  • 51. Data: 2010-12-06 10:46:57
    Temat: Re: musze przedluzyc kabel
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    news:4cfcba55$0$22800$65785112@news.neostrada.pl...

    > To nie jest wada eksploatacyjna.

    Ale wada

    > Taaa.. Dzieciak chciał powiesić model na ścianie i wiertarką wjechał mi w
    > peszel.

    I wymieniałes z tego powodu cały odcinek przewodu?

    > Ale to i tak nie częste sytuacje. Taka instalacja daje możliwość
    > dociągnięcia jakiegos przewodu o którymś się zapomniało
    > albo np, gdy coś trzeba zmienić/dołożyć.

    W teorii. W praktyce sie nie d. Szczególnie dołożyc jakis przewód do peszela
    w którym jest juz przewód.
    > Zaoszczędzone 500zł. Też mi co.
    A może tak:
    "Niepotrzebnie wydane/zmarnowane 500zł"

    > Fakt. Jeżeli się łajza za to weźmie to nie wciągnie nowego.
    > Wyciągasz uszkodzony przewód. Jeżeli jest cały to zanim go wyciągniesz
    > podpinasz do niego odcinek nowego. Wyciągając stary wciągasz od razu nowy
    > przewód. Jeżeli przewód jest urwany to wyciagasz z obu stron jego kawałki,
    > pod dowolny sprawny przewód podpinasz nowe dwa odcinki i wciągasz nie
    > zapominając o tym co pisał Płaszczyca czyli smarowaniu.

    W teori ładnie to wygląda, w praktyce może byc luźniej

    Krzysiek

  • 52. Data: 2010-12-06 10:47:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Gru, 11:03, "tarnus" <m...@l...de> wrote:

    > To samo co otworzy dwa dekielki i wymieni przew d na nowy.
    > Zrobi to zanim ty zlokalizujesz uszkodzenie przyrz dem, rozkujesz miejsce,
    > wstawisz sztukowanie, skr cisz i zlutujesz.

    A wlasciwie to skad mialoby sie niby wziasc uszkodzenie ? Jedna prosta
    zasada - nim cokolwiek wiercisz to sprawdzasz zdjecia. Ja mam
    porobione zdjecia z duza, dwumetrowa linijka przykladana do jakichs
    stalych elementow i nie ma szans, zeby jakikolwiek przewod w scianie
    uszkodzic bo zwyczajnie wiem gdzie biegna. Mniej z tym roboty
    (przejrzenie fotek) niz nawet z wymiana kabla w peszlu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2010-12-06 10:47:42
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest nazwa regionalna. Chyba tak bardziej zajmujesz się rzemiosłem
    > a nie elektryką co? Masakra...

    Trytytka to tak samo nazwa "regionalna" jak pchełka czy regipsy.
    Bolki budowlane po prostu wymyślają swoje nazwy i tyle.
    U nas mówi się na to opaski zaciskowe lub zip a nie jakies trytytki.

    Marek

  • 54. Data: 2010-12-06 10:50:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości Nie
    > wiedziałem że stanęła produkcja peszli.

    Peszele wykorzystuje się tez do innych celów niz tynkowanie w ścianach

    > Może w Polsce robi się tego mniej ale wynika to raczej z
    > pseudooszczędności. Developerowi jest przecież wsio ryba jak właściciel
    > domu poradzi sobie z uszkodzonym przewodem w ścianie.

    Moim zdaniem nie sa to pseudooszcżedności tylko niepotrzebnie wydana kasa.
    Ale kazdy robi jak uwaza.

    Krzysiek

  • 55. Data: 2010-12-06 10:53:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Co ty nie powiesz. A ja myślałem że od unikania grzania się przewodów a
    > więc strat to są odpowiednio dobrane przekroje.

    Tu nie chodzi o straty tylko o obciążalność długotrwałą. Poczytaj tabele na
    temat doboru przekroju przewodu w tynku i w powietrzu. Są różnice. Zgadzam
    sie ze w instalacjach domowych przewody w peszlu tez bedą dobre - ale nie
    zaprzeczaj zjawisku fizycznemu.

    b.

