  • 1. Data: 2016-11-04 13:33:32
    Temat: montaż w regipsie - nietypowy
    Od: quent <x...@x...com>

    Sprawa jest nietypowa. Zamontowałem półki z plexi do regipsów.

    http://elipsa.info/inne
    3 i 4 zdjęcie od góry

    Półki obciążane są czymś niezbyt ciężkim, typu 3szt. szamponów itp.
    Półki te montowałem do takich niewielkich kątowników aluminowych o
    bokach 2cm. Widać to na fotkach.

    Kątowniki przykleiłem do pomalowanego na biało regipsu.
    No i tu jest problem. Jedna z tych półek zleciała.
    Konkretnie to oderwała się farba od regipsu, czyli klej trzyma dobrze.
    Te ściany były malowane chyba bez gruntowania bo farba puchnie i odspaja
    się w wielu innych miejsach także.

    Mam więc teraz zagwozdkę - jak wzmocnić pozostałe kątowniki w wiszących
    półkach aby sytuacja się nie powtórzyła.

    Myślałem aby wywiercić dziurę na środku w każdym kątowniku także przez
    regips i najpierw wpuścić w nią klej montażowy a potem wkręcić wkręt z
    jakimś płaskim małym łbem aby nie popsuć ogólnego wyglądu.
    Powinno chyba wystarczyć.

    Co sądzicie?
    Jakieś inne pomysły?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2016-11-04 13:45:35
    Temat: Re: montaż w regipsie - nietypowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    quent zamontował półki z plexi do regipsów:

> [...]
    > regips i najpierw wpuścić w nią klej montażowy a potem wkręcić wkręt z
    > jakimś płaskim małym łbem aby nie popsuć ogólnego wyglądu.

    Przecież do regipsów są akurat świetne plastikowe wkręcane kołki. Takie
    z gwintem wyglądającym jak podajnik śrubowy do materiałów sypkich.
    Robi się dziursko w gipsie, wiertłem lub byleczym, wkręca kołek, w kołek
    wkręt -- i od razu można wieszać. Nie trzeba czekać na zaschnięcie kleju.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-11-04 13:47:46
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.11.2016 13:45, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > wkręt -- i od razu można wieszać. Nie trzeba czekać na zaschnięcie kleju.

    Półki wiszą już. Nie będę wieszał nowych.
    Trzeba wzmocnić to co jest.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2016-11-04 13:57:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    quent pisze:

    > Półki wiszą już. Nie będę wieszał nowych.
    > Trzeba wzmocnić to co jest.

    Szczerze mówiąc, to ja bym się bał takiej półki przyklejonej do farby.
    Wisi i straszy, całkiem jak niemiecka żarówka. Do wiercenia w kątowniku
    i tak trzeba półkę zdjąć, więc...

    A tak na przyszłość -- gdyby element klejony umieszczony był na ścianie
    *pionowo*, to jeszcze jakoś od biedy można by było tenu ma chwilę zaufać.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-11-04 14:09:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.11.2016 13:57, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Do wiercenia w kątowniku
    > i tak trzeba półkę zdjąć, więc...

    A po co?

    > A tak na przyszłość -- gdyby element klejony umieszczony był na ścianie
    > *pionowo*, to jeszcze jakoś od biedy można by było tenu ma chwilę zaufać.

    Tu problemem są źle pomalowane ściany.
    Farba się odspaja jak głupia ale to się okazało po czasie.
    Normalnie to wieszam często na klej do malowanych ścian rzeczy sporo
    cięższe.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2016-11-04 14:32:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    quent pisze:

    > A po co?

    Mnie by tak było łatwiej wiercić. Chyba. Ale może nie.

    > Tu problemem są źle pomalowane ściany.
    > Farba się odspaja jak głupia ale to się okazało po czasie.
    > Normalnie to wieszam często na klej do malowanych ścian rzeczy sporo
    > cięższe.

    Czyli problem natury ogólnej -- skoro jedno się oderwało i spadło, to
    zaraz tak będzie z pozostałymi. Coś trzeba zrobić, może te dziurki i
    klej. Zresztą sam kiedyś kupiłem taki, co się nazywał "gwóźdź w płynie".

    A tak na przyszłość -- warto się liczyć z istnieniem źle pomalowanych
    ścian.

    Jarek

    --
    Wszystko w płynie.

  • 7. Data: 2016-11-04 15:55:09
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=Hs3wwq4amlU

    > Jakieś inne pomysły?

    Jak ma to zachować taki efekt jak teraz i być jeszcze wytrzymałe to bez
    rozpierduchy raczej się nie da. Cokolwiek nie zrobić to trzyma się na
    papierze. Można by "polewać z góry" jakimś gruntem penetrującym, ale potem
    i tak trzeba będzie malować. Ja bym zrobił raczej raz a dobrze. To z
    malowaniem ze 2 godziny roboty.

    --
    scruffty

  • 8. Data: 2016-11-04 16:42:02
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Jakieś inne pomysły?

    PRzykręcić. najpierw wiertłem do metalu przelecieć przez kątownik. JEśli
    to jest karton gisp to odpowiednim wkrętem, bez wiercenia się obejdzie.
    niestety łebki od wkrętów będzie widać

    ToMasz

  • 9. Data: 2016-11-04 22:58:18
    Od: s...@g...com

    Słabo to widze.
    Ja bym to tak zostawił.
    Jak zaczna odpadać to bym sie martwił.

    A jak zaczna odpadać masowo to bym te kątowniki przykręcił śrubami zlicowanymi z tym
    katownikiem a na wierzch przykleił paski aluminium na taśmie dwustronnej...