  • 41. Data: 2010-12-06 09:59:24
    Temat: Re: musze przedluzyc kabel
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 6 Gru, 10:47, "tarnus" <m...@l...de> wrote:

    > Bardzo, bardzo naprawd bardzo ma o wiesz.

    Tak, z całą pewnością wiem mniej od ciebie, o wszechwiedzący, na pewno
    mam też mniejszego od ciebie penisa i gorzej się biję. I ego chyba też
    mam mniejsze, przynajmniej takie odnoszę wrażenie. Ale mam jedną,
    malutką prośbę: możesz konkretniej?

    > W ten spos b udowodni e e nie masz poj cia o uk adaniu peszli w cianach a
    > co dopiero o wci ganiu przewod w.

    NIe pisałem, jak masz tego peszla układać w narożniku, pisałem o tym,
    że ten narożnik ma być. W pomieszczeniach budynków, w których się
    ciągnie instalacje narożniki jakoś złośliwie bywają przecież, prawda?

    > ps. Co to s te trytytki? Nie u ywaj nazw "regionalnych"

    Domyśl się. Tak dużo wiesz przecież. Zresztą, jeśli jako branżowiec
    nie znasz tej nazwy, to kiepsko, naprawdę kiepsko o twojej zawodowej
    orientacji świadczy.

    J.

  • 42. Data: 2010-12-06 10:02:21
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 08:04, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >

    > na uczelni to uczą całek powierzchniowych i fizyki. Przynajmniej gdy ja
    > sie uczyłem to uczyli -teraz to nie wiem czego mogą uczyć skoro matmy na
    > maturze długo nie było.
    >
    > A do izolacji to używa sie taśmy izolacyjnej :-)

    Taśmy izolacyjnej? Chyba żarty jakieś sobie robisz... Ty tak naprawdę,
    czy sobie jaja robisz? Nie pisz tak nawet, bo jeszcze ktoś będzie taśmą
    izolacyjną kabelki okręcał... :D

  • 43. Data: 2010-12-06 10:03:05
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Dla naprawienia miejscowego uszkodzenia rwać cały kabel? Ciekawą masz
    > praktykę :)

    Jeśli nie rwać to rozkuwać w miejscu uszkodzenia.
    To samo co otworzyć dwa dekielki i wymienić przewód na nowy.
    Zrobię to zanim ty zlokalizujesz uszkodzenie przyrządem, rozkujesz miejsce,
    wstawisz sztukowanie, skręcisz i zlutujesz.
    Ja mam cały odcinek nowy a ty naprawiany, gdzie każdy drut przewodu
    sztukowany a że nie naciągniesz go więc w dwóch miejscach skręcany zlitowany
    a na koniec zapaćkany gipsem w ścianie.
    Naprawdę profesjonalna instalacja :)))

    Marek

  • 44. Data: 2010-12-06 10:07:31
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Powiedz jak ułożyć peszel w narozniku pokoju. Kąt 90st więc załamanie
    > peszela będzie ostre.

    Kąt 90 stopni ale łagodnym łukiem. czasem prowadzi się peszel tak że
    przechodząc np, z sufitu na ścianę lekko odginasz go w bok tak aby łuk był
    jeszcze łagodniejszy.
    Czy w dzisiejszych czasach nie uczą w szkołach i na praktykach układania
    przewodów w peszlach? Widzę że naprawdę jest to jakiś poważny niesamowity
    problem dla wielu.

    Marek

  • 45. Data: 2010-12-06 10:08:17
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 09:29, tarnus pisze:

> [...]
    > Czasem zdaży się że rozluźnione połączenie samoistnie się naprawi na
    > jakiś czas zespawując się. Do pożaru krótka droga.
    > Skręcane połączenie jest mniej trwałe niż skręcone i zalutowane.
    > Lutowie wypełnia dokładnie przestrzeń miedzy dwoma skręconymi drutami
    > zwiększając przewodność elektryczną i cieplną styku więc ma większą
    > odporność na przegrzania. Lutowie nie dopuszcza do utleniania się
    > skręconych drutów.
    >
    > Połączenia lutowane widuję w UPSach o mocy kilku kilowatów. W
    > samochodach mostki prostownicze alternatorów 50-60amperowych są często

    Po 1: Nie lutuje się przewodów, którymi płynie 230V.
    Po 2: Nie porównuj instalacji elektrycznej domowej do samochodowej, to
    zupełnie inna para kaloszy.
    Po 3: Kable elektryczne się łączy tylko i wyłącznie skręcając śrubami ze
    sobą. NIE LUTUJE SIĘ. Widziałeś kiedykolwiek linie wysokiego napięcia na
    słupach lutowane? To teraz pomyśl dlaczego...

