  • 21. Data: 2019-04-05 09:02:23
    Temat: Re: nietypowe(?) ogrzewanie elektryczne
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-04 o 18:43, sk pisze:
> [...]
    Dlaczego taki sposob nogrzewania a nie inny, na przyklad tanie chinskie grzejniki
    konwektorowe z marketu? Jakich kosztow sie spodziewasz i czy uwazasz ze takie panele
    jak tam sprzedaja beda lepsze od ww chinskich grzejnikow? Czy inni dadza sobie na
    wstrzymanie nie wiem.
    > Jeżeli te grzejniki działają, tak jak piszą i pokazują na filmie promocyjnym, to je
    zamówię. Poproszę ich o jakieś referencje z szeroko pojętej okolicy i sprawdzę na
    żywo jak to wygląda i działa.
> [...]
    odpowiedź:

    > dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą.
    >
    > Na poszczególne pomieszczenia należy zamontować następujące moce grzewcze:
    > -wiatrołap 3m2 - standardowo nie ogrzewamy, opcja 325W dodatkowo płatna +750zł, nie
    ujęta poniżej,
    > -pralnia 3,3m2 - 1x325W,
    > -łazienka 3,6m2 - 1x430W,
    > -kotłownia 6,91m2 - 1x650W,
    > -komunikacja + korytarz - 1x650W,
    > -pokój 10,82m2 - 1x900W,
    > -pokój 10,15m2 - 1x900W,
    > -pokój dzienny 22,29m2 - 2x900W (lub 3x650W, jeśli chcecie Państwo mieć równe
    panele z kuchnią, dopłata to tylko 100zł),
> [...]
    > 430W: 80x60x3cm
    > 650W: 120x60x3cm
    > 900W: 170x60x3cm
    >

    > KOSZTY EKSPLOATACJI:
    > W nowych domach naszych Klientów wynoszą zazwyczaj ok 3-4zł/m2 średnio miesięcznie
    w sezonie grzewczym:
    > - 3,00zł za 1m2 = 77x3,00zł = średnio 231,00zł x 7mcy grzewczych = ok ok
    1600-1700zł na sezon grzewczy
    > - 4,00zł za 1m2 = 77x4,00zł = średnio 308,00zł x 7mcy grzewczych = ok 2100-2200zł
    na sezon grzewczy.

    > Myślę, że są to bardzo przystępne koszty, które i tak są liczone z pewną nadwyżką.
    Ogrzewanie w eksploatacji jest bardzo porównywalne z ogrzewaniem gazowym, jest też
    znacznie tańsze w inwestycji. Koszty oczywiście są zależne od jakości izolacji, tego
    czy mury są zdrowe, okna są szczelne.

    > Dla porównania mój Szef ma dom 105m2 + garaż 22m2 ogrzewany do +5st.C. Cała zima
    kosztuje go 2000 -2500 złotych.
    > Dom co prawda jest prawie nowy - dobrze ocieplony, jednak mimo to znajdują się w
    nim różne mostki termiczne które systematycznie poprawiają, więc gdyby to było lepiej
    zrobione wynik byłby jeszcze niższy.
    > Dodam że zawsze mają ustawione 21,6st C, w nocy ok 20,6st C, a wieczorami ustawiają
    więcej ok 22 - 22,6st C.

    > Z kolei jeden z naszych montażystów widząc jak ogrzewanie działa u Klientów
    zamontował panele u siebie, mimo że na działce miał dostęp do gazu ziemnego. Metraż
    ok 75m2, parterowy, ocieplony dom 4letni murowany. Na całą zimę przy utrzymaniu temp
    ok

> [...]
    > -dojazd na montaż GRATIS
    > RAZEM: 10545,00zł + 8%VAT = 11388,60zł
    >
    > RAZEM 2 ETAPY = 13332,60zł
    >

