  • 71. Data: 2020-04-22 12:07:40
    Temat: Re: najcieńsza rurka do karanu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 11:40:02 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > No i co z tym faktem?

    Fakt jest taki że zarówno dla termeta jak i ACV i klonów jest ta sama pompa
    A Ty tworzyłes teorię ze dla klonów niby lepsza jak dla termeta
    Tabliczki znamionowe kpompy od termeta masz i tabliczkę od jednego z klonów
    Czego chesz więcej

    > Nadal nie potrafisz zrozumieć, że kotły ACV i Thermagen to są te same
    > kotły, produkowane w tej samej firmie Intergas w Holandii, na tych
    > samych liniach produkcyjnych i na tych samych podzespołach?

    Ty to celowo robisz żeby temat rozmydlić?
    Nigdzie nie pisałem o klonach, ustosunkowałem się tylko do Twojej wypowiedzi odnośnie
    pomp w Termecie i ACV

    > Te same kotły są sprzedawane pod kilkoma markami wiodących, europejskich
    > producentów: Intergas, ACV, Hoval, MHG Heiztehnik, Secespol (polska
    > firma właściciel marki Thermagen).
    > Różnią się tylko nalepionym na obudowie znaczkiem, bo firmy te się
    > między sobą dogadały, podobnie jak to jest z samochodami np. Ford
    > Galaxy, VW Sharan i Seat Alhambra czy Peugeot Partner i Citroen Berlingo

    Robisz to celowo żeby rozmydlić temat?
    Nie o tym była mowa.

    Dalej twierdzisz że pompa wilo dla Termeta jest gorsza jak Wilo dla klonów?

  • 72. Data: 2020-04-22 12:12:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 11:53:07 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Natomiast w Termecie oprócz corocznych przeglądów przez autoryzowany
    > serwis w cenie 307,50zł + koszty dojazdu, co roku, trzeba też co roku
    > wykupywać kupony wydłużonej gwarancji po 175,78zł oraz zapłacić
    > serwisantowi 696,63zł za pakiet gwarancyjny.

    To już omaweialiśmy
    Bez sensu to przedłużanie gwarancji wg mnie

    > W Thermagenie dla przykładu nie płacisz za rozruch kotła.
    W Termecie też nie.

    > Zadzwoń, zapytaj, a dostaniesz na piśmie informację, że można. To co
    > jest w gwarancji jest dla "Kowalskiego", któremu kocioł zainstalował
    > instalator bez autoryzacji.

    Tak tylnymi drzwiami to pewnie się da i z innymi kotłami

    > Rzecz w tym, że kocioł się po prostu nie uruchomi w układzie otwartym i
    > żeby mógł pracować w układzie otwartym, musi zostać wyłączony czujnik
    > ciśnienia i powinien to zrobić serwisant i napisać w protokole
    > pierwszego uruchomienia.

    Szkoda ze oficjalnie takiej możliwości nie dopuszczają
    A jak ten czujnik wyłączysz a wody zacznie z obiegu obywać to jak kocioł rozpozna że
    wody mało albo wcale?

    > Nie pierdol od rzeczy i nie usprawiedliwiaj swojego chamstwa tym, że
    > skrytykowałem innego, niedouczonego instalatora.

    Ponownie proszę napisz w którym miejscu byłem wobec Ciebie chamski
    Bo już w kolejnym watku mi to zarzucasz a przykładów nie podajesz

    Ps
    Wpisałeś to o żydzie w google?

  • 73. Data: 2020-04-22 12:20:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 00:57:49 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > A thermagen z aluminiowym wymiennikiem to się lepiej odpowietrza
    > niz wymiennik z nierdzewki w termecie?

    Nie wiem jak inne marki ale thermagen u mnie kilka razy na początku
    był uruchamiany z powodu pewnych korekt w instalacji, które siłą
    rzeczy wprowadzały powietrze w obieg i nie miał żadnych problemów z
    odpwietrzaniem, ma odpowietrznik w najwyższym punkcie na zew. obudowy
    ale zauważyłem, że jak uruchomi pompę to wysmarknie powietrze sam ze
    swojego układu, akurat ja mam blisko pieca sprzęgło z automatycznyn
    odpowietrznikiem więc praktycznie odpowietrza się już całkowicie w
    tym punkcie i nie muszę kręcić odpowietrznikiem w piecu.

    --
    Marek

  • 74. Data: 2020-04-22 12:26:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 03:07:40 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Dalej twierdzisz że pompa wilo dla Termeta jest gorsza jak Wilo dla
    > kl
    > onów?

    Nie wiem czy coś to wniesie do dyskusji, ale jak rozmawiałem z
    serwisantem thermagena to mówił, że miał tylko jeden przypadek awarii
    pompy w tej marce ale to było z winy nieprawidłowej instalacji tj.
    brak choć jednego układu o swobodnym obiegu (lub sprzęgła), co
    wyraźnie wymaga instrukcja użytkowania.

