  • 1. Data: 2013-03-28 22:44:40
    Temat: nawóz w granulkach
    Od: "user" <b...@d...com>

    Witam
    Potrzebuję uniwersalny nawóz do warzyw taki którym można posypać działkę (
    nie rozcieńczalny w wodzie ) na bardzo słabej glebie 6 kl.
    Polecicie coś ?

  • 2. Data: 2013-03-29 11:24:34
    Temat: Re: nawóz w granulkach
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 22:44:40 +0100, user napisał(a):

    > Witam
    > Potrzebuję uniwersalny nawóz do warzyw taki którym można posypać działkę (
    > nie rozcieńczalny w wodzie ) na bardzo słabej glebie 6 kl.
    > Polecicie coś ?

    Nie znam nawozu NIEROZCIEŃCZALNEGO w wodzie - nawóz jest pobierany przez
    rośliny w postaci roztworu wodnego i musi być koniecznie rozcieńczalny,
    innej drogi pobierania nie ma. Chyba że chodzi Ci o WOLNOROZCIEŃCZALNY - a
    to proszę Azofoskę granulowaną kupić.
    --
    XL

  • 3. Data: 2013-03-29 12:03:41
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-28 22:44, user pisze:
    > Witam
    > Potrzebuję uniwersalny nawóz do warzyw taki którym można posypać działkę
    > ( nie rozcieńczalny w wodzie ) na bardzo słabej glebie 6 kl.
    > Polecicie coś ?

    Nie szukaj w żadnych OBI czy sklepach ogrodniczych tylko tam, gdzie
    zaopatrują się rolnicy. Tam Ci przy okazji doradzą, co i jak dawkować.
    Ja kupiłem 50 kg worek polifoski ładnych parę lat temu i przy moim
    "areale" ok 14 arów wystarczy mi jeszcze na długo, a kosztował grosze.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-03-29 13:18:44
    Od: "user" <b...@d...com>

    Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
    t...

    "Nie znam nawozu NIEROZCIEŃCZALNEGO w wodzie - nawóz jest pobierany przez
    rośliny w postaci roztworu wodnego i musi być koniecznie rozcieńczalny,"

    Źle się wyraziłem, chodzi o nawóz który się sypię na ziemię a nie miesza z
    wodą do podlewania roślin.
    Widziałem coś takiego w Tesco, sypało 30 gram na metr kwadratowy ale wiadomo
    ze jakość może być słaba.

  • 5. Data: 2013-03-29 13:20:09
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "user" <b...@d...com> napisał w wiadomości

    > Potrzebuję uniwersalny nawóz do warzyw taki którym można posypać działkę
    > ( nie rozcieńczalny w wodzie ) na bardzo słabej glebie 6 kl.
    > Polecicie coś ?

    Hejka. Wydaje mi się, że się zabierasz za uprawę warzyw na bardzo słabej
    ziemi bez odpowiedniej wiedzy.
    Poczytaj jak sobie radzić na piaszczystej glebie:
    http://wojciech2004.republika.pl/
    http://poradnikogrodniczy.pl/gleba_piaszczysta.php itp. teksty, które łatwo
    można znaleźć w sieci.
    Pozdrawiam edukacyjnie Ja...cki
    PS Na najsłabsze gleby polecam kompost, obornik i nawozy zielone oraz
    ewentualnie warstwę ziemi próchnicznej na wierzch.

  • 6. Data: 2013-03-29 13:20:53
    Od: "Lombroso" <t...@w...pl>

> [...]
    > wodą do podlewania roślin.
    > Widziałem coś takiego w Tesco, sypało 30 gram na metr kwadratowy ale

    jak mówił przedpiszca, azofoskę kup i syp...

    Lombroso

  • 7. Data: 2013-03-30 02:08:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 13:20:53 +0100, Lombroso napisał(a):

    > Użytkownik "user" <b...@d...com> napisał w wiadomości

    t...

    > jak mówił przedpiszca, azofoskę kup i syp...
    >
    > Lombroso

    Warto byłoby też najpierw sprawdzić skład chemiczny i odczyn gleby, bo
    jeśli jest kwaśna, to trzeba zwapnować, inaczej nawóz nie zostanie
    przyswojony przez rosliny.
    http://poradnikogrodniczy.pl/gleba.php
    http://www.lodr.pl/doradztwo/produkcja-roslinna/gleb
    a/146-jak-pobierac-proby-glebowe-z-pol-uprawnych

    --
    XL

  • 8. Data: 2013-03-30 02:14:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 13:18:44 +0100, user napisał(a):

> [...]
    > wodą do podlewania roślin.
    > Widziałem coś takiego w Tesco, sypało 30 gram na metr kwadratowy ale wiadomo

    Owszem, nie ufam "tescowym" preparatom. Azofoska to mój hit, sprawdzona i
    pewna. Ponadto skuteczność nawożenia zależy od doboru dawki i rodzaju
    nawozu stosownie do właściwości gleby - mój post wyżej o badaniu gleb.

    Na gleby 5-6 klasy dobrze byłoby nawieźć obornik bydlęcy i przekopać. Nie
    koński! Nawóz koński zawiera dużo substancji włóknistych, więc bardzo
    trudno się rozkłada w lekkiej glebie, zalega w niej długo i zbija się w
    twarde suche nieprzepuszczalne płaty-warstwy uniemożliwiając rozwój
    korzeni. Przerobiłam to, chociaż mi odradzano.
    --
    XL

  • 9. Data: 2013-03-30 03:26:11
    Od: "Lombroso" <t...@w...pl>

    t...

    > Warto byłoby też najpierw sprawdzić skład chemiczny i odczyn gleby, bo
    > jeśli jest kwaśna, to trzeba zwapnować, inaczej nawóz nie zostanie
    > przyswojony przez rosliny.

    No, tak... Jeżeli to jakiś "developement" wydarty z lasu, czy bagna, to
    trzeba pomyśleć o pH gleby. Jeżeli to tylko "wiocha zastana", to sypać
    "foskę".

    L.

  • 10. Data: 2013-03-30 09:13:31
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2013-03-30 02:14, Ikselka pisze:
> [...]

    > twarde suche nieprzepuszczalne płaty-warstwy uniemożliwiając rozwój
    > korzeni. Przerobiłam to, chociaż mi odradzano.

    :)
    Nie uogólniaj bo zasadniczo nie ma znaczenia czy on będzie koński,
    bydlęcy czy świński ale używany na glebach lekkich, piaszczystych musi
    być on dobrze przerobiony a nie słomiasty wprost spod końskich, krowich
    czy świńskich tyłków.
    Ja używam końskiego obornika i jest on bardzo słomiasty bo pochodzi ze
    stajni gdzie konie mają codziennie sprzatane i wymieniana jest słoma
    ale kompostuje on u mnie w pryzmach 2 lata, a latem jest systematycznie
    ze 2 razy w tygodniu pryzmy są solidnie zraszane woda.
    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal