  • 51. Data: 2017-01-30 23:20:07
    Temat: Re: nagrzewnica elektryczna małej mocy
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 stycznia 2017 15:13:55 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:
    > Co mi dadzą obliczenia, jeśli waty na obudowie będą chińskie i przy
    > nastawie 3kW moc grzewcza wyniesie 1kW?

    W silniku elektrycznym tak bywa, że mocniejszy musi być droższy.
    Ale w grzałce? Wystarczy na długości druta zaoszczędzić i już moc większa :)

    Kup cokolwiek, co ma wentylator i pokrętło nastawy temperatury.

  • 52. Data: 2017-02-01 02:21:33
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Kup jakiś promiennik (podczerwieni): włączasz = ciepło, wyłączasz = zimno.
    Podwieś najlepiej nad drzwiami wejściowymi, skieruj na pomieszczenie.
    Nagrzewnica (termowentylator) przypala kurz, a Ty te przypalenizny wdychasz => rak
    pewny ;-))

    -----

  • 53. Data: 2017-02-01 02:25:24
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na chińskim przewodzie 2 x 0,75 mm2 (za to miedziowanym)?

    -----
    > Jeśli mamy grzałkę 3kW/230V, to włączona do sieci zgodnej z europejskimi normami,
    będzie ona oddawać moc

  • 54. Data: 2017-02-24 09:41:33
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.01.2017 o 17:45, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > będzie dobra, czy może są lepsze i gorsze? Różnią się grzałkami? pewnie
    > istotna jest moc wentylatora lub też jego śmigła? Ktoś poleci z własnego
    > doświadczenia?
    > Pomieszczenie w budynku murowanym, nieogrzewanym, temperatura wewnątrz
    > zawsze dodatnia (chyba), przychodzę tam czasem raz na miesiąc, a czasem
    > kilka razy w tygodniu i siadam na godzinę czy trzy przy biurku, ciepło
    > chciałbym mieć w miarę możliwości momentalnie, koszt grzania bez
    > znaczenia. Fajnie jakby stała na nóżkach z regulacją (możliwość

    pożyczyłem farelko-grzejnik o mocy bodajże 2kW (z wyglądu grzejnik, w
    poziomie na dole spirale grzewcze i z jednej strony słaby wentylator
    dmuchający w górę). Nie zadowala mnie to rozwiązanie, po 15 minutach
    nadal jest zimno, po godzinie też nie mam komfortu cieplnego. Komfort
    cieplny daje mi promiennik, ale przez biurko nie grzeje nóg. Myślę że
    coś z mocniejszym wentylatorem ale w bok a nie w górę dałoby radę - bo z
    tego grzejniczka ciepło nie jest wydmuchiwane w pełni, a to co jest to w
    górę a nie na mnie. Dlatego właśnie miałem obawy co do najtańszego
    rozwiązania.

    Łukasz

  • 55. Data: 2017-02-24 10:43:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 09:41:34 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:

> [...]
    > tego grzejniczka ciepło nie jest wydmuchiwane w pełni, a to co jest to w
    > górę a nie na mnie. Dlatego właśnie miałem obawy co do najtańszego

    a czy ktos ci taki grzejnik z górym dmuchaniem polecał?
    Jak ten biedny Żyd-domokrążca, któremu w domu bogaczy zapachniała drożdżowa babka i
    postanowił sobie taką zrobić, wziął od kucharki przepis, ale pożałował masła, więc
    zastąpił je gęsim smalcem, zamiast pszennej mąki dał żytnią, pożałował jajek, z braku
    piecyka upiekł to jako placek na popiele, a gdy w końcu spróbował, nie mógł się
    nadziwić, że bogacze jedzą takie świństwo.

    No nie działa i wcale sie nie dziwimy...

    b.

  • 56. Data: 2017-02-24 13:20:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ddddddddddddd" <d...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie na mnie. Dlatego właśnie miałem obawy co do najtańszego rozwiązania.

    Nie ma chyba nic lepszego od klasycznej Farelki:
    http://allegro.pl/farelka-termowentylator-typ-otw2-m
    oc-2000w-i6727806321.html#thumb/1

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 57. Data: 2017-02-24 13:34:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 13:16:54 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Nie ma chyba nic lepszego od klasycznej Farelki:
    > http://allegro.pl/farelka-termowentylator-typ-otw2-m
    oc-2000w-i6727806321.html#thumb/1

    Coś w ten deseń od początku proponujemy autorowi wątku

  • 58. Data: 2017-02-24 23:28:50
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pod warunkiem, że dla głuchych, aczkolwiek do wszystkiego da się przyzwyczaić.

    -----

  • 59. Data: 2017-02-28 10:01:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 13:20, yabba pisze:

    > Nie ma chyba nic lepszego od klasycznej Farelki:
    > http://allegro.pl/farelka-termowentylator-typ-otw2-m
    oc-2000w-i6727806321.html#thumb/1

    Lepsze będzie rozpalenie ogniska w mieszkaniu na drewnianej podłodze. Z
    całą pewnością bardziej przewidywalne i mniej trujące, kiedy się zapali.

  • 60. Data: 2017-02-28 12:18:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie masz w materii palenia sie termowentylatorow zadnego doswiadczenia to lepiej
    zamilcz zamiast pierdolic bzdury jak rzadko ktory. Kilkadziesiat lat w
    pomieszczeniach roznych do szybkiego ugrzania powietrza uzywalem i bede uzywal
    termowentylatorow, na dodatek tych tanich. I przez kilkadziesiat lat padaly w nich
    silniczki, przepalaly sie grzalki, psuly wtyczki. Ale zaden sie nie zapalil. Na
    dodatek farelka sprzed czterdziestu lat nie miala tylu zabezpieczen ktore maja
    wspolczesne termowentylatory.