  • 41. Data: 2010-01-11 00:15:36
    Temat: Re: mury zew i nosne z czego
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hidaks$8qh$1@node1.news.atman.pl...

    > Jakieś źródło? Np. informacja na stronach producenta, że można murować na
    > spoinie niepełnej.

    Nie spoine niepelna tylko bez pionowej spoiny.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2010-01-11 00:18:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tyle murarz. Za to producenci podają wytrzymałość materiału przy założeniu
    > murowania na spoinę pełną. Skoro tak, to każde inne murowanie jest
    > niewłaściwym zastosowaniem technologii i jakoś nie wydaje mi się, że twój
    > murarz jest w stanie wypłacić się przy ewentualnych stratach np. pół
    > miliona złotych, więc dla mnie jego wiarygodność jest zero (tzn. gdyby
    > podpisał kwit, na którym zadeklaruje, że pokrywa wszystkie ew. straty
    > spowodowane błędem technologicznym - reasumując - ryzykował na twoje
    > konto).

    Sadzisz, ze z braku na oko trzech cm szerokosci zaprawy sciana o wysokosci
    max. 5m przedzielona w polowie stropem mogla by sie zawalic?

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2010-01-11 08:43:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    M pisze:

    > Tyle murarz.
    [..]
    - reasumując - ryzykował na
    > twoje konto).

    Hmmm... No to mleko się rozlało :-) i nie ma co nad tym płakać teraz,
    kiedy ściany już stoją. Ja - jak wspominałem - nie jestem budowlańcem i
    nie wiem, jakim reżimom technologicznym mają podlegać spoiny, bo... się
    na tym nie znam. Teraz dopiero dowiaduję się - od Was, że jednak powinny
    one być pełne, a nie częściowe. No cóż... niech i tak będzie.

    Ryzykiem bym jednak tego nie nazwał :-), bo robota jest zrobiona na
    prawdę baardzo schludnie, a ekipa uczciwa i rzetelna. Mury są zrobione
    równiutko, spoiny wszędzie eleganckie, żadnych smarków... Myślę, że te
    poziome spoiny nie będą stanowiły o tym, że dom może się zawalić :-),
    szczególnie, że owe 'wałki' zaprawy nie były wcale skąpe, tylko całkiem
    tłuste i po nałożeniu jednej warstwy na drugą faktycznie tej pustej
    przestrzeni nie było wiele. W każdym razie nie będę teraz kazał im
    rozbierać dwóch i pół tysiąca pustaków :-).

    A i spierać się z Wami nie będę, że jednak jest dobrze, bo może i byłoby
    lepiej z pełnymi spoinami... skoro 'tak w specyfikacjach producentów
    stoi napisane' :-). Ekipy też nie pogonię, bo... konkurencyjna na pewno
    lepiej mi nie zbuduje. Sam tym bardziej lepiej tego nie zrobię.

    pozdr
    robercik-us

  • 44. Data: 2010-01-11 09:17:26
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Jakieś źródło? Np. informacja na stronach producenta, że można murować na
    > spoinie niepełnej.

    cytuje:
    "Rozkładanie zaprawy w postaci pasów wzdłuż krawędzi muru jest dopuszczalne
    tylko pod warunkiem obliczeniowego sprawdzenia nośności muru z
    uwzględnieniem rzeczywistej szerokości spoiny. Należy mieć jednak na
    względzie, iż stosowanie tego sposobu układania zaprawy zmniejsza nośność
    muru nawet o ponad 50%."
    Zrodlo:
    http://www.wienerberger.pl/servlet/Satellite?pagenam
    e=Wienerberger/WBArticle/ArticleStandard05&cid=11256
    79488885&sl=wb_pl_home_pl&lpi=1077526673703

    --
    Tomek

  • 45. Data: 2010-01-11 09:49:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > bardzo nudza obrazujacymi wymierne oszczednosci miedzy U=0,28 a U=0,19 i
    > wrocimy do powyzszego domku letniego.

    > Orientacyjnie oszczednosc zuzycia gazu
    > O=(0,28-0,19)x150x75=1012,5kWh/rok /8,5=119,12m^3 GZ50/rok
    >
    > 150 - powierzchnia scian zewn (u mnie)
    > 75 - stopniogodziny (przyjety okres grzewczy 5000godz.)
    > 8,5 - przecietna efektywna wydajnosc 1m^3 gazu [kWh]
    >
    > Cene gazu przyjmijmy sobie 1,5 brutto bez wdawania sie w promile.
    > Oszczednosc roczna ~179zl / 7 miesiecy grzewczych = 25,57zl miesiecznie
    > miedzy letnim domkiem a domem ocieplonym.

    Średnioroczna temperatura na zewnątrz 0stC, wewnątrz 21st C, dni grzewczych
    180dni, cena akt. brutto GZ50 1,75 i wyszło 252zł.

    Ale nie o to mi chodziło. Chodziło mi o fakt że zamiast obawiać się o
    przewiewanie pustaków jak u kiki wystarczy zwrócic uwagę że tak naprawde
    właściwym ociepleniem w ścianie dwuwarstwowej jest styropian. Jeżeli coś
    będzie źle wykonane w murarce to zatuszuje to dość skutecznie właśnie
    styropian. Są to dziury po kołkach i instalacjach, czasem podmórówka z cegły
    pełnej, nie ocieplone wieńcie i nadproża, zbyt gruba warstwa zaprawy.

    Marek

  • 46. Data: 2010-01-11 10:20:26
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > I taki mur ciagniemy do stropu, wienca, czy innej konstrukcji, ktora to
    > zamyka.
    > Wiec scislej te moje "rurki" beda ze soba polaczone wlasnie w tych pustych
    > od
    > zaprawy fugach miedzy kolejnymi warstwami pustakow z wyjatkiem pierwszej i
    > ostatniej warstwy. No bo pierwsza, jak mnie ktos pouczyl, stoi na papie a
    > ta
    > ostatnia zamyka wieniec. Dlatego w opisie napisalem o laczeniu tych rurek
    > dolem i gora a nie u samego dolu i samej gory.

    No to widzisz tak samo teoretyzujesz jak my bo pisałeś o rurkach na całej
    długości ale nic to, mam kontrargumenty.

    1. Rurki te musiałyby byc faktycznie zamknięte szczelnie po drodze aby
    wystąpił niezakłócony ruch ku górze. Szpary po drodze w kolejnych warstwach
    pustaków między sąsiednimi rurkami skutecznie zatrzymają ten ruch.
    2. Na dole ściany musiało by być zawsze źródło ciepłego powietrza a na dole
    znajdowac się zimniejsze aby wystąpił ruch ku górze. Niestety rozkład
    temperatur w pomieszczeniu temu zaprzecza. Zawsze na dole mamy chłodniej a
    najcieplej pod sufitem. Jak zapewne się domyślasz ciepłe powietrze z góry na
    dół nie powędruje.
    3. Następny argument. Po drodze w kolejnych warstwach są przerwy jak
    napisałes ale są też przesunięcia kanalików względem siebie bo pustak
    względem pustaka zachodzi na siebie więc dodatkowy element zatrzymujący ruch
    powietrza.
    4. Podczas dociskania zauwazyłeś zapewne że majster kielnią zbiera
    wyciśnięty nadmiar zaprawy więc w środku dzieje się to samo i wałki zaprawy
    przeważnie się schodzą.

    Jak widzisz to wszystko zakłóca swobodny przepływ powietrza. Zapewne wiesz
    jak ważne jest nieraz prawidłowe wykończenie pionu wentulacyjnego aby był
    ciag czyli ruch ku górze.
    Tam saą sporo większe przekroje, rozkład temperatur taki jak ma być a mimo
    to nie zawsze wentylacja działa jak należy.

    > Niby tak, jak sciany ocieplisz tak, ze te pustaki cala scina bedzie
    > mialala
    > prawie jednakowa temperature z oby stron to to zajwisko nie wystapi. Ja
    > zakladam, ze polowe ciepla ma zatrzymac styro a druga polowe sama sciana;

    Źle zakładasz. W ścianie zbudowanej z pustaka i styro, pustak ma opór
    cieplny przeważnie 3-4 krotnie niższy niż styropian.

    Marek

  • 47. Data: 2010-01-11 17:52:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Średnioroczna temperatura na zewnątrz 0stC, wewnątrz 21st C, dni
    > grzewczych 180dni, cena akt. brutto GZ50 1,75 i wyszło 252zł.

    Srednioroczna temp. w Polsce to 7-9C, wiec jeszcze wiecej niz ja przyjalem
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Geografia_Polski

    Dni przyjales mniej jak ja, a GZ50 u mnie to 1,1236 m^3 brutto, oplata
    zmienna to 0,3819 brutto, oplat stalych nie licze, razem 1,5055 brutto, wiec
    nie wiele sie pomylilem. Po Twoich korektach wyjdzie jeszcze mniej, bo
    srednio 124zl za sezon.
    Jak bedziesz mial kominek albo psa a ja nie to i tak zaplacisz wiecej, wiec
    roznica zupelnie pomijalna. Przy okazji gdzie ten zwrot po pieciu latach
    miedzy 10 a 20cm styropianu albo i 30cm tak przez niektorych wychwalany?

    > Ale nie o to mi chodziło.

    A mi mniej wiecej o to, ze nawet gdyby roznica w rachunkach wynosila i 100zl
    miesiecznie w sezonie to i tak nie bedzie to sciana domku letniego.

> [...]
    > kołkach i instalacjach, czasem podmórówka z cegły pełnej, nie ocieplone
    > wieńcie i nadproża, zbyt gruba warstwa zaprawy.

    To tak naprawde nie ma nic do rzeczy, bo przypadki wiania z gniazdek w
    scianie 2W nie sa niczym odosobnionym. Robota moze byc spitolona tu i tu a
    do uzytego materialu nie ma nic do rzeczy.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2010-01-11 18:07:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jak bedziesz mial kominek albo psa a ja nie to i tak zaplacisz wiecej

    Kominek to moze jednak kiepski przyklad. :-)

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2010-01-11 18:18:44
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sadzisz, ze z braku na oko trzech cm szerokosci zaprawy sciana o wysokosci
    > max. 5m przedzielona w polowie stropem mogla by sie zawalic?

    Od razu zawalić. Wystarczy gustowna rysa ...... i ten sam majster powie,
    że musi pękać :-) a inwestor ma problem i koszty.

    M.

  • 50. Data: 2010-01-11 18:27:05
    Od: M <M...@w...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    e=Wienerberger/WBArticle/ArticleStandard05&cid=11256
    79488885&sl=wb_pl_home_pl&lpi=1077526673703

    Ciekawe co oznacza 50%. Czy to może oznacza, że zamiast PT25 klasy 10
    lepiej jest wziąć PT11,5 klasy 10. :-) Albo zamiast PT25 15 użyć PT18,8
    klasy 15. Do tego dać więcej styropianu ;-)

    M.