  • 1. Data: 2009-07-02 11:42:33
    Temat: nawodnienie problem
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Witam,

    byc moze uporaliscie sie juz z budowa i robicie ogrodek, wiec moze ktos
    pomoze ;)

    Mam zrobiony przez firme system nawodnienieowy.
    Sa 3 sekcje:
    I. nawadnianie części 1 trawnika,
    II. nawadnianie części 2 trawnika.
    III. sekcja podłączona do końcówek, żeby podłączyć wąż do mycia auta, umycia
    tarasu it.

    W zamysle każda z sekcji działo osobno.

    W nawodnieniu jest zastosowana pompa:
    Einhell TBP 1300 NIRO.
    http://www.einhell.pl/index.php?n=kat&k=182

    i teraz opis problemu:
    Co bedzie jesli bede chcial korzystac tylko z sekcji III?
    I np. bedzie taka sytuacja, że akurat w pewnym momencie nie będę chciał
    korzystać z węża?
    Czy ciśnienie pompy nie spodowuje uszkodzeń?
    Może w tej sekcji pomontować jakieś urządzenie, które spowoduje, że w
    wypadku kiedy nie bedę korzystał z wody (a pompa bedzie dzialac) to np woda
    bedzie spuszczana do
    gleby?

    mar

  • 2. Data: 2009-07-02 17:07:56
    Temat: Re: nawodnienie problem
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Może w tej sekcji pomontować jakieś urządzenie, które spowoduje, że w
    > wypadku kiedy nie bedę korzystał z wody (a pompa bedzie dzialac) to np

    No ale co to za nawodnienie?? Pompa swoja droga, wazniejsze czym nawadniasz.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-07-02 20:03:14
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Smerf" <s...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > korzystać z węża?
    > Czy ciśnienie pompy nie spodowuje uszkodzeń?

    Ale ta pompa jest wprost do orurowania podłączona? Bez żadnego zbiornika
    hydroforowego bądź choć wyłącznika ciśnieniowego? Jeśłi tak, to oczywiście
    korzystanie z niej tak jak pytasz będzie dla pompy bardzo niezdrowe, ona nie
    może pracować zdławiona. Może ja się na instalacjach nawadniających nie
    znam, ale moim zdaniem za tą pompą powinien stać normalny hodrofor. Chociaż
    malutki, ale jednak.

    J.

  • 4. Data: 2009-07-02 20:48:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > znam, ale moim zdaniem za tą pompą powinien stać normalny hodrofor.
    > Chociaż malutki, ale jednak.

    Mozemy tylko zgadywac, bo tak naprawde o uszkodzenie czego chodzi to
    jednoznacznie nie wiadomo. :-)

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-07-02 21:24:22
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Mozemy tylko zgadywac, bo tak naprawde o uszkodzenie czego chodzi to
    > jednoznacznie nie wiadomo. :-)

    No jak to czego? Pompy, która tania nie jest. Żadne pompy wirnikowe (może
    poza takimi akwariowymi i do przydomowych fontann) nie znoszą zbyt dobrze
    pracy w pełnym zdławieniu, te głębinowe będą miały tym gorzej, że są
    projektowane pod kątem chłodzenia strumieniem _przepływającej_ przez nie
    wody.

    J.

  • 6. Data: 2009-07-02 21:55:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > pracy w pełnym zdławieniu, te głębinowe będą miały tym gorzej, że są
    > projektowane pod kątem chłodzenia strumieniem _przepływającej_ przez nie

    A tak, pewnie masz racje, dopiero doczytalem co jest w III sekcji. Do tej
    pory bylem pewny ze chodzi o jakies zraszacze wynurzalne w trzech sekcjach i
    dodatkowo jakis kruciec w tej III sekcji do podlaczenia weza. Wyglada na to
    ze ta III sekcja to zadna sekcja podlewaania tylko przylacze do weza. To
    zmienia postac rzeczy, korzystanie z pompy w ten sposob to oczywisty blad.
    Trzeba dolozyc jakis zbiornik hydroforowy z wylacznikiem cisnieniowym, ew.
    jakis sam wylacznik cisnienia odlaczajacy pompe po zamknieciu poboru wody.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-07-03 07:49:45
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek P." > Ale ta pompa jest wprost do orurowania podłączona?
    Bez żadnego zbiornika
    > hydroforowego bądź choć wyłącznika ciśnieniowego?

    Tak czwórnik, i bezposrednio do rur kazdej z sekcji.

    mar