  • 46. Data: 2010-12-06 10:11:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kąt 90 stopni ale łagodnym łukiem. czasem prowadzi się peszel tak że
    > przechodząc np, z sufitu na ścianę lekko odginasz go w bok tak aby łuk był

    Niewiele z tego wynika

    > Czy w dzisiejszych czasach nie uczą w szkołach i na praktykach układania
    > przewodów w peszlach? Widzę że naprawdę jest to jakiś poważny niesamowity
    > problem dla wielu.

    Nie uczą. Po co maja uczyc czegoś czego sie juz nie praktykuje.

    Krzysiek

  • 47. Data: 2010-12-06 10:18:14
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 10:47, tarnus pisze:

    > ps. Co to są te trytytki? Nie używaj nazw "regionalnych"

    To nie jest nazwa regionalna. Chyba tak bardziej zajmujesz się
    rzemiosłem a nie elektryką co? Masakra...

  • 48. Data: 2010-12-06 10:26:20
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Wady:
    > -w peszelach przewody będą sie bardziej grzały, tynk zawsze troche energi
    > odbiera

    Co ty nie powiesz. A ja myślałem że od unikania grzania się przewodów a więc
    strat to są odpowiednio dobrane przekroje.

    > -dodatkowy, niepotrzebny koszt.

    To nie jest wada eksploatacyjna.

    > Sytuacje ze trzeba wymieniac cały przewód sa na prawdę sporadyczne i bez
    > sensu jest robic instalacje w peszelach "na wszelki wypadek".
    Taaa.. Dzieciak chciał powiesić model na ścianie i wiertarką wjechał mi w
    peszel.
    Ale to i tak nie częste sytuacje. Taka instalacja daje możliwość
    dociągnięcia jakiegos przewodu o którymś się zapomniało
    albo np, gdy coś trzeba zmienić/dołożyć.

    > W sumie nie spotkałem sie ostatnio z sytuacją aby gdziekolwiek w domu
    > jednorodzinnym ktoś miał instalacje w peszeleach w tynkach.
    Zaoszczędzone 500zł. Też mi co.

    >W praktyce nawet jak zajdzie konieczność wymiany uszkodzonego przewodu to
    >okaże się że wciągniecie nowego do peszela jest niemożliwe i bez kuci sie
    >nie obejdzie.

    Fakt. Jeżeli się łajza za to weźmie to nie wciągnie nowego.
    Wyciągasz uszkodzony przewód. Jeżeli jest cały to zanim go wyciągniesz
    podpinasz do niego odcinek nowego. Wyciągając stary wciągasz od razu nowy
    przewód. Jeżeli przewód jest urwany to wyciagasz z obu stron jego kawałki,
    pod dowolny sprawny przewód podpinasz nowe dwa odcinki i wciągasz nie
    zapominając o tym co pisał Płaszczyca czyli smarowaniu.

    Marek

  • 49. Data: 2010-12-06 10:35:08
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Niewiele z tego wynika

    Dla ciebie.

    > Nie uczą. Po co maja uczyc czegoś czego sie juz nie praktykuje.

    Nie wiedziałem że stanęła produkcja peszli. Może w Polsce robi się tego
    mniej ale wynika to raczej z pseudooszczędności. Developerowi jest przecież
    wsio ryba jak właściciel domu poradzi sobie z uszkodzonym przewodem w
    ścianie.

    Marek

  • 50. Data: 2010-12-06 10:39:29
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Po 1: Nie lutuje się przewodów, którymi płynie 230V.

    A to ciekawe że w wielu urządzeniach, zasilaczach impulsowych jest sporo
    lutowanych przewodów i elementów.

    > Po 2: Nie porównuj instalacji elektrycznej domowej do samochodowej, to
    > zupełnie inna para kaloszy.

    Bo??? Płynie jakiś inny gatunek prądu?

    >Widziałeś kiedykolwiek linie wysokiego napięcia na słupach lutowane? To
    >teraz pomyśl dlaczego...

    Piszesz nie na temat.

    Marek