    > WYKONAWSTWO 1 ETAPOWE:
    > -rozprowadzenie instalacji elektrycznej pod ogrzewanie + materiały (stan domu
    surowy zamknięty) - 1600,00zł
    > -panele grzewcze - 8295,00zł POLSKI PRODUKT Z 10 LETNIĄ GWARANCJĄ
    > -termostaty - 1050,00zł (6szt programowalnych + stycznik)
    > -dojazd GRATIS
    > RAZEM: 10945,00zł - 5%RABATU = 10397,75zł + 8%VAT = 11229,57zł
    >
    > Wiadomo na budowie liczy się każda złotówka, tak więc większość wykonywanych przez
    nas inwestycji odbywa się w jednym etapie (wybór Klientów).
    > Wygląda to w następujący sposób - ekipa monterska przyjeżdża kiedy dom jest w
    stanie surowym.
    > Planuje miejsca montażu termostatów, paneli grzewczych, rozprowadza instalację
    elektryczną, oraz pozostawia panele grzewcze i termostaty do montażu końcowego przez
    Państwa ekipę budowlaną lub nawet przez Państwa.
    > Na miejscu pracownicy wszystko pokażą co i jak zrobić. Jest to proste, cała
    filozofia polega później na podłączeniu przewodów żółty do żółtego, niebieski do
    niebieskiego i brązowy do brązowego.
    > Dzięki takiej opcji można zaoszczędzić ponad 2100 złotych (można więc powiedzieć,
    że prysznic gratis). Oczywiście jeżeli nie jest Pan w stanie wykonać montażu we
    własnym zakresie bądź ekipa budowlana nie ma czasu tego wykonać, wystarczy zadzwonić.
    Zgodnie z powyższą wyceną montaż końcowy wraz z dojazdem wyniesie 1400zł + 8%VAT =
    1512,00zł, a zatem i tak ma Pan oszczędność ok 600zł przy wyborze wykonawstwa 1
    etapowego z naszym montażem końcowym.

    > Termostaty - w standardzie stosujemy model euroster 2026, jego najciekawsze funkcje
    to:
    > - prosta intuicyjna obsługa - na każdy dzień 4 programy - pokazane obrazkowo - 1)
    wstajemy rano, 2) wychodzimy z domu, 3) wracamy do domu, 4) idziemy spać. Na każdy
    program może być inna temperatura i inny czas,
    > - licznik czasu pracy - dzięki któremu możemy kontrolować zużycie przy różnych
    nastawieniach,
    > - ustawiamy np. tylko poniedziałek i kopiujemy na pozostałe dni (ułatwione,
    przyspieszone ustawianie),
    > - także zasilanie bateryjne, aby w razie zaniku prądu nie zniknęły ustawienia,
    > - tryb wakacyjny - na każdym z termostatów można ustawić max 7 dni, a co jak
    wyjdziemy na np. 10 dni ? Proponowany termostat ma możliwość ustawienia naszego
    powrotu nawet do 99dni,
    > - blokada ustawień - można zablokować termostat, aby osoby nie powołane nie
    zmieniały ustawień,
    > - podświetlenie + duże cyfry.
    >
    > Możliwe jest też zastosowanie sterowania internetowego (za dopłatą). Szczegóły do
    omówienia.

    > 10 POWODÓW DLA KTÓRYCH MUSICIE PAŃSTWO WYBRAĆ ECO PARTNER:
    >
    > - produkujemy panele grzewcze w Polsce od 1998 roku,
    > - termostaty montujemy tylko Polskiej produkcji, żadnych chińskich modeli.
    >
    > - rocznie montujemy ogrzewanie w ponad 20.000m2 !!! Podkreślę jeszcze raz -
    MONTUJEMY.

    > - wiemy, że prawidłowe miejsce montażu ma ogromne znacznie i wpływ na koszty
    eksploatacji. Nie skupiamy się na sprzedawaniu towaru wysyłkowo, ponieważ nabywca,
    mógłby popełnić błąd i być niezadowolony ze sprzętu. Przy prawidłowym montażu
    ogrzewanie powinno pracować np. 4 godziny, przy nieprawidłowym np. 8godzin, a to 100%
    droższy rachunek.
    > - 10 lat gwarancji na panele grzewcze w standardzie,
    >
    > - panele grzewcze się nie psują, ze względu na matę grzewczą wykonaną w
    nanotechnologii,
    > - sami jesteśmy użytkownikami tego ogrzewania, tak więc wiemy "co w trawie
    piszczy". Prowadzimy testy, wiemy , że ogrzewanie można źle zamontować np. na dużej
    otwartej przestrzeni typu salon + kuchnia. Różnica w czasie pracy ogrzewania wynosić
    może nawet 100% !

    ilości naszych prac), http://www.najtanszeogrzewanie.pl/jakpomoglismy.php

    > - listy referencyjne na stronie internetowej -
    http://www.najtanszeogrzewanie.pl/jakpomoglismy.php?
    id=281

    > - jako jedyni na rynku jesteśmy w stanie skontaktować Państwa z użytkownikiem
    naszego ogrzewania,
    > I CO JESTEŚCIE PAŃSTWO ZDECYDOWANI ? MONTUJEMY ? A może jeszcze jakieś pytania ?
    jestem do dyspozycji - ZAPRASZAM DO KONTAKTU 533 305 749 w godz. 8-17.

    > gorąco pozdrawiam

    Ogrzewanie prądem nawet w II taryfie jest nieco droższe od ogrzewania
    gazem z butli i o ponad połowę droższe od ogrzewania gazem z sieci.

    Ogrzewanie gazem z sieci kosztuje ok. 18-20gr/kWh.

    Ogrzewanie gazem z butli kosztuje 27-30gr/kWh

    Weź jednak pod uwagę, że ciepło jest Ci potrzebne zwłaszcza wtedy, kiedy
    obowiązuje I taryfa, czyli najdroższy prąd, który kosztuje wtedy po
    60-65 gr za kWh.

    Grzejąc panelami, które nie akumulują ciepła w II taryfie i nie oddają
    go w I taryfie, część energii będziesz kupował drogo, bo po 60-65gr/kWh

    Średnio Cię wyjdzie jakieś 40-45gr/kWh, bo część będziesz musiał
    ogrzewać w drogiej taryfie.

    W przypadku gazów masz cenę stałą, niezależnie czy jest to noc czy dzień.

    Jeżeli masz możliwość podłączenia gazu z sieci to nawet się nie zastanawiaj.

    Rób wszędzie ogrzewanie wodne. Dzięki temu nie "strzelisz sobie w stopę"
    i zawsze będziesz mógł zmienić źródło ciepła na oszczędniejsze np. na
    gaz czy pompę ciepła.

    Takie wodne ogrzewanie będziesz mógł zasilić kotłem elektrycznym, kotłem
    gazowym lub dowolnym innym, włącznie z pompą ciepła.

    Inwestowanie w super-hiper tanie ogrzewanie elektryczne przy użyciu
    paneli to stek bzdur i tu potwierdzam to samo co pisze Zenek. Firma
    sprzedaje panele, które w eksploatacji nie będą ani tańsze, ani droższe
    od każdego innego panela czy grzejnika elektrycznego z marketu. Tyle, że
    kupując grzejniki w markecie kupisz je za 1/10 tej ceny.

    Jak wejdziesz teraz w ogrzewanie panelami elektrycznymi to już będziesz
    zmuszony do płacenia wysokich kosztów za ogrzewanie, a jak wiadomo cena
    energii elektrycznej idzie w górę. Nie zmienisz tego później, bo wiąże
    się to z dużym remontem domu.

    Jak masz możliwość ułożenia podłogówek wodnych to je ułóż. Nie ma
    obecnie oszczędniejszego ogrzewania jak podłogowe i to niezależnie czy
    będziesz grzał gazem czy też prądem. Zwłaszcza grzanie prądem da spore
    oszczędności przy wodnym ogrzewaniu podłogowym, ponieważ podłogówki
    akumulują ciepło i umożliwiają pobieranie energii z sieci elektrycznej w
    II tańszej taryfie i oddawanie tego ciepła w I taryfie.

    Jeżeli miałbym rozważać ogrzewanie tymi super-hiper panelami to wolałbym
    zainwestować w pompę ciepła, dzięki czemu koszty ogrzewania 3 krotnie
    obniżysz.

    Tak jak napisał Zenek - koszt montażu pompy ciepła podobny, a koszt
    ogrzewania dużo niższy.

