  • 51. Data: 2013-05-06 23:02:48
    Temat: Re: niby droga, a nie droga - czy jest tu jakis prawnik? :)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 22:49:19 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > * 20 doroslych pracujacych mieszkajacych przy tej drodze = 60 - 100 tys / rok.
    >Malo ? :) Zrobienie oswietlenia + solidne utwardzenie (bez asfaltu ale nikt nie
    >mowi ze odrazu ma byc) i odwodnienie tego odcinka *spokojnie* mozna zrobic w tej
    >kwocie :)
    200metrów drogi *6m szerokość=1200m2
    Coś mi się o uszy obiło ze firma "robiąca" w kostce betonowej robi parkingi w cenie
    ok 100zł/m2
    więc i droge w tej cenie zrobią zapewne.
    Dla inwestora prywatnego oczywiście bo jeżli zacznie to robić gmina to koszty tak
    razy 3 pewnie wyjda;)

  • 52. Data: 2013-05-06 23:06:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 23:02:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > 200metrów drogi *6m szerokość=1200m2

    Na jezdnie wystarczy 5mb (miasto specjalnie chcialo pas szerokosci 8mb - 2 x 1,5mb na
    chodniki + 5mb jezdni :)

> [...]
    > więc i droge w tej cenie zrobią zapewne.
    > Dla inwestora prywatnego oczywiście bo jeżli zacznie to robić gmina to koszty tak

    Przetarg i nie ma szans zeby wyszlo drozej - a pewnie znalazlaby sie jeszcze tansza
    firma.. :)

    Kogutek - to Ty nie zgadzasz sie z tym systemem, a nie ja. Ty nie chcesz zeby gmina
    zrobila mi droge - a to byloby niezgodne z prawem (gmina ma prawo zaspokajac potrzeby
    mieszkancow, a nasza potrzeba jest droga).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2013-05-06 23:37:58
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 23:06:45 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    zrobila mi droge - a to byloby niezgodne z prawem (gmina ma prawo zaspokajac potrzeby
    mieszkancow, a nasza potrzeba jest droga).

    Ależ chcę żeby zrobiła Ci drogę. Tylko jest pewien priorytet ważności wydawania
    wspólnych pieniędzy. W konstytucji mamy zapisane że człowiek jest najważniejszy.
    Jeśli w Twojej gminie i we wszystkich gminach w Polsce nie będzie głodnych ludzi,
    wszyscy będą mieli opiekę lekarską na przyzwoitym poziomie i zostanie kasy to możemy
    sobie trawę na zielono malować żeby było ładniej. Gmina ma określony budżet. Nie mogą
    wydać więcej niż mają. Jak na coś wezmą pożyczki to muszą oddać. Wychodzi że w Twojej
    gminie mieszka dużo biednych ludzi. Mało zarabiają to płacą niskie podatki. I dlatego
    nie masz i jeszcze długo nie będziesz miał zrobionej ulicy.

  • 54. Data: 2013-05-06 23:43:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 23:37:58 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    gminie mieszka dużo biednych ludzi. Mało zarabiają to płacą niskie podatki. I dlatego
    nie masz i jeszcze długo nie będziesz miał zrobionej ulicy.

    Otoz mylisz sie - bo skad gmina ma wiedziec, ze tu u mnie akurat jest potrzebna
    droga? Trzeba ja powiadomic o takiej potrzebie, co wlasnie mam zamiar zrobic. Nikt
    nam narazie niczego nie odmowil, co wiecej wykonano "z biezacych srodkow utrzymania
    drog" jako-takie utwardzenie tego terenu po ustnych rozmowach z samym prezydentem.
    Rada miejska nawet pewnie nie wie ze chcemy droge. Ale spytac tez trzeba umiec
    odpowiednio, stad moj post tutaj.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2013-05-07 13:35:37
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-05-06 22:49, Adam pisze:

> [...]
    odrazu ma byc) i odwodnienie tego odcinka *spokojnie* mozna zrobic w tej kwocie :)

    To jeszcze pomyśl jakie dodatkowo koszty ponosi gmina co roku.
    Oświata (ogromne pieniądze), bieżące utrzymanie dróg, komunikacja
    zbiorowa, bezpieczeństwo (m.in. ochrona p.poż), teraz dochodzą żłobki,
    inwestycje w infrastrukturę (kanalizacja, wodociągi, oświetlenie, budowa
    i utrzymanie oczyszczalni ścieków), administracja (niestety), ochrona
    środowiska, melioracja, pomoc społeczna, mieszkania komunalne i cała
    masa innych. Wszystko to płacone jest z tych Twoich podatków.

