  • 1. Data: 2011-02-24 18:10:32
    Temat: nagrzewnica włąsnej roboty
    Od: "Papu5murf" <d...@b...pl>

    planuję wynkonać prostą nagrzewnicę powietrza wentylacyjnego (spirala z rury
    miedzianej w kanale nawiewowym:O)

    niestety jakoś nie przychodzi mi do głowy sposób jak to policzyć?:O(
    nagrzewnica ma być zasilana grawitacyjnie ze zbiornika ciepłej wody, ale nie
    wiem jak zabrać się za liczenie, czyli jak dobrać długość i grubość spirali
    (powierzchnię grzewczą) żeby przy zadanym przepływie powietrza w kanale
    uzyskać żądaną różnicę temperatur, czli chodzi o zrobienie nagrzewnicy o
    zdanej mocy w zadanych warunkach, ktoś coś podpowie?:O)

    podobnie sytuacja by się miała z grzejnikiem rurowym, czyli jak dobrać
    wymiary ruru żeby przy zadanych parametrach (temperatury wody, różnicy
    temperatur) uzyskać odpowiednią moc grzewczą, dodam że chodzi o parametry
    badzo nietypowe i raczej nie idzie kupić gotowego grzejnika a zrobić go z
    rury bardzo prosto ale nie chciał bym przewymiarować czy niedowymiarwać:O)

  • 2. Data: 2011-02-24 20:10:51
    Temat: Re: nagrzewnica włąsnej roboty
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Papu5murf" <d...@b...pl> wrote:
> [...]
    > rury bardzo prosto ale nie chciał bym przewymiarować czy niedowymiarwać:O)

    http://www.efunda.com/formulae/heat_transfer/radiati
    on/calc_2bodies_enclosure.cfm#calc

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-02-24 20:21:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Lut, 19:10, "Papu5murf" <d...@b...pl> wrote:

    > rury bardzo prosto ale nie chciał bym przewymiarować czy niedowymiarwać:O)

    Taki mastah i guru fizyki i nie potrafi sobie poradzic? :D Moze
    kogucik pomoze.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-02-24 21:55:27
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Papu5murf <d...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > rury bardzo prosto ale nie chciał bym przewymiarować czy niedowymiarwać:O)

    Po co liczyć. Jeszcze się z pzrecinkiem pomylisz. Idz do marketu budowlanego i
    poszukaj grzejnikow plytowych. Na pudelku jest napisana moc i wymiary. Policz
    sobie powierzchnię. Pisac dalej co z tymi danymi zrobić czy sam na to wpadniesz?

  • 5. Data: 2011-02-25 05:56:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Papu5murf wrote:
> [...]
    > o parametry badzo nietypowe i raczej nie idzie kupić gotowego
    > grzejnika a zrobić go z rury bardzo prosto ale nie chciał bym

    niepstetu ni umimi ci powdziec.

  • 6. Data: 2011-02-25 10:42:26
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Papu5murf" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rury bardzo prosto ale nie chciał bym przewymiarować czy niedowymiarwać:O)

    mósiż poszókadź otpowiednih wzoruf nailepiej f internecie
    albo pszetestofadź samemó

  • 7. Data: 2011-02-25 17:40:24
    Od: "Papu5murf" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "kogutek" napisał:
    > Po co liczyć. Jeszcze się z pzrecinkiem pomylisz.

    błędy f pszecinkach to nie problem bo zafsze można policzyć kilka razy albo
    w kompa wrzucić:O)

    > Idz do marketu budowlanego i poszukaj grzejnikow plytowych.
    > Na pudelku jest napisana moc i wymiary. Policz sobie powierzchnię.
    > Pisac dalej co z tymi danymi zrobić czy sam na to wpadniesz?

    na początku tesz tak pomyślałem, niestety w marketach mają tylko standardowe
    grzejniki i z podanymi standardowymi parametrami :O(moc dla danej
    temperatury w pomieszczeniu i danej temperatury wody:O) żadnych wykresuf nie
    podają:O(
    zresztą znając życie to tszeba być naiwnym wierząc w prawdziwość podawanych
    przez marketingofcuf danych, bo oni jedyna na czym się znają to najwyżej na
    ortografii:O)

    mam prosty przypadek, rura zasilana wodą o danej temperaturze,
    pszypadek pierwszy to grzejnik, czyli rura w pomieszczeniu gdzie powiersze
    praktycznie stoi, drógi pszypadek to nagrzewnica, czyli rura umieszczona w
    kanale gdzie występuje dany przepływ powietrza:O)
    no i nie mam pomysłu jak zabrać się za policzenie interesujących mnie moce,
    więc jakbyć trochę nakierował to byłbym wdzięczny, więc pisz co dalej:O)

  • 8. Data: 2011-02-25 19:24:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Papu5murf" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    > planuję wynkonać prostą nagrzewnicę powietrza wentylacyjnego (spirala z
    > rury
    > miedzianej w kanale nawiewowym:O)

    nO y szie dofiedzaul :O)

    TK

  • 9. Data: 2011-02-25 20:29:31
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Papu5murf" <d...@b...pl> wrote:
> [...]
    > więc jakbyć trochę nakierował to byłbym wdzięczny, więc pisz co dalej:O)

    Wysłałem Ci link do kalkulatora online, są tam również wszystkie potrzebne
    równania. W excelu możesz sobie zbudować aplikację i wyliczać ten parametr,
    który tylko chcesz.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2011-02-28 18:03:30
    Od: "Papu5murf" <d...@e...pl>

    Órzytkownik "Bartek" napisał:

    > Wysłałem Ci link do kalkulatora online, są tam również wszystkie potrzebne
    > równania. W excelu możesz sobie zbudować aplikację i wyliczać ten
    > parametr, który tylko chcesz.

    dzięki za stronkę z kalkulatorem, ale ja nie lubię o tyle podobnych stron
    dlatego że też posiadam kalkulator i potrafię go używać, oraz fakt że nie
    mam czasu ani cierpliwości do tłumaczenia tego typu stron, bo szybciej ja te
    wzory z równania pitagorasa wyprowadzę niż tą stronkę przetłumaczę:O)

    będę zadowolony jak podasz prosty przykłąd jak podejść do problemu, jeśli to
    wiesz?:O)