  • 22. Data: 2019-04-05 09:03:17
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Jeżeli te grzejniki działają, tak jak piszą i pokazują na filmie promocyjnym, to je
    zamówię.

    spróbuj sam sobie wytłumaczyć, skąd biorą się gigantyczne oszczędności
    pomiędzy tymi panelami a kaloryferem olejowym. Jak sam sobie to
    wytłumaczysz, to nam tutaj też napisz. A moze kup sobie za parę złotych
    na testy lampy/naświetlacze emitujace podczerwień?

    ToMasz

  • 23. Data: 2019-04-05 15:47:06
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2019 09:02:17 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Takie wodne ogrzewanie będziesz mógł zasilić kotłem elektrycznym, kotłem
    > gazowym lub dowolnym innym, włącznie z pompą ciepła.

    Po jeszcze jednym zastanowieniu się chyba zrobię tak jak piszesz, bo rzeczywiście
    ogrzewanie podłogowe z piecem elektrycznym da mi tę samą wygodę a dojdzie bonus w
    postaci niezależności, jakby się koszty poszczególnych źródeł radykalnie zmieniły.

    Gazu tam nie ma i chyba nie będzie.
    Pamiętam z moich pobytów na początku lat dziewięćdziesiątych w Niemczech, że
    "wszyscy" właściciele domów palili w piecach olejem opałowym, który był gromadzony w
    zakopanym na placu zbiorniku. Nie sprawdzałem jak taka oferta wygląda obecnie w
    Polsce.

> [...]
    > od każdego innego panela czy grzejnika elektrycznego z marketu. Tyle, że
    > kupując grzejniki w markecie kupisz je za 1/10 tej ceny.

    Osobiście bzdurą nazwałbym tylko coś co nie spełnia oczekiwań, bo cena to sprawa
    indywidualna, gdyż prawie każdy sobie ceni bardziej coś innego.
    Jeżeli te ich grzejniki grzeją i rzeczywiście jednolicie rozprowadzają ciepło w
    pionie to razem z brakiem konieczności posiadania kotłowni i bez konieczności
    prowadzenia rurek są jakąś ofertą.
    Na pewno jest to jakieś rozwiązanie, gdy trzeba się szybko i ładnie urządzić w
    istniejącym budynku, gdzie dotychczasowi mieszkańcy grzali się piecem kaflowym.

  • 24. Data: 2019-04-05 17:00:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze jest to jakies rozwiazanie z tym ze nie najlepsze. Za mniejsze
    pieniadze jesli ma byc na prad wyjdzie elektryczna podlogowka. Zysk taki ze bedzie
    taniej bo bedzie mogla grzac tylko w tanszej taryfie. Dla mnie pomysl zeby grzac
    panelami na podczerwien jest z czapy. O wyborze paneli na sciane moga zadecydowac
    odczucia subiektywne bo obiektywnie oceniajac wychodzi ze sa kilka razy za drogie.

  • 25. Data: 2019-04-06 08:55:48
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Rób wszędzie ogrzewanie wodne. Dzięki temu nie "strzelisz sobie w stopę"
    > i zawsze będziesz mógł zmienić źródło ciepła na oszczędniejsze np. na
    > gaz czy pompę ciepła.

    Wiem, znaczy widziałem jak wygląda pompa ciepła "split" wymiennik
    powietrze powietrze w pomieszczeniu i na zewnątrz. Jak wygląda pompa
    ciepła - ciecz-ciecz? W sensie czy takie coś można w pobliskim sklepie
    kupić, samodzielnie podłączyć z jednej strony przez pompkę do podłogówki
    z drugiej.... do stawu i bedzie działać? Czy ceny są niższe niż tych
    pierwszych (bo niema wymienników powietrze powierze) czy droższe... bo
    tak i koniec?

    ToMasz

  • 26. Data: 2019-04-06 09:12:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 10:18:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak inni nie widza? Moze nie wszyscy widza. Zauwazylem od razu ze cos jest >nie ten
    teges, jak by moj idol powiedzial. Z drugiej strony krzywda sie komus >tutaj dziala
    jak bora bora sie udzielal? Ciekawa dyskusje trzeba w sposob >odpowiedni sprowokowac
    i pokierowac, co staralem sie uczynic. W chuja ciecie >tez zajecie.

