  • 61. Data: 2020-04-21 21:21:39
    Temat: Re: najcieńsza rurka do karanu
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Skąd w tobie tyle chamstwa?

    Wskażesz w którym miejscu dyskusji chamski wobec Ciebie byłem?

  • 62. Data: 2020-04-21 22:59:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Apr 2020 21:10:43 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > LOL, przy takim nie liczeniu kosztów, to trzeba było założyć
    > ogrzewanie
    > na prąd. Nie musiałbyś mieć gazu a i regulacje miałbyś jeszcze
    > dokładniejszą :-)

    Też prawda, też prawda.. :)

    --
    Marek

  • 63. Data: 2020-04-22 00:07:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 21:21, Kris pisze:
    > Wskażesz w którym miejscu dyskusji chamski wobec Ciebie byłem?

    Nie udawaj ..., bo dokładnie zacytowałem ten fragment, do którego się
    odnosiłem.

  • 64. Data: 2020-04-22 06:04:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Nie udawaj ..., bo dokładnie >zacytowałem ten fragment, do
    >którego się
    >odnosiłem.

    To wpisz ten fragment w google jeszcze.
    Daj znać co wyczytaleś.

  • 65. Data: 2020-04-22 09:06:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 00:33:23 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > W dniu 2020-04-19 o 21:24, ToMasz pisze:

    > Poza tym są to jedne z niewielu kotłów, które mogą pracować w układach
    > otwartych

    Warunki gwarancji(pkt 7) mówią co innego

  • 66. Data: 2020-04-22 09:57:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 20:49:11 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Bo się gorzej odpowietrza, a wraz ze świeżą wodą do układu dostaje się
    > rozpuszczone w wodzie powietrze, które odgazowuje. Ciśnienie wcale nie
    > musi się zmienić, aby sobie takie powietrze krążyło w układzie i dostało
    > się do spiralnego wymiennika w kotle.

    A thermagen z aluminiowym wymiennikiem to się lepiej odpowietrza niż wymiennik z
    nierdzewki w termecie?
    Aluminium jakieś specjalne właściwości ma?

    > Że niby co? Że jest pompa (i tu najciekawsze)
    > Made by Wilo Intec? a w ACV Kompakt czy też w Thermagen jest pompa Wilo
    > Yonos Para ST15/7 produkcji Wilo Intec? Niby parametry takie same, ale .....
    >
    > Chodzi Ci o tę małą, subtelną różnicę, że w Termecie montowane są pompy,
    > które "KTOŚ" produkuje dla Wilo, a w ACV i Thermagenie pompy produkowane
    > przez Wilo?

    Coś na poparcie powyższego?

    Pompa do Termeta
    https://www.ecocondens.pl/pompa-wodna-wilo-yonos-par
    a-otmsl-157-pwm-kotly-termet-p-14.html

    Daj linka do pompy z Thermagena- porównamy

    > Termet 2900 a Thermagen poniżej 5000 to jest 2 razy?

    no ok. 70% droższy, jak na szybko patrze dużo drozsze i zdecydowanie mniejsza
    dostępność części zamiennych
    O serwisantach już wspominałem

    > przy czym Termet 2 lata gwarancji, a Thermagen w tej cenie ma 7 lat
    > gwarancji przynajmniej na wymiennik.

    7 lat TYLKO na wymiennik i to pod warunkiem robienia corocznych płatnych przeglądów
    przez autoryzowany serwis

    > A jak ktoś chce pozostawić w układzie kocioł węglowy lub ma dodatkowo
    > kominek?
    >
    > A jak ktoś ma starego typu instalację? Co zamontujesz, aby się
    > instalacja odpowietrzała i żeby to coś w takiej instalacji się nie
    > zapychało?
    >
    > Jak ktoś ma starego typu instalację to montaż kotła z takim wymiennikiem
    > jak ma Termet jest dość ryzykowne. W przypadku ACV/Thermagen są one w
    > pełni odporne.

    Pkt 7 warunków gwarancji:
    "Wszystkie kotły Thermagen, o których mowa w paragrafe I ,,Okres gwarancji", muszą
    być zainstalowane w układzie zamkniętym"

    > Skąd w tobie tyle chamstwa?

    PI piszesz to Ty, a kilka dni temu w sąsiednim wątku nawtykałeś chamsko instalatorowi
    którego doświadczenie ani umiejętności nie znasz i którego w życiu na oczy nie
    widziałeś.
    A podejrzewam ze sporo od niego byś się nauczyć mógł.

  • 67. Data: 2020-04-22 10:16:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 09:57:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Pompa do Termeta
    > https://www.ecocondens.pl/pompa-wodna-wilo-yonos-par
    a-otmsl-157-pwm-kotly-termet-p-14.html

    > Daj linka do pompy z Thermagena- porównamy

    W ACV montuja Yonos Para RS15-7

    https://www.serraisitmasogutma.com/kombi/pompa/prd-w
    lo-yonos-para-rs157-rka-pompa

    Tabliczki znamionowe na obu zdjęciach widać.

  • 68. Data: 2020-04-22 11:38:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 10:16, Kris pisze:

    a-otmsl-157-pwm-kotly-termet-p-14.html

    > W ACV montuja Yonos Para RS15-7
    >
    > https://www.serraisitmasogutma.com/kombi/pompa/prd-w
    lo-yonos-para-rs157-rka-pompa

    > Tabliczki znamionowe na obu zdjęciach widać.

    No i co z tym faktem?