    --
    Marek

  • 75. Data: 2020-04-22 12:28:54
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >był uruchamiany z powodu pewnych >korekt w instalacji, które siłą
    >rzeczy wprowadzały powietrze w >obieg i nie miał żadnych >problemów z

    Dokładnie tak samo ternet

    >ma odpowietrznik >w najwyższym >punkcie na zew.
    >obudowy
    W termecie akurat obudowę trzeba zdjąć żeby się do odpowietrznika dostać

  • 76. Data: 2020-04-22 12:30:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Nie wiem czy coś to wniesie do dyskusji

    To są te same pompy

  • 77. Data: 2020-04-22 12:44:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Nie pierdol od rzeczy

    Dlaczego jesteś chamski w dyskusji

    >i nie usprawiedliwiaj swojego >chamstwa

    w którym miejscu jestem wobec Ciebie chamski
    tym, że
    >skrytykowałem innego, >niedouczonego instalatora.

    Skrytykowałeś mojego instalatora tylko za to że nie naciągnął mnie na zakup nowego
    zasobnika a zmontował wszystko tak że prawidłowo działa ze starym poziomym
    zasobnikiem.

  • 78. Data: 2020-04-22 13:21:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 03:30:30 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > To są te same pompy

    A jakiej marki one są bo nawet nie wnikalem w to, jakieś markowe?

    --
    Marek

  • 79. Data: 2020-04-22 13:44:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 13:22:18 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > A jakiej marki one są bo nawet nie wnikalem w to, jakieś markowe?

    I Termet i Termagen akurat montują bardzo dobre pompy wilo
    Dyskusja rozbija się o ten fragment:
    "Że niby co? Że jest pompa Wilo Yonos Para OTMSL15/7 (i tu najciekawsze)
    Made by Wilo Intec? a w ACV Kompakt czy też w Thermagen jest pompa Wilo
    Yonos Para ST15/7 produkcji Wilo Intec? Niby parametry takie same, ale .....

    Chodzi Ci o tę małą, subtelną różnicę, że w Termecie montowane są pompy,
    które "KTOŚ" produkuje dla Wilo, a w ACV i Thermagenie pompy produkowane
    przez Wilo?"

    użytkownik twierdzi ze Wilo w Termecie to jest inne Wilo niż w Thermagenie
    Pogrzebałem w necie i znalazłem pompy od Termeta i Thermagena i z tabliczek
    znamionowych tych pomp wynika że to co użytkownik pisał a ja wyżej zacytowałem jest
    delikatnie mówiąc nieprawdą
    I żeby nie było:
    Nie twierdze ze termagen jest lepszy czy gorszy od termeta bo nie miałem okazji
    użytkować Hermanna nigdy
    Prostuję tutaj tylko pewne fakty które głównie użytkownik podaje
    użytkownik z kolei nigdy zapewne z Termetem nie miał do czynienia bo pisząc o tych
    kotłach praktycznie cytuje jedną opinię z ceneo
    Jesienią pytałem o kocioł dla mnie, użytkownik proponował Thermagena i nawet
    rozważałem zakup ale nie kupiłem bo:
    -cena prawie dwa razy wyższa jak Termeta
    -najbliższych dwóch serwisantów to min 50km do mnie mają inni jeszcze dalej
    Lokalny bardzo doświadczony instalator doradził mi i później zamontował Termeta
    Serwisantów do tego kotła mam kilku w promieniu kilku km. Cześci zamienne tez bez
    problemu od ręki dostanę.
    Rozebrałem ten kocioł w trakcie montażu i widzę że ma bardzo prosta konstrukcję i ew
    wymiana czegokolwiek nie będzie skomplikowana.
    I oczywiście nie mam złudzeń ze mi 20lat posłuży.
    Ale przy cenie poniżej 3tys zł wymiana kotła nawet co 5-10lat jest akceptowalna.
    Zarówno instalator co mi kocioł montował jak i serwisant co go uruchmiał oraz
    sprzedawca w sklepie nic negatywnego o tych kotłach nie mówili
    Może takie lokalne warunki u nas ale jak dopytywałem się w sklepach i u znajomych
    instalatorów o kocioł dla mnie to własnie wszyscy Termeta polecali.
    Pożyjemy zobaczymy.
    Póki co mam go za pół ceny bo 35%(albo 30% nie pamiętam dokładnie) kosztów wymiany
    śmieciucha na gazowy zwróciła gmina i 18 % z czystego powietrza zwrotu.
    Teoretycznie jeszcze pozostałe % kosztów mogę przy rozliczeniu PIT uwzględnić ale mam
    na to 3 lata bodajże

  • 80. Data: 2020-04-22 13:52:50
    Od: pablo <p...@g...com>

    A oprócz tego czy z miedzi, ołowiu czy czegoś innego to reszta wpisu może być ?