  • 1. Data: 2010-10-05 12:24:48
    Temat: naprawa gresu na TARASIE
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Po kilku latach od położenia, na powierzchni ok 5m2 odskoczyły mi na tarasie
    płytki gresu.
    Jak się wydaje fugi zrobiły się nieszczelne, pod płytki dostała się w woda i
    w mrozy, - wiadomo..
    Płytki usunałem, podloże pod nimi było wilgotne.
    Mam nast. pytania:
    1. Czy usuwać wszystkie płytki, które dają się podważyć? - przy podważaniu
    jednej płytki podnoszą się po kolei następne płytki mocno z podważaną
    związane . Boję się, że w ten sposób zdejmę płytki z całych 76m2 tarasu..;-)
    2. Czy skuwac po usunieciu płytek cały pozostały klej na betonowym podłożu,
    czy tez wystarczy usunąć tylko ten słabiej z podłożem związany?
    3. Czy skuwac na gładko pozostałości kleju z płytek? -chcę je ponownie
    przykleić oczywiście po usunięciu resztek fugi
    4. jaki klej do tej naprawy polecacie?

  • 2. Data: 2010-10-05 12:53:19
    Temat: Re: naprawa gresu na TARASIE
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. Czy skuwac na gładko pozostałości kleju z płytek? -chcę je ponownie
    > przykleić oczywiście po usunięciu resztek fugi

    I jeszcze pytanie dodatkowe,- zauważyłem, ze na pozostałej powierzchni w
    wielu miejscach, gdzie płytki wydają się być w porzadku, fuga bywa
    nieciągła, ma jakby otwory o długosci kilku centymetrów;- jak to naprawiac,
    czy np. wypełniac te otwory nową fugą/

  • 3. Data: 2010-10-05 15:02:12
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    > jednej płytki podnoszą się po kolei następne płytki mocno z podważaną
    > związane . Boję się, że w ten sposób zdejmę płytki z całych 76m2

    Usuwać koniecznie. Jeśli odchodzą przy podważaniu, to znaczy że tak czy tak
    odejdą. Więc twój wybór to zerwać je samemu, lub poczekać aż same odskoczą i
    za rok zaczynać zabawę od nowa.

    > 2. Czy skuwac po usunieciu płytek cały pozostały klej na betonowym
    > podłożu, czy tez wystarczy usunąć tylko ten słabiej z podłożem związany?

    Wystarczy słabiej, ale możesz mieć problem z wysokościami, generalnie bym to
    jakoś choc zgrubnie wygładził (np. bardzo szerokim dłutem na młotowiertarce)

    > 3. Czy skuwac na gładko pozostałości kleju z płytek? -chcę je ponownie
    > przykleić oczywiście po usunięciu resztek fugi

    j.w., oczywiście z pominięciem owej młotowiertarki.

    > 4. jaki klej do tej naprawy polecacie?

    Mrozoodporny i tym razem kładziony zgodnie z regułami klejenia płytek na
    zewnątrz budynku. Robi się to całkowicie inaczej niż wewnątrz, a idea jest
    taka, że pod płytką NIE MOŻE być dziur.

    J.

  • 4. Data: 2010-10-05 15:46:51
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    (...)>
    > Mrozoodporny i tym razem kładziony zgodnie z regułami klejenia płytek na
    > zewnątrz budynku. Robi się to całkowicie inaczej niż wewnątrz, a idea jest
    > taka, że pod płytką NIE MOŻE być dziur.

    To Twoje powyższe zalecenie zapewne tłumaczy obecne odchodzenie płytek,-
    klej był połozony nie równą płaszczyzną, ale ok. 15 mm paskami, pomiedzy
    którymi są przerwy (tez paski) o podobnej szerokości, - najwidoczniej
    kładący płytki stosował ząbkowana packę i nie przycisnął wystarczająco mocno
    płytki, aby klej pod nią całkowicie się "rozszedł" (w istocie w zasadzie w
    ogóle nie "roszedł się", nie rozpłaszczył tych pasków z zaprawy)
    Czy to oznacza, ze powinienem wkrótce spodziewac się ponownego układania
    gresu na całym tarasie?;-(!

  • 5. Data: 2010-10-05 17:45:43
    Od: Ryszard <n...@p...onet.pl>

    p 47 wrote:

> [...]
    > ogóle nie "roszedł się", nie rozpłaszczył tych pasków z zaprawy)
    > Czy to oznacza, ze powinienem wkrótce spodziewac się ponownego układania

    W skrócie wynika z tego ze spartolone, no i niestety najlepiej by było
    zdjąć te płytki, skuć klej i od nowa położyć... Ja miałem podobnie
    zrobione przez "fachowców", z tym ze obrzeże balkonu i boki schodów,
    czyli ogólnie wszystkie pionowe płytki poodpadały w ciągu 1 zimy,
    wiekszośc sie potłukła - płytki były klejone "na placki" które na
    dodatek miały miejscami nawet 4 cm grubosci... Poza tym część płytek
    poziomych odeszła albo spękały - tutaj jak u Ciebie, klej kładziony pacą
    z ząbkami, miejscami na grube placki.

  • 6. Data: 2010-10-06 04:04:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ryszard wrote:

> [...]
    > poziomych odeszła albo spękały - tutaj jak u Ciebie, klej kładziony
    > pacą z ząbkami, miejscami na grube placki.

    nawet poza przypadkami ewidentnego partactwa to niestety odkryte tarasy
    pokryte płytkami ceramicznymi mają zwykle trwałość w granicach kilku lat.
    Każdy praktyk ci to powie.

  • 7. Data: 2010-10-06 07:00:11
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > nawet poza przypadkami ewidentnego partactwa to niestety odkryte tarasy
    > pokryte płytkami ceramicznymi mają zwykle trwałość w granicach kilku lat.
    > Każdy praktyk ci to powie.

    Toś mnie zmartwił, - dwa tasrasy o łacznej powierzchni >150 m2 pokryte
    płytkami;-)

    A czym praktyk radzi pokrywac takie tarasy (pod nimi pomieszczenia
    ogrzewane)?

  • 8. Data: 2010-10-06 08:13:59
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:i8gsg9$7cq$1@news.onet.pl...

> [...]
    > płytkami;-)
    >
    > A czym praktyk radzi pokrywac takie tarasy (pod nimi pomieszczenia

    nie zrywaj i nie naprawiaj az zadaszysz te tarasy.
    Jakiekolweik plytki bez zadaszen beda odchodzic po czasie. Taki jest
    urok naszego klimatu.
    Pada pada a pozniej mroz.