  • 81. Data: 2020-04-22 14:10:27
    Temat: Re: najcieńsza rurka do karanu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 11:53:07 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    >i do tego nie
    > ty się bujasz z serwisantem tylko sprzedawca, bo w przypadku kotłów tych
    > firm to na sprzedawcy ciąży obowiązek zapewnienia serwisu.

    To zaleta czy wada?;)
    Bo ja przyzwyczajony jestem ze jak coś się popsuje to dzwonię nma infolinie
    producenta i ten organizuje obsługę serwisowa
    Poi kiego mam jeszcze lokalnemu sprzedawcy tyłek zawracać.

    > Tutaj nie jest tak jak z innymi firmami: "sprzedaliśmy ci kocioł to
    > teraz spierdalaj i się bujaj z serwisem sam".

    Sprzedawcy ACV/Thermagen to jacyś automagicznie inni jak sprzedawcy Termetów?
    Jakieś testy uczciwości przechodza czy o co chodzi że klienta co to termeta kupił na
    drzewo spławiają a klienta co kupił ACV jak VIPa traktuja?

    > Oczywiście inną kwestią jest jak w danym regionie jest jedyny serwisant
    > i ma w ch.... roboty.

    Ano własnie

    > Poza tym jak nie chcesz korzystać z serwisu tylko naprawiać sam to
    > dzwonisz do firmy i masz część u siebie następnego dnia lub za dwa dni.

    Ale to norma teraz przecież jest.
    Nie pamiętam sytuacji żeby paczka w moim paczkomacie znalazła się później jak
    następnego dnia po nadaniu. A kupuje sporo

  • 82. Data: 2020-04-22 14:44:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 12:04, Marek pisze:

    > Tu bym się przyczepił, że ten odpowietrznik wymaga specjalnego
    > kluczyka, którego nie dają z piecem tylko trzeba wyżebrać u
    > serwisanta. Czemu nie jest automatyczny albo chociaż motylek?

    Przecież to jest taki sam kluczyk jaki się używa do odpowietrzania
    grzejników, który można kupić w każdym sklepie hydraulicznym czy
    markecie budowlanym.

    Oczywiście przecież możesz wykręcić ten odpowietrznik i wkręcić
    automatyczny.

    Dlaczego nie montują automatycznych? Bo potrafią się popsuć i zalać
    kocioł. Poza tym powietrze, które się tam zbiera podczas pracy pompy i
    tak zostanie wypchnięte do instalacji.

  • 83. Data: 2020-04-22 14:50:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 04:44:24 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Jesienią pytałem o kocioł dla mnie, użytkownik proponow
    > ał Thermagena i nawet rozważałem zakup ale nie kupiłem

    A ja dałem się namówić mu namówić.

    > bo:
    > -cena prawie dwa razy wyższa jak Termeta

    Za ile Ci thermagena proponowali i jakiego?

    > -najbliższych dwóch serwisantów to min 50km do mnie

    U mnie akurat serwisant trafił się wioskę obok więc to był jeden z
    argumentów za. Drugi to faktycznie prosta konstrukcja
    gniotsaniełamiotsa, trzeci że produkowany w EU,
    czwarty to ciekawość z okazji możliwości zweryfikowania twierdzeń
    Użytkownika.

    > Lokalny bardzo doświadczony instalator
    >doradził mi i pózniej zamontował Termeta

    No serwisant pod ręką, szczególnie taki, z którym można się dogadać
    to istotny argument.
    Też myślałem o termecie ale trochę mnie przeraziła masa histori
    użytkowników Termeta w stylu wigilia, -20C ,piec klęka a serwis mówi
    do zobaczenia po nowym roku :)
    Aczkolwiek i tak mam alternatywne źródło ciepła więc nawet jakby piec
    padł czy gaz zakręcili to
    i tak będę miał cieplo.

    --
    Marek

  • 84. Data: 2020-04-22 14:57:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 05:10:27 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Nie pamiętam sytuacji żeby paczka w moim paczkomacie znalazł
    > a się później jak następnego dnia po nadaniu. A kupuje
    > sporo

    Teraz też? Po teraz tydzień w InPost to minimum.

    --
    Marek

  • 85. Data: 2020-04-22 15:08:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 14:57:24 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Po teraz tydzień w InPost to minimum.

    Dwie przesyłki tygodniu dotarły do mnie w kolejny dzień od nadania w tym jedna w
    sobotę.
    Przesyłkę która ja nadałem w poniedziałek w ubiegłym tygodniu dotarła do odbiorcy w
    środę. Ale do paczkomatu wsadziłem ją w poniedziałek ok 17tej
    W tym tygodniu nic nie zamawiałem jeszcze.

  • 86. Data: 2020-04-22 15:22:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 14:50:45 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > A ja dałem się namówić mu namówić.
    Nic w tym złego
    Jakiś negatywnych opinie te kotły nie miały jak temat badałem i tez nigdy nie
    twierdziłem ze są złe.

    > Za ile Ci thermagena proponowali i jakiego?
    Modelu dokłądnie nie pamiętam
    Potrzebowałem kocioł najmniejszej mocy
    Kupiłem Termeta jednofunkcyjnego ecocondens gold plus 20kW, więc pewnie ten ACvV to
    jakiś analogiczny
    Gdzieś tam w historii postów pewnie jest co mi użytkownik proponował
    Cena ACV prawie dwukrotnie wyższa od termeta u nas była
    Za Termeta dałem bodajże 3400zł

    > U mnie akurat serwisant trafił się wioskę obok więc to był jeden z
    > argumentów za.

    U mnie jeden z glównych przeciw

    > No serwisant pod ręką, szczególnie taki, z którym można się dogadać
    > to istotny argument.

    U mnie główny argument za. No i cena

    > Też myślałem o termecie ale trochę mnie przeraziła masa histori
    > użytkowników Termeta w stylu wigilia, -20C ,piec klęka a serwis mówi
    > do zobaczenia po nowym roku :)

    Tego się akurat nie obawiam
    Ja w małym miasteczku mieszkam tu się wszyscy znają albo w ostateczności znasz kogoś
    kto zna kogoś innego;) Ja jestem ich klientem, oni moim itd
    Pomoc części zamienne maja na miejscu więc nawet w niedziele wieczorem myślę tragedia
    by nie było

    > Aczkolwiek i tak mam alternatywne źródło ciepła więc nawet jakby piec
    > padł czy gaz zakręcili to
    > i tak będę miał cieplo.

    U mnie tylko prąd by został i utylizator drewna czyli kominek.
    Taki dekoracyjny, otwarty, bez żadnych wkładów i płaszczy wodnych.
    Kilka razy w nim paliliśmy;)
    Fakt faktem ze najbardziej mroźne noce w tym roku to ubiegłym tygodniu były.
    Do minus 5 dochodziło.

  • 87. Data: 2020-04-22 15:41:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 06:22:09 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > U mnie tylko prąd by został i utylizator drewna czyli kominek.
    > Taki dekoracyjny, otwarty, bez żadnych wkładów i płaszc
    > zy wodnych.

    Ja mam z płaszczem i uważam że jest to zajebista rzecz., nie wiem
    czemu przynajmniej u mnie jest jakas nieprzychylna opinia takim
    rozwiązaniom. Nawet komikarz bardzo niechętnie chciał taki z
    płaszczem robić dopiero jak mu powiedziałem że hydraulikę zrobię we
    własnym zakresie to się zgodził.
    Jedynie czego się obawiałem to, że względu na to, że mam tylko
    podlogowkę to nie odbierze całego ciepła, przez co będzie skłonność
    do łatwego zagotowania. Ale okazało się że żeby zagotować trzeba się
    nieźle postarać i nie zdarzyło się jeszcze ani razu przy normalnym
    paleniu.
    Także alternatywę w postaci kominka z płaszczem albo klasyczny piec
    (chociaż uważam że kominek bardziej efektowny od zwykłego pieca
    jest) gdzie w razie czego wszystkie śmieci możesz spalić ;)
    polecam.

    --
    Marek

  • 88. Data: 2020-04-22 16:07:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    kupiłem rurę i robię w rurze zgrzewanej 16mm.

    > z winy nieprawidłowej instalacji tj. brak
    > choć jednego układu o  swobodnym obiegu (lub sprzęgła), co wyraźnie
    > wymaga instrukcja użytkowania.
    eee.... co to znaczy swobodnym obiegu? Mam zamiar tak zrobić:
    piec-> rozdzielnik 8 wyjściowy -> 8 razy kaloryfer. Zadziała?

    ToMasz

  • 89. Data: 2020-04-22 16:39:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 16:07:46 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > eee.... co to znaczy swobodnym obiegu? Mam zamiar tak zrobić:

    Chodzi o to by nie wystąpiła sytuacja, że wszystkie obwody mają
    zawory, które mogą się zamknąć i nie będzie nigdzie swobodnego
    przepływu między zasilaniem a powrotem, pompa nie będzie mogła
    swobodnie "przepychać" wody. Dlatego choć jeden obwód, musi być
    zawsze otwarty (bez zaworów) by przepływ był swobodny.

    --
    Marek

  • 90. Data: 2020-04-22 16:40:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > eee.... co to znaczy swobodnym obiegu? Mam zamiar tak zrobić:
    > piec-> rozdzielnik 8 wyjściowy -> 8 razy kaloryfer. Zadziała?

    Jak na każdym będzie zawór i wszystkie zostaną zamknięte to będzie
    problem, dlatego chodź jeden grzejnik musi być bez zaworu.

    --
    Marek