  • 1. Data: 2013-04-21 00:13:57
    Temat: niecierpki
    Od: "lamia3c" <l...@t...pl>

    czy niecierpki kończą żywot na zimę? trzeba co roku kupić nowe?

  • 2. Data: 2013-04-21 09:48:30
    Temat: Odp: niecierpki
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "lamia3c" nie strzępi niepotrzebnie ozora:

    > czy niecierpki kończą żywot na zimę? trzeba co roku kupić nowe?

    Od nadmiaru tych magicznych słów to aż oczy bolą.

  • 3. Data: 2013-04-21 11:47:01
    Temat: Re: niecierpki
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:13:57 +0200, lamia3c napisał(a):

    > czy niecierpki kończą żywot na zimę? trzeba co roku kupić nowe?

    Próbowałam przechowywać, ale nie ma sensu, bo i tak robią się brzydkie,
    jako że zimą światła za mało i tracą dolne liście, chorują i tracą zwarty
    pokrój. Lepiej w sierpniu pobrać sadzonki wierzchołkowe (ciąć wyparzoną
    żyletką, tuż pod węzłem) i po lekkim przeschnięciu pow. cięcia ukorzenić w
    wodzie, można też mokrym piasku pod plastikowym kubeczkiem. Idzie to
    całkiem nieźle. Trzeba jednak pryskać antygrzybowymi środkami, najlepiej
    zacząć tuż przed pobraniem sadzonek i potem podczas ich dalszej uprawy, bo
    jak nic wda się szara pleśn. W każdym razie jeśli obronisz przed nią
    roślinki, na wiosnę będziesz miała własne egzemplarze.
    --
    XL

  • 4. Data: 2013-04-21 12:41:11
    Od: "lamia3c" <l...@t...pl>

    > pokrój. Lepiej w sierpniu pobrać sadzonki wierzchołkowe (ciąć wyparzoną

    dzięki,
    czy to oznacza że jak je dać do ogrodu to nalezy uznać za jednoroczne? i
    potem wykopać badyle po nich aby posadzić nowe?

  • 5. Data: 2013-04-21 13:33:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 12:41:11 +0200, lamia3c napisał(a):

    > dzięki,
    > czy to oznacza że jak je dać do ogrodu to nalezy uznać za jednoroczne?

    Nie będziesz miała bowiem innego wyjścia - one sa bardzo wrażliwe na nawet
    lekkie przemrożenie 333-)

    > potem wykopać badyle po nich aby posadzić nowe?

    Ano tak.
    --
    XL