  • 1. Data: 2009-11-21 18:41:03
    Temat: nawożenie
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Kupowałem dzis borówki amerykanskie i porzeczki do posadzenia i chciałem
    przy okazji kupic tez nawóz do rosypania przed zimą. W ogródku trawnik,
    kilka drzewek, parę winogron , iglaków, itp. -nic szczególnego.
    Sprzedawca powiedział, zebym bron Boze teraz nic nie nawoził, bo roslinom
    zaszkodzę. Zawsze przed zima np. azofoske rozsypywałem, no, ale ja się na
    ogrodnictwie faktycznie nie znam.
    Jakie opinie fachowców?

    p47

  • 2. Data: 2009-11-23 10:10:24
    Temat: Re: nawożenie
    Od: Zbyszek <n...@g...com>

    moim subiektywnym zdaniem miał racje , na zimę się nie nawozi.
    W ogóle nawożenie zaczyna się ograniczać już od połowy sierpnia
    (oczywiście zależy to tez od rodzaju roślin)

  • 3. Data: 2009-11-23 10:38:01
    Od: "Dziadek" <v...@l...pl>

    W artykule news:he9ccl$3o6$1@atlantis.news.neostrada.pl,
    niejaki(a): p47 z adresu <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > nawoził, bo roslinom zaszkodzę. Zawsze przed zima np. azofoske
    > rozsypywałem, no, ale ja się na ogrodnictwie faktycznie nie znam.

    Zasada jest taka, że nie nawozi się jesienią nawozami azotowymi, natomiast
    można nawozić nawozami fosforowymi i potasowymi bo te pierwiastki sprzyjają
    odporności roślin na mróz.

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 4. Data: 2009-11-23 10:40:44
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Dziadek pisze:

    > Zasada jest taka, że nie nawozi się jesienią nawozami azotowymi, natomiast
    > można nawozić nawozami fosforowymi i potasowymi bo te pierwiastki sprzyjają
    > odporności roślin na mróz.

    1. Dlaczego więc nawożą teraz obornikiem, który ma chyba sporo azotu?
    2. Są w sklepach nawozy tzw. jesienne.
    --
    Basia

  • 5. Data: 2009-11-23 12:35:52
    Od: "Dziadek" <v...@l...pl>

    W artykule news:hedorj$54a$2@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Bbjk z adresu <b...@q...pl> napisał(a):

    > 1. Dlaczego więc nawożą teraz obornikiem, który ma chyba sporo azotu?
    > 2. Są w sklepach nawozy tzw. jesienne.

    1. Obornik wywozi się teraz pod rośliny, które będą sadzone wiosną, czyli na
    "gołą glebę", pod orkę
    2. Są jesienne, zawierające właśnie fosfor i potas ale nie azot

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 6. Data: 2009-11-23 12:41:32
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Dziadek pisze:

    > 1. Obornik wywozi się teraz pod rośliny, które będą sadzone wiosną, czyli na
    > "gołą glebę", pod orkę

    Ok, czyli nie okładać nawozem końskim teraz drzewek?

    > 2. Są jesienne, zawierające właśnie fosfor i potas ale nie azot

    Takie kupiłam właśnie, dzięki.
    --
    B.

  • 7. Data: 2009-11-23 12:48:21
    Od: "Dziadek" <v...@l...pl>

    W artykule news:hedvu3$3nu$2@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Bbjk z adresu <b...@q...pl> napisał(a):

    Ok, czyli nie okładać nawozem końskim teraz drzewek?

    Ja bym nie okładał, bo drzewkom w zimie nawozów nie trzeba,
    obornik nie przykryty też traci na wartości a tak wogóle to obornik
    najlepiej przekompostować i stosować dopiero taki
    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 8. Data: 2009-11-23 12:54:19
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Dziadek pisze:

    > Ja bym nie okładał, bo drzewkom w zimie nawozów nie trzeba,
    > obornik nie przykryty też traci na wartości a tak wogóle to obornik
    > najlepiej przekompostować i stosować dopiero taki

    Ok, czyli co konkretnie mam z nim zrobić?
    W czwartek będzie przywieziony wóz końskiego nawozu, pierwszy raz to
    robię, więc proszę o instrukcję.
    --
    Basia

  • 9. Data: 2009-11-23 13:02:46
    Od: "Dziadek" <v...@l...pl>

    W artykule news:hee0m2$3nu$4@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Bbjk z adresu <b...@q...pl> napisał(a):

    > Ok, czyli co konkretnie mam z nim zrobić?
    > W czwartek będzie przywieziony wóz końskiego nawozu, pierwszy raz to
    > robię, więc proszę o instrukcję.

    O ho ho, na to to ja już się nie piszę :-D Trzeba poprosić jakąś
    "wyszukiwajkę" by znalazła,
    było dużo o zakładaniu i prowadzeniu kompostownika.

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 10. Data: 2009-11-23 13:08:59
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Dziadek pisze:

    > O ho ho, na to to ja już się nie piszę :-D Trzeba poprosić jakąś
    > "wyszukiwajkę" by znalazła,
    > było dużo o zakładaniu i prowadzeniu kompostownika.

    Mam piękny kompostownik. Ale zawartość jego nie z nawozu, tylko z
    resztek roślin.
    --
    B.