  • 11. Data: 2009-12-02 12:03:01
    Temat: Re: mycie okien plastikowych
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message
    news:1htp341njeklt$.9a0qoah70vda$.dlg@40tude.net...

    > Każdy biały plastik/pcv żółknie - ponieważ zaobserwowałam to na wielu
    > przedmiotach, tudzież na plastikowych oknach użytkowników, to nie dałam
    się
    > naciągnąć na biale plastikowe okna.
    > --
    >
    > Ikselka.

    PVC mozna malować. Trzeba tylko farbę olejną z bielą tytanową a nie cynkową,
    która żółknie pod wpływem światła.
    NIE MA ROZWIĄZAŃ IDEALNYCH.

  • 12. Data: 2009-12-02 14:36:25
    Od: "Julia" <r...@o...pl>

    dziękuję za wszyskie wypowiedzi

  • 13. Data: 2009-12-02 14:55:23
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 13:03:01 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
    > się

    > PVC mozna malować. Trzeba tylko farbę olejną z bielą tytanową a nie cynkową,

    Skoro i tak trzeba malować, to są: okna drewniane.

    --

    Ikselka.

  • 14. Data: 2009-12-09 06:58:05
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Julia" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest gehenną mycie mleczkami do czyszenia nic nie daje a przy tym trzeba
    > też użyć niezłej siły aby to wyszorować trochę . Doradzcie jak je myć.

    Jeżeli myłaś je mleczkami do czyszczenia to już je porysowałać. Użyj płynu
    który zmyje pratycznie wszystko- każdy "normalny" brud. Płyn nazywa się VC
    242. Funkcjonuje też pod nazwą "Brudpur". Gwarantuję ci że zdziwisz się :)
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2009-12-09 18:33:10
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Jackare pisze:
> [...]
    > płynu który zmyje pratycznie wszystko- każdy "normalny" brud. Płyn
    > nazywa się VC 242. Funkcjonuje też pod nazwą "Brudpur". Gwarantuję ci że

    Również polecam.

  • 16. Data: 2009-12-09 20:20:10
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2009-12-09 07:58, Jackare pisze:

    > Płyn nazywa się VC 242. Funkcjonuje też pod nazwą "Brudpur". Gwarantuję ci że
    > zdziwisz się :)

    Gdzie to kupić?
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 17. Data: 2009-12-09 20:37:52
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Olo" <w...@j...cy> napisał w wiadomości

    > Gdzie to kupić?
    > --
    > Pozdrawiam
    > Olo
    > Mój adres zakodowany ROT13.

    a skąd jesteś ?

  • 18. Data: 2009-12-09 21:46:58
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2009-12-09 21:37, Jackare pisze:

    > a skąd jesteś ?

    Łódź, podaj branżę sklepów gdzie to bywa np. sklepy chemiczne, czy w
    jakaś sieć sklepów.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 19. Data: 2009-12-09 22:16:27
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 21:20:10 +0100, Olo napisał(a):

    > Gdzie to kupić?

    Chyba widzialam w Makro, Castoramie i zwykłych oraz internetowych sklepach
    z chemią gospodarczą.
    http://www.takczysto.pl/chemia_profesjonalna/brudpur
    _vc_242_do_tlustego_brudu_1_l
    --

    Ikselka.

  • 20. Data: 2009-12-09 23:16:40
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Łódź, podaj branżę sklepów gdzie to bywa np. sklepy chemiczne, czy w
    > jakaś sieć sklepów.

    W nieco bradziej ambitnych sklepach z chemią bo produkty voigta należałoby
    zaliczyć raczej do chemii profesjonalnej. Z tego co ja doświadczyłem to z
    całej gamy produktów VC, VC242 był najsilniejszym środkiem. Bez
    rozcieńczenia przywróciłem nim np biel w pożółkłych tyłach meblowych pewnej
    bardzo starej meblościanki. Jak do tej pory nie spotkałem się z lepszym
    środkiem czyszcącym a na pewno nie spotkałem niczego o tak dobrym stosunku
    jakość(skuteczność)/cena a należy pamiętać przy tych kilkunastu złotych za
    litr że to koncentrat. Do "zwykłego" mycia wystarczy wlać go do wody tyle,
    żeby się woda między palcami zrobiła "sliska" (dosłownie dwa psiknięcia na
    wiadro wody)- to charakterystyczne dla VC. Do cięższych zadań można lac
    bezpośrednio na szmatkę i czyścić. Płyn bardzo silnie odtłuszcza (wysusza)
    więc warto mieć rękawiczki.
    Od jakiegoś czasu wszystkie śroki VC mają dodatkowe nazwy "handlowe"
    grundpur, brudpur, pikasat, meblin i inne.
    Do zwykłego mycia podłóg w domu wystarczająco dobry jest grundpur- VC-150.
    Przy jego skuteczności wszystkie inne populrne płyny do mycia podłóg
    wyglądają jak syrena przy maybachu, a VC 242 jest kilkukrotnie silniejszy od
    VC150.
    Nie polecam natomiast używania VC 330 - takiej samonabłyszczającej pasty do
    podłóg. Efekt oczywiście jest piękny ale po czasie ok 2 tygodni powłoka
    ciemnieje i trzeba ją zdzierać szpachelką lub nożykiem bo zmycie jej
    czymkolwiek jest niemal niemożliwe, zresztą dokładnie tak samo zachowuje się
    popularny sidolux.
    --
    Jackare