    W dobrych gminach 50% wydatków stanowią inwestycje (przy czym standardem
    jest 30-40%) i niekoniecznie muszą to być inwestycje drogowe. Czyli z
    Twoich podatków inwestuje się w dobrych gminach 50%, a reszta idzie na
    bieżące utrzymanie. Przyjmijmy, że na budowę dróg przeznaczanych z tego
    jest znowu 50% (optymistycznie). Wychodzi na to, że co roku na budowę
    Twojej drogi płacisz jakieś 1000 złotych. Rozumiesz tok myślenia?

    Ale oczywiście, żeby mieć wybudowane, trzeba za sprawą łazić. Jak nie
    wyłazisz, to nie będziesz miał, bo zawsze gmina będzie miała pilniejsze
    potrzeby.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 56. Data: 2013-05-07 14:00:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2013 13:35:37 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Twojej drogi p�acisz jakie� 1000 z�otych. Rozumiesz tok my�lenia?

    Alez ja go rozumiem doskonale :)
    I dalej nie widze powodu dla ktorego nie mialbym molestowac gminy o ta droge - bo
    1000 x 20 = 20 tys pln / rok -> niech podziela budowe tej drogi na 10 etapow na 10
    kolejnych lat i wszyscy beda zadowoleni :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2013-05-07 14:51:08
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 7 maja 2013 14:00:20 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    1000 x 20 = 20 tys pln / rok -> niech podziela budowe tej drogi na 10 etapow na 10
    kolejnych lat i wszyscy beda zadowoleni :)

    Nie ma takiego powodu dla którego nie miałbyś molestować żeby zrobili drogę. Z tym że
    molestowanie nic nie da. Żeby zrobić drogę potrzebne są pieniądze.

  • 58. Data: 2013-05-07 14:59:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2013 14:51:08 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Nie ma takiego powodu dla którego nie miałbyś molestować żeby zrobili drogę. Z tym
    że molestowanie nic nie da. Żeby zrobić drogę potrzebne są pieniądze.

    No widzisz - czyli sie zgadzamy :)
    Kasy wcale byc nie musi tak duzo zeby ta droge doprowadzic do stanu uzywalnosci.
    Miasto ma swoje sluzby komunalne ze swoim sprzetem i ludzmi. Maja kruszarke, maja
    sporo materialu ktory moglby posluzyc za wierzchnia warstwe. Maja koparki, walce i
    ludzi. I chyba duzo czasu, bo jak dwa lata temu utwardzali nasza droge to wiecej
    przepili kawy i przegadali z nami niz sie napracowali (wygladalo jakby mieli jakies
    limity na czas wykorzystania sprzetu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2013-05-07 17:41:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 06 May 2013 11:25:31 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > Place - wymagam.

    i dostajesz tyle ile płacisz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 60. Data: 2013-05-07 18:48:24
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 20:28:18 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Pod warunkiem ze mnie zwolnia z placenia podatku w kwocie jaka ta droga bedzie
    kosztowala (+ odsetki). Bo chyba nie myslisz ze wybule z wlasnej kieszeni na cos, na
    co juz bule w podatkach ? :) Co ja jestem owieczka wlochata? :)

    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Podatki będziesz płacił, a nawet musisz.
    Poczekasz 10 lat, nazbiera się Wam z podatków to gmina zbuduje drogę.
    Starzy nie będą płacić na młodych.
    Nowe prawo budowlane coś naprawi/zepsuje.
    Może akurat będzie obowiązek wykonania drogi,zjazdu a potem przyłączy i na końcu
    domków.
    Jestem ciekaw.Wszystkiego jeszcze nie było.