    Nadal nie potrafisz zrozumieć, że kotły ACV i Thermagen to są te same
    kotły, produkowane w tej samej firmie Intergas w Holandii, na tych
    samych liniach produkcyjnych i na tych samych podzespołach?

    Te same kotły są sprzedawane pod kilkoma markami wiodących, europejskich
    producentów: Intergas, ACV, Hoval, MHG Heiztehnik, Secespol (polska
    firma właściciel marki Thermagen).

    Różnią się tylko nalepionym na obudowie znaczkiem, bo firmy te się
    między sobą dogadały, podobnie jak to jest z samochodami np. Ford
    Galaxy, VW Sharan i Seat Alhambra czy Peugeot Partner i Citroen Berlingo
    itp.

  • 69. Data: 2020-04-22 11:53:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 09:57, Kris pisze:

    > A thermagen z aluminiowym wymiennikiem to się lepiej odpowietrza niż wymiennik z
    nierdzewki w termecie?
    > Aluminium jakieś specjalne właściwości ma?

    Oczywiście, że się lepiej odpowietrza, bo wężownica wbudowana w
    wymiennik nie ma żadnych zasyfonowań, a co ciekawsze odpowietrza się
    samoczynnie w sposób grawitacyjny bez udziału pompy. Powietrze ucieka w
    kierunku odpowietrznika znajdującego się u góry kotła, dostępnego od
    zewnątrz.Jak pompa się uruchomi to dodatkowo wspomaga samoczynne
    odpowietrzanie się. Poza tym co ma wspólnego aluminium czy aluminiowy
    wymiennik do odpowietrzania. Ba.... tam woda nawet nie ma kontaktu z
    aluminium, a tylko i wyłącznie z miedzianą wężownicą, która jest
    zatopiona w aluminiowym bloku.

    Gdybyś nie filozofował tylko obejrzał jak jest zbudowany taki kocioł to
    nie zadawałbyś głupich pytań.

    > no ok. 70% droższy, jak na szybko patrze dużo drozsze i zdecydowanie mniejsza
    dostępność części zamiennych
    > O serwisantach już wspominałem

    Po co Ci kur.... dostępność części zamiennych, skoro serwisy działają
    sprawnie. Dzisiaj dzwonisz, umawiasz się na konkretny dzień i masz
    wymienione co trzeba. Nierzadko od ręki tego samego dnia i do tego nie
    ty się bujasz z serwisantem tylko sprzedawca, bo w przypadku kotłów tych
    firm to na sprzedawcy ciąży obowiązek zapewnienia serwisu. Dotyczy to
    zarówno ACV jak i Thermagena.

    Tutaj nie jest tak jak z innymi firmami: "sprzedaliśmy ci kocioł to
    teraz spierdalaj i się bujaj z serwisem sam".

    Oczywiście inną kwestią jest jak w danym regionie jest jedyny serwisant
    i ma w ch.... roboty.

    Poza tym jak nie chcesz korzystać z serwisu tylko naprawiać sam to
    dzwonisz do firmy i masz część u siebie następnego dnia lub za dwa dni.
    Jak nie mają od ręki danej części w jednej firmie np. Thermagen to
    dzwonisz do ACV lub Intergas albo MHG Heiztehnik.

    A kotły są tak proste w budowie, że tam nawet nie ma się co popsuć.
    Wyczyści go i naprawi każda osoba, która nie boi się operować
    śrubokrętem i kluczem nastawnym oraz ma nieco wyobraźni technicznej.

    > 7 lat TYLKO na wymiennik i to pod warunkiem robienia corocznych płatnych przeglądów
    przez autoryzowany serwis

    Natomiast w Termecie oprócz corocznych przeglądów przez autoryzowany
    serwis w cenie 307,50zł + koszty dojazdu, co roku, trzeba też co roku
    wykupywać kupony wydłużonej gwarancji po 175,78zł oraz zapłacić
    serwisantowi 696,63zł za pakiet gwarancyjny.

    W Thermagenie dla przykładu nie płacisz za rozruch kotła.

    > Pkt 7 warunków gwarancji:
    > "Wszystkie kotły Thermagen, o których mowa w paragrafe I ,,Okres gwarancji", muszą
    być zainstalowane w układzie zamkniętym"

    Zadzwoń, zapytaj, a dostaniesz na piśmie informację, że można. To co
    jest w gwarancji jest dla "Kowalskiego", któremu kocioł zainstalował
    instalator bez autoryzacji.

    Rzecz w tym, że kocioł się po prostu nie uruchomi w układzie otwartym i
    żeby mógł pracować w układzie otwartym, musi zostać wyłączony czujnik
    ciśnienia i powinien to zrobić serwisant i napisać w protokole
    pierwszego uruchomienia.

> [...]
    oczy nie widziałeś.
    > A podejrzewam ze sporo od niego byś się nauczyć mógł.

    Nie pierdol od rzeczy i nie usprawiedliwiaj swojego chamstwa tym, że
    skrytykowałem innego, niedouczonego instalatora.

  • 70. Data: 2020-04-22 12:04:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 11:53:09 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > samoczynnie w sposób grawitacyjny bez udziału pompy. Powietrze
    > ucieka w
    > kierunku odpowietrznika znajdującego się u góry kotła, dostępnego od

    Tu bym się przyczepił, że ten odpowietrznik wymaga specjalnego
    kluczyka, którego nie dają z piecem tylko trzeba wyżebrać u
    serwisanta. Czemu nie jest automatyczny albo chociaż motylek?

    --
    Marek