    Też od razu pomyślałem że Sławek nowy biznes zaczął
    Gość ma pewnie taki sposób zarobkowania że sprzedaje rzeczy drogie, nietypowe, mało
    chodliwe ale z dużą marżą
    Jakieś nakładki na schody droższe od stopni dębowych sprzedawał, bora potworami
    handlował a teraz szuka jeleni na wypasione grzejniki

  • 27. Data: 2019-04-06 09:35:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 18:43:51 UTC+2 użytkownik sk napisał:

> [...]
    panele z kuchnią, dopłata to tylko 100zł),
    > -kuchnia 7,3m2 - 1x650W - WSPÓLNY TERMOSTAT Z POKOJEM DZIENNYM I KORYTARZEM).

    Potrzebujesz więc maks 10 grzejników elektrycznych jeśli chcesz grzać prądem.
    Ceny jednego od 20-30 zl się zaczynają
    Jak odpowiednio zrobisz instalację elektryczna to za kolejne kilkanaście zł kupisz
    sobie urządzenie(sonnof np) którym będziesz mógł sterować ogrzewanie przez net nawet

    > Dla porównania mój Szef ma dom 105m2 + garaż 22m2 ogrzewany do +5st.C. >Cała zima
    kosztuje go 2000 -2500 złotych.

    Typowa zagrywka marketingowa- powołać się na kogos znajomego
    W Media Expert jak proponują ubezpieczenie do telewizora czy laptopa to zawsze
    sprzedawcy mamie spadł i sie potłukł(na szczęście byl ubezpieczony)

> [...]
    ok 75m2, parterowy, ocieplony dom 4letni murowany. Na całą >zimę przy utrzymaniu temp

    A Dom Pomocy z Czeladzi kupił nakładki na schody a żydowska restauracja w Warszawie
    Bora potwora;)

    > RAZEM 2 ETAPY = 13332,60zł

    Kilkaset zwykłych szt grzejników elektrycznych za to kupisz
    Chociażby takich
    https://allegro.pl/oferta/grzejnik-konwektorowy-elek
    tryczny-piecyk-2000w-7202040573
    A potrzebujesz 10szt. Koszt 10szt na bogato to 1000zł wiec zostaje Tobie 12tys zł-
    na ok 24000kWh prądu

  • 28. Data: 2019-04-06 11:09:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-05 o 15:47, sk pisze:
    > Osobiście bzdurą nazwałbym tylko coś co nie spełnia oczekiwań, bo cena
    > to sprawa indywidualna,

    Przepraszam, powinienem się wyrazić jaśniej. To nie jest "bzdura" lecz
    jawne lecenie w chuja z klientem i bezczelne okłamywanie.

    Rozumiem reklamę: "Jest drogie, bo to jest dla snobów, którzy mają w
    chuj kasy i uwielbiających emanować swoją próżnością"

    Ale firma pisze kłamstwa, że jest to najtańsze ogrzewanie. Niestety jest
    drogie zarówno w instalacji jak i w użytkowaniu. Jest jednym z
    najdroższych rodzajów ogrzewania z nieuzasadnioną, wygórowaną i
    kłamliwie reklamowaną ceną.

    > gdyż prawie każdy sobie ceni bardziej coś innego.

    Nie moja sprawa jak kto wydaje swoje pieniądze, ale nie mogę pozostać
    obojętny wobec kłamliwej reklamy.

    > Jeżeli te ich grzejniki grzeją i rzeczywiście jednolicie rozprowadzają ciepło w
    pionie to razem z brakiem konieczności posiadania kotłowni i bez konieczności
    prowadzenia rurek są jakąś ofertą.

    Dobrze napisałeś "są jakąś" ofertą. Tyle, że dokładnie to samo można
    uzyskać za ułamek tej ceny kupując normalne grzejniki konwekcyjne czy
    promienniki podczerwieni.

