  • 111. Data: 2009-07-15 00:31:21
    Temat: Re: nie polecam firmy Tynk-bud
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:h3ij90$jam$1@news.dialog.net.pl...

    > I wyobraź sobie że ja mam dom naprzeciw kotliny do Szczyrku tak że oglądam
    > całe Bielsko z góry i Skrzyczne, Klimczok i Szyndzielnię :)

    Pieknie jak dla mnie.
    Moja zona z dzieciakami w Ustroniu pojechala na Czantorie, mi sie nie
    chcialo bo ile razy mozna na Czantorie. Wzialem wiec najmlodszego i
    poszedlem pogadac z chlopem robiacym tam zdjecia ludziskom jadacym
    wyciagiem. Gadka szmatka i mowie, ze chociaz widoki ladne w niewdzieczna
    pogode. A on na to ze tych widokow to ma powyzej uszu. Tak to pewnie jest z
    ludzmi z gor. Ja sie zachwycam, a dla nich/Was to dzien powszedni. Pewnie
    nie takie to ladne jak dla mnie.

    > No to sam sie im podłożyłeś :(

    A no, tylko skad mialem wiedziec ze to udajacy normalny samochod radiowoz z
    wideoradarem? :-)

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2009-07-15 07:56:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > A w jakiż to cudowny sposób inwestor może Cię zmusić do niewystawiania
    > faktury czy rachunku ?

    Drogo, ja nie chcę rachunków, musisz pan zejść z ceny o połowę, bo wezmę
    innego wykonawcę.
    Gdybyś posiedział kilka miesięcy w firmie drapiąc się po jajkach i szukając
    kolejnego klienta zamiast zarabiać to napewno byś się zastanawiał czy jest
    sens w tym kraju pracować iprowadzić dalej działalność legalnie, bo
    konkurencja panów Heńków jest spora, a klient szukaj najtańszego.

    > Prowadzę działalność od wielu lat i nie zdarzyło mi się sprzedać czegoś
    > czy wykonać usługę bez faktury z 4 powodów:
    > 1 - mam porządek w magazynie i lepszą analitykę rentowności każdego
    > przedsięwzięcia
    > 2 - nie trzęsę dupą przed kontrolą z US, gdzie przyjdzie miła pani i
    > zapyta jak to się dzieje, że buduję dom, mam samochód itp, a w PITach
    > strata

    Pani jak dostanie polecenie "udupić" to choćbyś był super uczciwy to tak
    haka znajdzie.
    Niestety takie mamy w Polsce prawo.

    > 3 - potrzebuję szybkiej obrotówki czy innego kredytu na jakiś pomysł, idę
    > do banku i dostaję.
    > 4 - uważam to za kradzież

    Dlaczego uważasz, ze ja uważam inaczej ?

    > A i daję radę, nie narzekam, że ktoś tam bez faktury podbiera mi robotę.
    > Wystarczy robić lepiej od od tych tanich, to zawsze się na chleb z masłem
    > zarobi.

    I co z tego, ze robisz lepiej, jak klient szuka tanio, tanio i jeszcze
    taniej.
    Klient weźmie pana Heńka, a później wypisuje elaboraty na grupach
    dyskusyjnych jak to nalezy płacić paragonami lub wyganiać z roboty za
    fuszerki, a i tak wady panów Heńków przypisuje wszystkim wykonawcom, także i
    Tobie, choćbyś nie wiem jak się starał.

    > Pieprzenie, SEPowskie ,

    Ja mam bezterminowe obecnie i dopóki kolejny kretyn nie wpadnie na pomysł
    jak ode mnie wyrwać kolejne pieniądze, takie właśnie będę miał.
    Czy sądzisz, ze ja za 5 lat stanę się głupszym ?
    Przeciez to jest w moim interesie, zeby być, na bierząco z normami i
    ustawami, bo w razie czego to mnie będą szarpać po sądach.
    Równioe dobrze można powioedzieć, że należy każdego kierowcę na nowo
    egzaminować tylko dlatego, ze weszła jakaś zmiana do Prawa o Ruchu Drogowym.

