  • 1. Data: 2010-06-30 10:09:05
    Temat: nietypowo - w jakim gipsie czy czymś takim najlepiej zrobić odcisk ręki bobasa? :)
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    witam
    Muszę obowiązkowo zrobić bobasowi odcisk ręki i nogi na pamiątkę.
    Jaki gips (szpachla, gładź) czy też inna zaprawa będzie najlepszy? :)
    Może klej do kafli ;)
    Chodzi o to żeby to miało należytą konsystencję no i nie może być to coś żrącego
    lub trującego.
    Tutaj ludzie obeznani z tego typu produktami. Może kto poradzi?

  • 2. Data: 2010-06-30 10:28:37
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 30.06.2010 12:09, dobrov wrote:
> [...]
    > żrącego lub trującego.
    > Tutaj ludzie obeznani z tego typu produktami. Może kto poradzi?

    Z gipsu to raczej odlew, ciężko będzie utrafić z konsystencją żeby
    wykonać odcisk, A raczej niewykonalne żebyś trzymał łapę dzieciaka w
    bezruchu aż gips zwiąże.
    Może sprawdź odcisk w ciastolinie, tylko takiej świeżej bo ona miękka i
    bardziej plastyczna niż już używana. Później zrobisz pozytywowy odlew w
    gipsie, nawet kilka kopii dla dziadków:)

  • 3. Data: 2010-06-30 10:33:36
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    kup glinę
    są nawet takie ramki z gliną którą po urobieniu bedzie mozn awypalic w piecu

  • 4. Data: 2010-06-30 10:55:36
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i0f6hh$ono$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > kup glinę
    > są nawet takie ramki z gliną którą po urobieniu bedzie mozn awypalic w
    > piecu

    Są też takie, że wystarczy urobić i zrobić odcisk. Po pewnym czasie glinka
    wyschnie i stwardnieje, nie trzeba wypalać.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2010-06-30 12:03:05
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żrącego lub trującego.
    > Tutaj ludzie obeznani z tego typu produktami. Może kto poradzi?

    Ja próbowałem w gładzi zrobić taki odcisk stopy mojej córki i niestety nie
    wyszło. Kleiło się to cholerstwo do skóry. Myślę, że można spróbować przez
    cienką folię śniadaniową a jak zastygnie delikatnie ją zerwać.

    Tomasz

  • 6. Data: 2010-06-30 13:33:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik dobrov napisał:
> [...]
    > żrącego lub trującego.
    > Tutaj ludzie obeznani z tego typu produktami. Może kto poradzi?

    Jak już pisano - w gipsie nie idzie odcisnąć. Żeby to w gipsie zrobić
    trzeba by trzymać rączkę i nóżkę aż do związania gipsu - wskazuje to na
    gips sztukatorski, szybkowiążący - wszelakie szpachle i kleje gipsowe
    mają sporo spowalniacza (klej kostny, acetyloceluloza czy co tam dają).
    Problem zaczyna się po związaniu - oddzielanie odlewu od skry bywa
    niemiłe mimo posmarowania skóry (bez dobrej warstwy wazeliny nawet nie
    należy zaczynać). Najczęściej odlewy gipsowe robi się nieboszczykom -
    tym już niemiłe wrażenia nie grożą, jeśli żywym - to raczej ciut
    doroślejszym i świadomym tego że narażają się na niewygodę.

    Dziecku albo w glinie odciśnij albo w masie plastycznej - kupujesz
    odpowiednią ilość plasteliny (czy kolorowej czy technicznej szarej -
    tańsza jest i tak nie brudzi), dobrze wyrabiasz żeby miękka była,
    wciskasz w jakieś pudełko w miarę płaskie i odciskasz stópkę i rączkę.
    Potem czekasz aż plastelina stwardnieje, zalewasz gipsem, czekasz aż
    zwiąże i podeschnie, oddzielasz i suszysz dokładnie. Po wysuszeniu
    woskujesz na ciepło (najprościej - pastujesz kilkakrotnie pastą do
    podług lekko podgrzewając) i robisz kontrnegatyw.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2010-06-30 17:41:55
    Od: M <M...@o...pl>

    dobrov pisze:

    > Muszę obowiązkowo zrobić bobasowi odcisk ręki i nogi na pamiątkę.

    Kup gotowe za parę złotych w pudełku.

    M.

  • 8. Data: 2010-07-01 07:17:37
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2010-06-30 19:41, M pisze:

    > Kup gotowe za parę złotych w pudełku.

    Widziałem takie g...
    Kosztowało 25zł, i było tam raptem ze 150g gipsu (pisało na metce, że to
    zabarwiony na różowo gips). Niech się wypchają.

  • 9. Data: 2010-07-01 07:19:49
    Od: dobrov <d...@i...pl>

> [...]
    > woskujesz na ciepło (najprościej - pastujesz kilkakrotnie pastą do
    > podług lekko podgrzewając) i robisz kontrnegatyw.

    Dzięki.
    Wszystkim pozostałym też dzięki.
    Z tą plasteliną/modeliną to chyba faktycznie najlepszy pomysł.
    Odcisnąć a potem do lodówki z nią by stwardniała.

  • 10. Data: 2010-07-01 07:23:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Widziałem takie g...
    > Kosztowało 25zł, i było tam raptem ze 150g gipsu (pisało na metce, że
    > to zabarwiony na różowo gips). Niech się wypchają.

    To na pewno nie jest sam gips. Przecież sam pisałeś jak działa sam gips, a w
    tym mozna spokojnie odbić rączki i nóżki.