  • 11. Data: 2011-07-12 18:34:17
    Temat: Re: myjka ciśnieniowa - jakie parametry minimalne?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:ivhel1$1i5$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości
    >
    > moją opinią proszę się nie sugerować bo nie mam ani jednego ani drugiego
    > sprzętu :/
    > Szkoda mi po prostu pieniędzy na myjkę za 200zł, a nie stać mnie na taką
    > za 700, ale być może ktoś tu powie że można kupić coś tańszego i jest ok.
    > Nie rozumiem tylko pojęcia "wpomaganie mycia auta" tzn co, nie myje a
    > tylko namoczy? :)

    Umyje - ale konieczna jest pianownica.
    Jak się uda tanio kupić i dobrać końcówkę do myjki, to wyjdzie też niewiele
    mniej niż 200 zł.
    Bez pianownicy każda myjka tylko płucze, bo i tak mycie zasadnicze trzeba
    zrobić ręcznie szamponem.

  • 12. Data: 2011-07-12 18:36:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Adam dokładnie wyjaśnił o co chodzi. Chcesz ładnie umyć auto to gąbka jest
    > wymagana.

    Nieprawda, da się bezdotykowo również.
    O ile zapodasz pianę we właściwy sposób - porządną pianownicą (nie mylić z
    tym rozpsikiwaczem płynu które załączają do tanich myjek).
    Prawie, bo przynajmniej u mnie konieczne jest wytarcie auta na sucho.

    Niemniej zimą, gdy tylko myję z błota jakiś efekt jest i bez wycierania,
    błota nie ma.

  • 13. Data: 2011-07-12 21:02:57
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    GR001 <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisał(a):

> [...]
    kompletem
    > akcesorii i...
    > uzywam już 4 rok do:
    > - przepłukania samochodu
    > - posprzątania przed domem po zimie
    > - umycia narzędzi ogrodowych przed zimą
    > - mycia taczki itp. bardzo często
    > - prania wykładziny i dzywanu w domy (łącznie z odkurzaczem na mokro)
    > - czyszczenia kostki brukowej...
    > itp...
    > W zasadzie jak wyjmuję z garażu na wiosnę to chowam przed zimą..
    > Działa, nie psuje się, nie potrzeba mi niczego droższego...

    zapomnialeś dodać
    - zraszania kwiatków...

  • 14. Data: 2011-07-12 21:04:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Lip, 20:36, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:

    > Nieprawda, da się bezdotykowo również.
    > O ile zapodasz pianę we właściwy sposób - porządną pianownicą (nie mylić z

    Wydaje mi sie ze to raczej od samej chemii zalezy, a nie do konca od
    tego jak sie ja rozprowadzi (no, to tez jest jakostam wazne). Ot ta
    chemia dedykowana do mycia bezdotykowego jest poprostu bardziej
    agresywna :)

    Ja tez czesto tylko plucze swoja terenowke i oczywiscie wyglada po
    takim plukaniu 100000 x czysciej niz jak jest uwalona z blota ale do
    mycia normalnego auta, szczegolnie jak jest np. czarne to gabeczka
    bedzie jednak najlepsza :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-07-12 21:05:27
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Lukasz <l...@b...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > 700, ale być może ktoś tu powie że można kupić coś tańszego i jest ok.
    > Nie rozumiem tylko pojęcia "wpomaganie mycia auta" tzn co, nie myje a

    Więcej powiem ; zrosi samochód

  • 16. Data: 2011-07-12 21:17:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    s.googlegroups.com...
    wrote:

> [...]

    >Wydaje mi sie ze to raczej od samej chemii zalezy, a nie do konca od
    >tego jak sie ja rozprowadzi (no, to tez jest jakostam wazne).

    Mylisz się.
    Chemia musi być rozpylona na aucie w formie piany, inaczej nie zdąży
    zadziałać, bo szybko spłynie.
    Jej zadaniem jest rozpuszczenie brudu, który potem myjesz myjką.
    Jeśli go nie rozpuści w trakcie pobytu na nadwoziu (powinna być przez kilka
    minut) tą tą myjką sobie możesz........

    Mówię o swoich doświadczeniach z autopsji, chemię kupiłem przez zakupem
    pianownicy, nie dawała dokładnie nic, już nie wspominając o tym że bez
    właściwego stężenia (które uzyskujesz mieszając z wodą w pianownicy) może
    być niebezpieczna dla myjącego.
    Dopiero po zakupie pianownicy moja 15 letnia myjka Kinzo, kosztująca wtedy
    jakieś 150 zł, okazała się całkiem przydatnym narzędziem.

