  • 1. Data: 2012-04-10 21:24:25
    Temat: murek 40 cm z czego zrobic
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Mam do zrobienia murek o wysokości 40 cm potem zwiększa sie do ok 60,
    długi na 15 m,

    z czego zrobić żeby to było atrakcyjne wizualnie,
    dodam że przed murkiem jest parking, jak na razie rośnie tylko trawa.

  • 2. Data: 2012-04-10 23:48:07
    Temat: Re: murek 40 cm z czego zrobic
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2012 21:24:25 UTC+2 użytkownik emes napisał:
> [...]
    >
    > z czego zrobić żeby to było atrakcyjne wizualnie,
    > dodam że przed murkiem jest parking, jak na razie rośnie tylko trawa.

    Przylaczam sie do pytania bo mam taka sama zagwozdke :) Narazie celuje w zrobienie
    fundamentu (~50cm) i wymurowanie na nim murka z kostki granitowej. Acz cholera, nie
    bedzie to najtansze rozwiazanie, choc prawdopodobnie trwale i ladne, szczegolnie ze
    caly podjazd i parking tez bedzie z takiej kostki :)

    U mnie murek z drugiej strony musi przytrzymac taka wlasnie skarpke (bedzie jakies
    50cm do ogrodzenia - pewnie posadze tam jakies szybko rosnace tuje).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-04-11 09:11:51
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-04-10 23:48, Adam pisze:

> [...]
    50cm do ogrodzenia - pewnie posadze tam jakies szybko rosnace tuje).

    Robiłem murek z daszkiem wyszedł mi około 45 cm. Są pustaki 20 cm do
    tego do większego murka użyłem pustaków wentylacyjnych. Z fundamentu
    wypuściłem pręty i wolną przestrzeń zalałem betonem.
    Całość docelowo ma być obłożona kamieniem. Na razie zostało to
    otynkowane w kolorze domu. Daszki wylane z betonu.

    Co do murka, który coś podtrzymuje - mur oporowy - to raczej stawiał bym
    na monolit i to w kształcie litery L. Nie wiem jaki będziesz miał na to
    napór ale 40 cm to już spory ciężar zwłaszcza jak ci naleje w to wody, a
    i o tej musisz pomyśleć i jakieś odwodnienie pasowało by zrobić.

    Kostkę granitową potną ci na płytki, którymi będziesz mógł obłożyć murek
    i tylko od góry dać pełną kostkę.

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-04-11 12:05:21
    Od: piechur <z...@g...pl>

    > Kostkę granitową potną ci na płytki, którymi będziesz mógł obłożyć murek
    > i tylko od góry dać pełną kostkę.

    A to mnie zaciekawiło. Rzeczywiście nie ma problemu z tego typu usługą?
    Jaki może być koszt? Chciałbym obłożyć schody taką kostka granitową ale
    jak myślę, że sam musiałbym to ciąć na plastry to mi się odechciewa.
    pieszy

  • 5. Data: 2012-04-11 12:10:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 12:05:21 UTC+2 użytkownik piechur napisał:

> [...]
    > Jaki może być koszt? Chciałbym obłożyć schody taką kostka granitową ale
    > jak myślę, że sam musiałbym to ciąć na plastry to mi się odechciewa.

    A nie lepiej zrobic te schody z calej kostki? Takie klejenie to ryzykowne.

  • 6. Data: 2012-04-11 13:58:44
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-11 12:10, Kris pisze:

    > A nie lepiej zrobic te schody z calej kostki? Takie klejenie to ryzykowne.

    Może i tak. Ale schody już są wylane z betonu i jeżeli zdecydowałbym się
    na kostkę to musiałbym je skuwać. Poza tym mieszkam na Podlasiu i tutaj
    kostka granitowa jest strasznie droga. Może się okazać, że taniej
    wyjdzie pociąć kostkę (chociażby tylko na 2 części).

  • 7. Data: 2012-04-11 14:12:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 13:58:44 UTC+2 użytkownik piechur napisał:
> [...]

    > kostka granitowa jest strasznie droga. Może się okazać, że taniej
    > wyjdzie pociąć kostkę (chociażby tylko na 2 części).

    To lepiej szukaj "odpadow" kostki - jest znacznie tansza niz normalna kostka, acz ma
    rozne, nieregularne ksztalty. Ludzie z tego ukladaja cale podjazdy i wyglada to
    bardzo ladnie - tylko jest zabawa w dopasowywanie kostek :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-04-11 14:16:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 09:11:51 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:

    > Robiłem murek z daszkiem wyszedł mi około 45 cm. Są pustaki 20 cm do
    > tego do większego murka użyłem pustaków wentylacyjnych. Z fundamentu
    > wypuściłem pręty i wolną przestrzeń zalałem betonem.

    Jest to pomysl, pytanie ile kosztuja pustaki zasypowe plus oklejenie tego i pociecie
    kostki. I czy nie wychodzi to drozej niz wymurowanie takiego murka odrazu z np. dwoch
    rzedow kostki ~10cm (4 na wysokosc).

    Bedzie trzeba policzyc!

    Kiedys przywozilem takie pustaki zasypowe z Czech - u nas takich nie bylo :) U nich
    to sie nazywa bodajze Betonove Tvornice czy jakos tak ;-) Trzeba to policzyc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-04-11 14:32:31
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > kostka granitowa jest strasznie droga. Może się okazać, że taniej
    > wyjdzie pociąć kostkę (chociażby tylko na 2 części).

    Ja na Pomorzu i ceny tez wysokie ale może masz kogoś kto jakims większym transportem
    w okolice Strzegomia jeżdzi to może big-baga załadować i podrzucic po znajomościo.
    Dla szwagra tak załatwilismy ze dwa lata temu kostki na 60mkw
    W Strzegomiuu cena wtedy była niska, transport mielismy "porzy okazji" za
    przysłowiowa flaszkę.