  • 1. Data: 2011-09-23 10:47:20
    Temat: nawiew powietrza do kotłowni - kanał typu Z
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    w projekcie mam kanał typu Z jako nawiew powietrza do kotłowni. Planuję
    jednak kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania, więc czy taki nawiew jest
    w ogóle potrzebny?

    Jeśli tak, to jak go zrealizować najlepiej? Ma iść w ścianie zewnętrznej.
    Czy są specjalne kształtki, pustaki? Buduję z gazobetonu, szerokość ściany
    24cm.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-09-23 11:12:42
    Temat: Re: nawiew powietrza do kotłowni - kanał typu Z
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j5ho3o$9ic$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > w projekcie mam kanał typu Z jako nawiew powietrza do kotłowni. Planuję
    > jednak kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania, więc czy taki nawiew
    > jest w ogóle potrzebny?

    nie jest
    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2011-09-23 13:15:17
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "brunet.wp"
    > <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    > wiadomości news:j5ho3o$9ic$1@usenet.news.interia.pl...

    > nie jest
    > pzdr
    > Piotr

    Ja technicznie nie wiem czy jest potrzebny czy nie, ale w swoim planie
    miałem z góry założenie
    pieca gazowego, a zetkę mam na planie.
    Może dlatego że można z zamkniętą komorą albo nie , tego nie wiem.
    Fak że mam w planie gaz i zetkę też.

    Rafał

  • 4. Data: 2011-09-23 13:44:46
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miałem z góry założenie
    > pieca gazowego, a zetkę mam na planie.
    > Może dlatego że można z zamkniętą komorą albo nie , tego nie wiem.

    piec gazowi piecowi nie równy
    generalnie piec żeby spalać musi mieć źródło powietrza. piece tradycyjne
    biorą powietrze z otoczenia
    kocioł z __zamkniętą__komorą__spalania__ bierze powietrze z zewnątrz.
    najczęściej w kominie idą dwie rury (rura w rurze) i zewnętrzną zaciągane
    jest powietrze (z zewnątrz budynku) a wewnętrzną wypluwane są spaliny.
    czasem taki podwójny komin wypuszczany jest przez ścianę :):)

    pzdr
    Piotr

  • 5. Data: 2011-09-24 07:54:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-09-2011 o 12:47:20 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > w projekcie mam kanał typu Z jako nawiew powietrza do kotłowni. Planuję
    > jednak kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania, więc czy taki nawiew
    > jest w ogóle potrzebny?
    Nie jest, ale kratkę wywiewną musisz mieć ze względu na gaz.
    --
    Pozdr
    JanuszK