  • 11. Data: 2012-02-04 22:47:25
    Temat: Re: nie zamarzają wam bramy?
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:jgisg8$1an$1@inews.gazeta.pl...

    >mam klape na strych wielką i ciężką która jest otwierana siłownikiem do
    >otwierania bram (takiem ze śrubą napędową). Widze ze jak teraz są mrozy to
    >działa to >znacznie gorzej, tak na czuja silnik dostaje dobrze w d...pę.
    >Czy mój to odosobniony przypadek, czy moze to jakas reguła?

    Ja mam bramę odsuwaną z mechanizmem Chamberlein
    o taki. http://sklep.vemmko.pl/naped-liftmaster-p-101.html.
    Zero problemów. Nawet jak śniegu nawaliło to mechanizm przepycha się przez
    niego.
    Trzeba tylko pamiętać przy montażu o pewnych zasadach.
    Słupki bramy wiązane ze sobą w ziemi zbrojeniem i zalane betonem oraz
    odpowiedni luz montażowy między listwą zębatą a zębatką napędową.
    Podczas tęgich mrozów to tylko dla ucha zgrzyt szronu spod łożysk suwnicy
    jest nieprzyjemny ale nic się złego nie dzieje.

    Marek

  • 12. Data: 2012-02-05 08:19:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lut, 10:07, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    gorzej, tak na czuja silnik dostaje dobrze w d...pę.
    > Czy mój to odosobniony przypadek, czy moze to jakas reguła?

    Moj naped hormanna do bramy daje rade bez zajakniecia. Dlatego
    zdecydowalem sie kupic "oryginalna" brame z betafence'a juz z
    zamontowanym fabrycznie napedem i nie zaluje. Kosztowala coprawda
    troche (~4,5k) ale zycie pokazuje ze co firmowe to firmowe, dziala
    bezblednie i w kazdych warunkach - decydujace jest tu pewnie b.
    dokladne zamocowanie listwy zebatej / solidne zamocowanie podstawy pod
    naped.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2012-02-09 10:59:24
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >i w kazdych warunkach - decydujace jest tu pewnie b.
    >dokladne zamocowanie listwy zebatej / solidne zamocowanie podstawy pod
    >naped.

    a czy ja mówiłem o przesuwnej? ;)

    b.

  • 14. Data: 2012-02-09 19:37:34
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    >

    > a czy ja mówiłem o przesuwnej? ;)

    A bo my się tak tylko pochwalić chcieliśmy że nas to ten problem nie dotyczy
    :)

    Marek

  • 15. Data: 2012-02-09 20:34:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lut, 20:37, "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > A bo my się tak tylko pochwalić chcieliśmy że nas to ten problem nie dotyczy
    > :)

    O to to ! ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2012-02-09 22:21:32
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:f0fa1b4c-edb3-441f-8f69-> > a czy ja mówiłem o przesuwnej? ;)

    > A bo my się tak tylko pochwalić chcieliśmy że nas to ten problem nie
    > dotyczy
    > :)

    >O to to ! ;)
    >pozdr.

    a jesli tak to OK - problem bramy wjazdowej tez mnie nie dotyczy bo
    zlikwidowałem..

    b.

  • 17. Data: 2012-02-10 07:53:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > a jesli tak to OK - problem bramy wjazdowej tez mnie nie dotyczy bo
    > zlikwidowałem..

    Na początku przez ponad rok czasu mieszkałem bez ogrodzenia. Nie czułem
    jakiegos dyskomfortu gdyż mało który sąsiad ma ogrodzenie. Teraz jak mam
    ogrodzenie to nie wyobrażam sobie go nie mieć albo nie zamknąć bramy. O ile
    sarny podchodzące pod dom i węszące przy oknach mi nie przeszkadzały to
    namolne były psy. Sąsiedzi mają zwyczaj spuszczać od czasu do czasy psa z
    budy, innemu czasem pies się urwie. Ganiały, srały i szczały. Największymi
    jajami bywało jak pluskałem się w basenie a tu z lasu jakiś amator grzybów
    wychodzi i jak by nigdy nic przechodzi obok mnie słowem się nie odezwawszy.
    Bywały tez przypadki przyjezdnych cyganów "handlujących" piłami motorowymi.
    dwóch handlowało a jeden robił obchód wokół domu co by tu nie ukraść.
    Sąsiadce wynieśli dwie kury :) Mnie od razu wpadło do głowy że garaż jest
    przecież otwarty i jak tylko o tym pomyślałem jeden z nich już węszył w
    garazu.
    Postraszyłem psem "którego nie miałem" i się wynieśli.
    Teraz mam ogrodzenie z zamykaną furtką do lasu i czuję się lepiej u siebiel.
    Na szczęście brama zamyka się sama po wjechaniu pojazdu lub po przejściu
    pieszego co skutecznie ogranicza ruch przypadkowych grzybiarzy czy też psów

    Marek

  • 18. Data: 2012-02-10 09:06:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > a czy ja mówiłem o przesuwnej?  ;)

    Ja mam bramę 2 skrzydłową (4m) (2x2m). Napęd montowałem sam z
    teściem , kompletny napęd z elektroniką za 660zł . Napęd z Allegro ...
    Jak przyszły mrozy to raz mi się brama nie otworzyła , ale z powodu
    tego że ustawiłem za mocno czułość czujnika przeciążeniowego . Po
    ustawienia czujnika na minimalną czułość brama otwiera się bez
    problemu i nie zawiodła ani razu ...