  • 11. Data: 2011-01-31 15:42:05
    Temat: Re: nagrzewnica kanałowa
    Od: Krzysztof L <c...@o...pl>

    > Nie, tutaj chodzi bardziej o komfort. Normalne ogrzewanie daje radę bez
    > problemów tylko rozkład temperatur w pomieszczeniu jest zbyt
    > nierównomierny. Tak jak pisałem Adamowi.

    Dołóż nagrzewnicę (czy chłodnicę) i termostat. Ustawisz na tej chłodnicy
    22-23stC i problem prądów powietrznych zniknie.
    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2011-01-31 16:01:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 16:04, Piotr Woźniak <w...@g...com> wrote:

    > Oj da się da się, ale może jestem trochę wyczulony ;) 7 anemostatów.

    A jeszcze napisz z ciekawosci - masz ogrzewanie podlogowe, czy
    kalafiorowe ?

    [...]
    > to poprawiał na wiosnę. Temat badam niejako na wyrost gdyż mam jeden
    > nawiew w piwnicy gdzie kanał idzie cały czas wewnątrz domu i ma pow ma
    > temperaturę 17-18 tak jak pisałem i tam też czuję chłód. Zmarzluch
    > jestem czy co? ;)

    Chyba tak ;D

    > Eee tam nie opłaca się skoro mam kocioł gazowy pół metra obok ;) gaz
    > jest mimo wszystko tańszy niż prąd.

    No tutaj eksploatacyjnie pewnie bardzo szybko sie taka nagrzewnica
    zwroci. A ja bym rzeczywiscie w takim wypadku poszedl w chlodnice
    samochodowa. Dla tak malych mocy to wystarczy Ci najtansza i
    najmniejsza jaka znajdziesz, np taka:

    http://allegro.pl/fiat-uno-87-1-0-fire-chlodnica-wod
    y-nowa-okazja-i1431495731.html

    :-)

    Trzebaby tylko poszukac jakie toto ma opory.
    Przejsciowki na kanal okragly zrobia Ci np tutaj:

    http://www.wentylacjaklimatyzacja.pl..._id=214&pk=20
    0
    http://www.kamila-went.pl/przej-cia-kwadrat-ko-o

    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-01-31 16:03:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 16:27, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

    > w takim razie jakim sposobem koszt wentylacji wyniosl Cie 4k pln??? (watek
    > kogutkowy)

    Juz o tym pisalem - brak nawiewnikow w 8 oknach dachowych, w zwyklych
    oknach na parterze, brak dwoch klinkierowych kominow.

    > Adam Sz. i Piotr W.
    > jaka macie teraz (w zimie) wilgotnosc powietrza w pomieszczeniach?

    Nie wiem bo nie mam czym zmierzyc :-) Musze kupic jakis higrometr.
    Nikt nie czuje zeby bylo zbyt sucho, choc np. pranie schnie bardzo
    szybko.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2011-01-31 16:04:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 16:42, Krzysztof L <c...@o...pl> wrote:

    > Dołóż nagrzewnicę (czy chłodnicę) i termostat. Ustawisz na tej chłodnicy
    > 22-23stC i problem prądów powietrznych zniknie.
    > Pozdrawiam.

    Ale czym ma ten termostat sterowac? Grzalka ? Jak liczylismy - trzeba
    mu 100W. Liczac okres grzewczy 6 m-cy to daje 182 dni * 24h * 100W =
    436kWh = po cenie 0,47 pln 205 pln. Gazem gdzies polowa tego czyli na
    sezon jest stowe do przodu. Wiec warto wpiac to pod piecyk gazowy jak
    stoi obok :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-01-31 16:13:09
    Od: Krzysztof L <c...@o...pl>

> [...]
    > 436kWh = po cenie 0,47 pln 205 pln. Gazem gdzies polowa tego czyli na
    > sezon jest stowe do przodu. Wiec warto wpiac to pod piecyk gazowy jak

    Jak to czym? Na kaloryferze czym steruje?
    Zastosować termostat z wyprowadzonym czujnikiem, czujnik przymocować do
    nagrzewnicy. W taki sposób kontrolować jej temperaturę.
    Stosowanie nagrzewnicy elektrycznej lub żarówek (!) to delikatnie
    mówiąc nieporozumienie.
    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2011-01-31 16:17:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 17:13, Krzysztof L <c...@o...pl> wrote:

> [...]
    > nagrzewnicy. W taki sposób kontrolować jej temperaturę.
    > Stosowanie nagrzewnicy elektrycznej lub żarówek (!) to delikatnie

    Ah taki termostat. To zgoda. Myslalem ze sugerujesz cos na ksztalt
    grzalki z termostatem siedzacej w tej chlodnicy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-01-31 16:38:19
    Temat: Re: nagrzewnica kanalowa
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > Nie wiem bo nie mam czym zmierzyc :-) Musze kupic jakis higrometr.
    > Nikt nie czuje zeby bylo zbyt sucho, choc np. pranie schnie bardzo
    > szybko.

    przeplyw powietrza masz ok 100m3/h?
    ile mniej wiecej zbiera sie skroplin w reku na dobe?

    --
    pozdr Z.

  • 18. Data: 2011-01-31 17:12:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 17:38, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

    > przeplyw powietrza masz ok 100m3/h?

    Tak.

    > ile mniej wiecej zbiera sie skroplin w reku na dobe?

    Nie wiem -> mam rurke wyprowadzona do kanalizy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2011-01-31 17:34:59
    Od: Krzysztof L <c...@o...pl>

> [...]
    > zwroci. A ja bym rzeczywiscie w takim wypadku poszedl w chlodnice
    > samochodowa. Dla tak malych mocy to wystarczy Ci najtansza i

    Taka chłodnica lekko odda 30kW. Przy dobrym wiatraku wystudzi piec.

    > Trzebaby tylko poszukac jakie toto ma opory.
    Oporami bym się nie martwił, spójrz jakie średnice króćców. Cały
    strumień z pieca można w nią wpuścić.
    pozdr.

  • 20. Data: 2011-01-31 17:36:36
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Nie wiem -> mam rurke wyprowadzona do kanalizy :)
    > pozdr.

    zmierz kiedys i zapodaj info na grupe :)

    --
    pozdr Z.