    > czy gazowe się odnawia i jakoś nikt nie lamentuje. A nawet pamiętam jak
    > były wprowadzone bezterminowe i nie spotkałem człowieka, który by to
    > popierał.

    Nie popierają ci, którzy z tego mieli spore profity.

    > Kiedyś był Cech, rzemieślnicy z prawdziwego zdarzenia, cała hierarchia i
    > ścieżka edukacyjna. Teraz każdy może robić wszystko, choć nie zawsze
    > powinien

    Najlepszym weryfikatorem jest rynek, a nie klika kolesi nazywającym siebie
    Cechem Rzemiosł. i stawiającym wymagania "jak nie zapłacisz nam haraczu to
    nie będziesz mógł wykonywać zawodu". Uważam to za chore podejście i swego
    rodzaju zalegalizowaną mafię.

  • 113. Data: 2009-07-15 09:00:34
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:

> [...]
    > zastanawiał czy jest sens w tym kraju pracować iprowadzić dalej
    > działalność legalnie, bo konkurencja panów Heńków jest spora, a klient

    W mojej branży zbytnio tego nie odczuwam.

    > Pani jak dostanie polecenie "udupić" to choćbyś był super uczciwy to tak
    > haka znajdzie.
    > Niestety takie mamy w Polsce prawo.
    Niestety racja, ale mam nadzieję, że moja firma jest na tyle nieduża, że
    powodów do specjalnego udupienia nie ma.

    > Dlaczego uważasz, ze ja uważam inaczej ?

    A gdzie napisałem, że tak uważam ?

> [...]
    > fuszerki, a i tak wady panów Heńków przypisuje wszystkim wykonawcom,
    > także i Tobie, choćbyś nie wiem jak się starał.

    Na szczęście jak na razie nie planuję pracować dla kikiego.

    > Ja mam bezterminowe obecnie i dopóki kolejny kretyn nie wpadnie na
    > pomysł jak ode mnie wyrwać kolejne pieniądze, takie właśnie będę miał.
    > Czy sądzisz, ze ja za 5 lat stanę się głupszym ?
    A nie wpadł ? Mogę się mylić, jeśli tak, to sprostuj proszę, ale czy
    Twoje bezterminowe nie są ważne do 2010 r. ? Chodzi o zmianę ustawy z
    2005r.
> [...]
    > Równioe dobrze można powioedzieć, że należy każdego kierowcę na nowo
    > egzaminować tylko dlatego, ze weszła jakaś zmiana do Prawa o Ruchu
    Kiedyś, kiedyś elektryk starej daty podłączał betoniarkę u moich
    rodziców, wszystko było fajnie do czasu aż spadł deszcz. Podobno dawno
    temu inaczej się określało kolory przewodów. Może tak tłumaczył zwykłą
    pomyłkę, a może tak rzeczywiście było.

    > Nie popierają ci, którzy z tego mieli spore profity.

    > Najlepszym weryfikatorem jest rynek, a nie klika kolesi nazywającym
    > siebie Cechem Rzemiosł.
    To dlaczego narzekasz na p. Heńków. Przecież oni są elementem tego rynku ?
    >i stawiającym wymagania "jak nie zapłacisz nam
    > haraczu to nie będziesz mógł wykonywać zawodu". Uważam to za chore
    > podejście i swego rodzaju zalegalizowaną mafię.
    Jednakże pewnie byś nie chciał by Stevie Wonder jeździł na taksówce ? :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 114. Data: 2009-07-15 13:19:45
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

    > Jesteś wprost genialny.
    > Nareszcie można by się było pozbyć pnów Heńków pracujących na czarno,
    > którzy nie płacą podatków i dumpingują ceny robocizny.
    > Ceny robocizny powinny być conajmniej 4-5 razy wyższe, a każdy inwestor
    > powinien składać donosy na siebie samego do urzędu skarbowego oraz do
    > prokuratury powiadamiając o popełnieniu przez siebie przestępstwa
    > podatkowego polegającego na nakłanianiu i zmuszaniu wykonawcy do
    > rozliczania się bez umowy, faktury czy rachunku.