> [...]
    >takim plukaniu 100000 x czysciej niz jak jest uwalona z blota ale do
    >mycia normalnego auta, szczegolnie jak jest np. czarne to gabeczka

    Oczywiście.
    Ale gąbką pianę wytworzoną pianownicą możesz również potraktować - efekt
    faktycznie jest lepszy, niemniej nawet bez gąbki mycie bezdotykowe jest
    możliwe, o ile jesteś w stanie wygenerować pianę.

  • 17. Data: 2011-07-12 21:54:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:ividle$3t5$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Dopiero po zakupie pianownicy moja 15 letnia myjka Kinzo, kosztująca wtedy
    > jakieś 150 zł, okazała się całkiem przydatnym narzędziem.

    To prawda, jednak najlepszy efekt daje ciepla woda. Niestety nie bedzie to
    myjka za kwoty o jakich tu dyskutujecie.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2011-07-13 00:06:54
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Miałem Karchera HD 1081, potem K 2.05 a teraz mam K 7.85 więc mam pewne
    porównanie. Po myjce Parkside o mocy 1450 W nie spodziewaj sie cudów.
    Spokojnie umyjesz tym rowery, czy kosiarkę, ale przy myciu kostki
    brukowej, czy tarasu zarezerwuj sobie więcej czasu i cierpliwości, niż
    myślisz. Sąsiad ma małą myjkę "klasy 200 zł" ale do tarasu i tak
    przychodzi pożyczyć mojego K 7,85
    W sumie, jak nie chcesz wydawać ponad 200 zł to kup śmiało. Lidl nie
    robi problemów z gwarancją więc masz 2 lata pewnego mycia. To, czy pompa
    jest plastikowa, czy metalowa IMO nie ma większego znaczenia.
    Zainwestuj też 40 zł w najprostszy filtr zatrzymujący piasek i pamiętaj,
    żeby na zimę nie dopuścić do zamarznięcia pompy, bo bedzie po niej
    Jacek

  • 19. Data: 2011-07-16 00:44:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 12, 11:33 am, shaman <g...@m...pl> wrote:
    > Temat bardziej dla użytkowników niż budowniczych, ale mimo to proszę Was o
    podzielenie się doświadczeniami z użytkownia myjek ciśnieniowych przy domu, w domu, w
    garażu i (może nawet) na budowie :)

    > Jakie parametry minimalne musi mieć myjka, żeby była czegoś warta? Jakie cechy są
    pożądane a jakie dyskwalifikujące?

    > Pytam bo niedługo będzie w Lidlu myjka za 164zł (a dokładniej 179zł - 15zł bon ze
    stacji Shell).
    > Na niemieckiej stronie już jest:http://goo.gl/BUl1x
    > Gabaryty i forma podobna do Bosh Aquatak Go.

    Kupilem B&D za jakies 400zl. Ma jakies 130 barow.
    http://www.nokaut.pl/myjki-cisnieniowe/myjka-wysokoc
    isnieniowa-black-decker-pw1700.html

    Zmylem nia nawet gips z sufitu :)
    Ale nie uzywam jakos nalogowo. Auto lepiej umyc gabka.
    Dosyc dobrze myje beton/tynk, wyrywa chwasty z chodnika (ale fuge
    tez).
    Przydala sie do umycia starych gumolitow porzuconych na ogrodku...

    Troche upierdliwe jest rozkladanie i chowanie calego majdanu zeby
    troche popsikac.
    Na moje oko to najpierw zastanow sie do czego jej potrzebujesz a potem
    zapytaj jaka kupic i co jeszcze nia bedzie mozna zrobic.

    Dla mnie myjka to nie must-have...

  • 20. Data: 2013-07-04 19:18:19
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 13:38:34 +0200, Budyń napisał(a):

    > Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    2000goo.googlegroups.com...
    pożądane a jakie dyskwalifikujące?

    > posiadam myjkę toya 1400W, 330l/h, 6Mpa i oświadczam ze to jest rzadkie g... Jak
    faktycznie mam potrzebe cos wymyć to pożyczam od sąsiada.

    > b.

    Hoho, odgrzeje staaarego kotleta - co porzyczasz od sasiada? I
    najwazniejsze pytanie - dziala nadal ta Twoja i sasiada myjka?

    T.V.