrobię to sam :)

    Ościeżnica będzie stalowa, skrzydło najzwyklejsze.

    Generalnie sposób montażu jest mi znany, ale mam jedną wątpliwość: czy
    ościeżnicę montuje się wyłącznie na piankę, czy przykręca się do ścian?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-05-12 19:24:53
    Temat: Re: montaż ościeżnicy stalowej
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Generalnie sposób montażu jest mi znany, ale mam jedną wątpliwość: czy
    > ościeżnicę montuje się wyłącznie na piankę, czy przykręca się do ścian?

    przykręca się do ścian długimi kotwami, jeszcze lepiej dugimi i grubymi aby
    nie można było jej wyważyć
    Zamiast typowych kotw bywają też opaski z blachy
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-05-12 19:26:29
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości

    > przykręca się do ścian długimi kotwami, jeszcze lepiej dugimi i grubymi
    > aby nie można było jej wyważyć
    > Zamiast typowych kotw bywają też opaski z blachy

    a w miejscach które chcemy zabezpieczyć przed włamaniem w ogóle nie należy
    używwać pianki tylko osadzić ościeżnicę na zaprawie
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-05-12 20:11:57
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-05-12 21:26, Jackare pisze:

    > a w miejscach które chcemy zabezpieczyć przed włamaniem w ogóle nie
    > należy używwać pianki tylko osadzić ościeżnicę na zaprawie

    Jeśli chodzi o "antywłamaniowość", to osadzenie ościeżnicy nie musi
    spełniać szczególnych warunków, bo łatwiej będzie wywalić dziurę w
    drzwiach, a ostatecznie w ścianie (wątłe bloczki).

    Chodzi mi o sam sposób osadzenia ościeżnicy - w niej nie ma otworów na
    kotwy, a na mój mały rozum sama pianka brzmi dość niestabilnie.

    Czy z tego punktu widzenia jest sens nawiercać otwory w ościeżnicy i dać
    koty, czy sama pianka wystarczy?

    Pozdr,

  • 5. Data: 2010-05-12 20:36:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Czy z tego punktu widzenia jest sens nawiercać otwory w ościeżnicy i dać
    > koty, czy sama pianka wystarczy?

    Nie wiem czy jest sens. Gdybym to ja montował dla siebie - zrobiłbym kotwy.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-05-14 17:18:41
    Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-12 22:11, LEPEK pisze:
    > Czy z tego punktu widzenia jest sens nawiercać otwory w ościeżnicy i dać
    > koty, czy sama pianka wystarczy?

    Ja obsadzałem wszystkie drzwi wewnętrzne na samej piance i siły nie ma,
    aby cokolwiek je ruszyło z miejsca. Przy montażu może i wygląda ona
    niepewnie, ale po zastygnięciu znacznie zyskuje na wiarygodności.

    Bogdan

  • 7. Data: 2010-05-14 21:15:59
    Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com>

    LEPEK <gdzies@wsi> napisał(a):

> [...]
    >
    >Generalnie sposób montażu jest mi znany, ale mam jedną wątpliwość: czy
    >ościeżnicę montuje się wyłącznie na piankę, czy przykręca się do ścian?

    Teoretycznie mozesz zostawic na piance, jesli drzwi nie sa ciezkie.
    Dobrze wczesniej tylko zakleszcz oscieznice klinami, wypoziomuj dokladnie
    (to b.wazne!) i dokladnie wtlocz pianke, tak, zeby zakryla wszystkie szczeliny
    (pamietaj tylko o jej rozszezralnosci).
    Ja jednak bym sugerowal ze dwa dlugie wkrety - przynajmniej na gorze i dole
    od strony zawiasow (czyli tam, gdzie beda dzialac nawieksze sily przy otwartych na
    osciez
    drzwiach.

    --
    "Sztuka polityki w demokracji polega na takim
    postępowaniu, aby naród wierzył, że RZĄDZI"