    Chodzenie do tańszego sklepu też może być kryminogenne, bo skoro w jakimś
    sklepie taniej to pewnie nie płaci podatków :-)
    To jest pokrętne myślenie. Za własne podatki odpowiada wykonawca.

    > Pamiętaj, że egzaminy i reglamentowanie usług kosztuje. Zatem i koszt
    > robocizny musi być wyższy.

    1000zł na rok niech kosztuje co nie uzasadnia wzrostu cen o 4-5 razy :-)

  • 115. Data: 2009-07-15 13:28:25
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "rrr." <d...@w...or> wrote in message
> [...]

    No trak ale tu jest pole do popisu dla POpaprańców. Szukają dochodów do kasy
    Państwa niech zaczną od budowlanki. Szybka nowela prawa i mają szarą strefę
    budowlaną w garści. Ile dziesiąt miliardów przelewa się przez ręce ?
    Banki powinny wymagać faktur za robociznę, do dziennika budowy faktury i
    wpisy wykonawców i przy okazji weryfikacja papierów i umiejętności. Zaraz by
    sie pieniądze znalazły w budżecie.
    Do tego kara za nielegalne świadczenie usług, wysoka jak za handel
    narkotykami.

  • 116. Data: 2009-07-15 19:16:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > umiejętności. Zaraz by sie pieniądze znalazły w budżecie.
    > Do tego kara za nielegalne świadczenie usług, wysoka jak za handel

    bosz... wypisz wymaluj homosovieticus

    napisz czym sie zajmujesz.

  • 117. Data: 2009-07-15 22:43:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

> [...]
    > by sie pieniądze znalazły w budżecie.
    > Do tego kara za nielegalne świadczenie usług, wysoka jak za handel

    No i na polowe budow ludzi nie stac.
    Budujacy systemem gospodarczym nie kupia cegly, cementu, farby, stali,
    elektronarzedzi, narzedzi, nie dadza zarobic na lewo za zwir, a ten nie kupi
    u Ciebie chinskiego telewizora i nie bedzie Cie stac na budowe. Polowa
    styropianowni sie zlikwiduje a zaloga pojdzie na bezrobotne i trzeba bedzie
    im placic zasilki, no i zabraknie na emerytury, trzeba bedzie podniesc
    podatki. Wtedy lezysz calkiem, bo nie bedzie Cie stac nawet na mieszkanie.
    Ja bym przestrzegal przed jednokierunkowym mysleniem w sprawach
    ekonomicznych. Wiecej z tego moze byc szkody niz pozytku.

    Pozdro.. TK

  • 118. Data: 2009-07-15 22:46:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Chodzenie do tańszego sklepu też może być kryminogenne, bo skoro w jakimś
    > sklepie taniej to pewnie nie płaci podatków :-)
    > To jest pokrętne myślenie. Za własne podatki odpowiada wykonawca.

    A calkiem niedawno jeszcze za niezaplacony VAT przez wystawce faktury
    odpowiadales Ty jako produktobiorca. :-)

    Pozdro.. TK

  • 119. Data: 2009-07-15 23:45:51
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Ja bym przestrzegal przed jednokierunkowym mysleniem w sprawach
    > ekonomicznych. Wiecej z tego moze byc szkody niz pozytku.

    To co proponujesz w zamian ?

  • 120. Data: 2009-07-15 23:50:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > To co proponujesz w zamian ?

    Nic Kiki nic. Nie znam przeciez modeli finansowych budzetu, ale jestem
    akurat z kregu uwazajacych, ze rynek takie rzeczy zalatwia najlepiej. Nie
    wszystkie rzecz jasna, ale jednak.
    Co do budowlanki, mamy ciagle jeszcze okres boomu. To trwa, mniej ale trwa.
    Jak sytuacja sie unormuje to pierdoly wyleca z rynku i tyle. Rzecz jasna nie
    da sie tego calkowicie wykluczyc, bo nic sie nie da wyklucz calkowicie, ale
    bedzie selekcja nie ma obaw.

    Pozdro.. TK