    Gdyby firma reklamowała te swoje super-hiper grzejniki jako
    "czaderskie", "dizajnerskie", "drogi sprzęt dla snobów" to ani słowem
    bym się nie odezwał, ale wobec kłamstw nie mogę pozostać obojętny.

    > Na pewno jest to jakieś rozwiązanie, gdy trzeba się szybko i ładnie urządzić w
    istniejącym budynku, gdzie dotychczasowi mieszkańcy grzali się piecem kaflowym.

    Dla takich klientów najszybszą i najtańszą metodą jest wstawienie
    grzałek do pieca kaflowego po odłączeniu przewodu spalinowego. Dzięki
    temu piec kaflowy może magazynować ciepło w tańszej taryfie, kiedy
    energia elektryczna kosztuje 29-30gr/kWh i oddawać ciepło, kiedy
    obowiązuje droga taryfa z ceną 65-67gr/kWh.

    Koszt takiej przeróbki to raptem kilkaset złotych. Ale przy takim
    remoncie jaki wskazałeś w tym wątku jedynym, słusznym rozwiązaniem jest
    zrobić wodne ogrzewanie podłogowe, a jeżeli ma być prąd to kocioł
    elektryczny. Zachwalane przez Ciebie panele nie mogą się nawet równać.

    Innym rozwiązaniem jest jak napisał Zenek - podłogówka elektryczna.
    Tyle, że żeby ona uzyskała podobne właściwości akumulacyjne co
    podłogówka wodna i można było korzystać z prądu tylko w taniej taryfie
    to powinna być zatopiona głęboko w posadzce. Ale i tak nawet dając ją na
    powierzchni posadzki będzie miała o wiele lepsze właściwości od tych
    super-hiper paneli.

    Ale zrywać posadzki po to, żeby  zatopić maty w posadzce, lepiej jest
    zrobić podłogówkę wodną.

    Trzeba jeszcze sobie wyjaśnić, że prąd w I taryfie przy prądzie
    dwutaryfowym jest nieco droższy od prądu jednotaryfowego. Dlatego też te
    panele super-hiper są dość wątpliwym rozwiązaniem jeżeli chodzi o prąd
    dwutaryfowy.

    P.S. Obecnie olej opałowy wychodzi podobnie jak prąd elektryczny w
    jednej taryfie.

  • 29. Data: 2019-04-06 14:57:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Dla mnie pomysl zeby grzac panelami na podczerwien jest z czapy.
    A one są na podczerwień?
    Zawsze myślałem, że muszą być gorące. A tu widać, że żadnej osłony nie mają.

    Robert

  • 30. Data: 2019-04-08 11:48:19
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu sobota, 6 kwietnia 2019 09:12:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Jakieś nakładki na schody droższe od stopni dębowych sprzedawał, bora potworami
    handlował a teraz szuka jeleni na wypasione grzejniki

    Wyznaję zasadę, że lepiej sprzedawać jedną bardzo drogą rzecz raz na kwartał, niż
    codziennie setki ołówków :)
    Nakładki na schody (www.nowe-schody.pl) cały czas się sprzedają, ciągle mniej, niż
    bym chciał, ale powoli sprzedaż rośnie. Nie zajmuję się tym osobiście a jedynie
    pośredniczę pomiędzy polskimi wykonawcami i klientami a niemieckim producentem
    systemu. Jeżeli kogoś bardzo ciekawi jakim cudem nakładki droższe od drewna się
    sprzedają, że to podany na stronie kontakt jest do wykonawcy, które codziennie
    rozmawia z klientami, więc będzie bardziej wiarygodny.
    BORA (www.bora.com) przestałem osobiście sprzedawać jesienią 2015 roku, bo po
    pierwsze nie dało sie tego pogodzić z firmą, gdzie zostałem udziałowcem a po drugie
    nie byłem i dalej nie jestem przekonany do strategii marketingowej marki, czym
    osobiście zarządza pomysłodawca i właściciel tego interesu.
    Posiadane urządzenie BORA Basic trafi do kuchni w budowanym właśnie domu.
    Obecnie utrzymuję z się z wynajmowania czyściwa, czyli ścierek używanych głównie w
    motoryzacji, poligrafii i obróbce skrawaniem: www.bim.eu