  • 56. Data: 2010-12-06 10:55:13
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Ale wada
    Ale nie eksploatacyjna a o takich pisałem.
    Zreszta też mi wada co 500zł w skali kosztów całej budowy kosztuje.

    > I wymieniałes z tego powodu cały odcinek przewodu?

    A w czym problem wymienić jeden uszkodzony DY.
    Ten stary poszedl na groty do transformatorówki.

    > W teorii. W praktyce sie nie d. Szczególnie dołożyc jakis przewód do
    > peszela w którym jest juz przewód.

    Mało wiesz. Dociągałem nieraz przewody. Trzeba wiedzieć jak.
    A jeżeli z jakiegoś powodu się jednak nie da to zawsze mogę wszystkie
    przewody wycować z potrzebnego odcinka, dołączyć dodatkowy i ponownie
    wciągnąć wszystko. A co zrobisz mając instalację wtynkową? Będziesz kuć.

    > A może tak:
    > "Niepotrzebnie wydane/zmarnowane 500zł"

    Według twojego rozumowania to zmarnowane.

    > W teori ładnie to wygląda, w praktyce może byc luźniej
    Z tym że ja piszę o praktyce a ty ciagle teoretyzujesz nie mając
    praktycznego doświadczenia.

    Marek

  • 57. Data: 2010-12-06 11:09:54
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    t.googlegroups.com...

> [...]
    > uszkodzic bo zwyczajnie wiem gdzie biegna. Mniej z tym roboty
    > (przejrzenie fotek) niz nawet z wymiana kabla w peszlu :)

    Bardzo ladnie ze masz zdjecia. Ja tez mam zdjecia z instalacji z
    przykladanym metrem aby bylo latwo zlokalizowac co do milimetra i uniknac
    klopotów. Ale co ma poczac wlasciciel developerskiego domu w którym nikt,
    nawet elektryk po miesiacu nie ma pojecia co i jak jest poukladane w
    scianach? Sa tez tacy frywolni inwestorzy którym jest wsio rybka co robi
    elektryk a potem wolaja kolejnego drugi, trzeci raz bo nie moga dojsc do
    ladu. W pewnym domu mialem przypadek gdy elektryk (inzynier... sie chwalil)
    zapomnial podciagnac... przewód L do wylaczników krancowych. Wszedzie na
    klatce schodowej bylo juz zrobione marmolino wiec kucie odpadalo. Na
    szczescie byl peszel i dalo sie bez kucia dociagnac od najblizszej puszki
    brakujacy przewód.
    Uszkodzenie to jedno a koniecznosc dolozenia czegos o czym sie za pózno
    przypomnialo albo zaszla zmiana to drugie.

    Marek

  • 58. Data: 2010-12-06 11:11:44
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "tarnus" <m...@l...de> wrote:
    > Zaoszczędzone 500zł. Też mi co.

    Przy kosztach instalacji elektrycznych, do nieduzego domu, rzędu 4-10 tys.
    to niemała oszczędność. Chciałbym na całej budowie zaoszczędzić 5-12%.
    Kupiłbym sobie nowy samochód.

    --
    Bartek

  • 59. Data: 2010-12-06 11:14:35
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

> [...]
    > na temat doboru przekroju przewodu w tynku i w powietrzu. Są różnice.
    > Zgadzam sie ze w instalacjach domowych przewody w peszlu tez bedą dobre -

    Które przy prawidłowo dobranym przekroju oraz wartości zabezpieczenia obwodu
    nie ma _absolutnie_ żadnego znaczenia na trwałość instalacji. O czym ty
    piszesz. Piszesz że jesteś inżynierem a zachowujesz się jak znachor, albo
    naukowiec od UFO.

    Marek

  • 60. Data: 2010-12-06 11:18:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Taśmy izolacyjnej? Chyba żarty jakieś sobie robisz... Ty tak naprawdę, czy
    > sobie jaja robisz? Nie pisz tak nawet, bo jeszcze ktoś będzie taśmą
    > izolacyjną kabelki okręcał... :D

    A dlaczego nie? To jest jak najbardziej poprawne rozwiazanie.

    b.