  • 1. Data: 2011-07-18 09:57:14
    Temat: most przez rzekę- kilka pytań
    Od: "szaraban" <s...@v...pl>

    mam pytanie dotyczące mostu który muszę wykonać nad małą rzeczką.
    obecnie (od 15 lat) mam zrobiony most betonowy dla samochodów osobowych, jest
    wąski i na moje oko może znieść obciążenie max. do 10 ton, teraz chcę go
    poszerzyć, i wzmocnić tak żeby zniósł przejazd kilka razy w roku ciężarówki do
    30 ton. ktoś może doradzić jakie zastosować zbrojenie na fundament i most ? i
    jaki beton ?
    rozpiętość między fundamentami wyniesie ok. 4 metry
    droga z obu stron do mostu jest prywatna, i tylko ja po niej jeżdżę.

  • 2. Data: 2011-07-18 10:00:04
    Temat: Re: most przez rzekę- kilka pytań
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik szaraban napisał:
    > rozpiętość między fundamentami wyniesie ok. 4 metry
    > droga z obu stron do mostu jest prywatna, i tylko ja po niej jeżdżę.

    Zdaje mnie się coś, że jest to już normalna przebudowa i pozwolenie na
    budowę jest wymagane, a co za tym idzie i projekt i wszystkie wyliczenia
    konstrukcyjne.

    Nie sądzę, żeby na grupie ktoś odpowiedzialnie Ci podał dokładne
    parametry budowli i innych detali.

    Nawet jak chcesz zrobić sobie małą samowolę, bo to gdzieś na za...piu,
    to i tak idź do jakiegoś konstruktora, który Ci wszystko w miarę
    sensownie rozrysuje i policzy.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-07-18 10:18:04
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > rozpiętość między fundamentami wyniesie ok. 4 metry
    > droga z obu stron do mostu jest prywatna, i tylko ja po niej jeżdżę.

    A nie prościej ci kupić gotowy most.. 4 metry i 30 ton to nie tak dużo.
    Są w sieci conajmniej 2 firmy, które mają gotowe przeprawy wojskowe do
    sprzedania...
    W zeszłym roku szukałem czegoś takiego na jezioro, znalazłem w granicach 6-7
    tys...
    chyba 8 czy 9 metrów każda część. Na to ani nie potrzebujesz pozwolenia -
    jak teren prywatny,
    łatwo to ustawić... no i chyba najtańsze rozwiązanie...
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2011-07-18 18:00:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik GR001 napisał:

> [...]
    > jak teren prywatny,
    > łatwo to ustawić... no i chyba najtańsze rozwiązanie...

    I za rok wyciągać z błota...

    Most, nawet z prefabrykowanych przęseł potrzebuje podpór - choćby dwóch
    przyczółków. I te jednak trzeba policzyć czy w glebę po pierwszych
    roztopach nie wejdą razem z mostem.
    Jednak bez fachowca który grunt oceni i przyczółki zaprojektuje to się
    chyba nie obejdzie.

    --
    Darek