  • 11. Data: 2009-11-23 12:50:36
    Temat: Re: nogi....
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w >Musiały by to być
    "naczynia >połączone", inaczej nici z precyzji...

    A no fakt. Nie pomyśłałem
    Ale duży garnek z wodą/miska to ok.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-11-23 12:53:20
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    R pisze:
    > Cześć,
    >
    > muszę trochę uciąć nogi w stołku. Jak to zrobić, żeby nie wyszło jak w
    > bajce "Sąsiedzi" ;-)
    >
    > Macie jakiś pomysł jak je równo skrócić?

    Weź ustaw poziomo stołek, idealnie poziomo, weź coś co nie jest
    sprężyste (np kawałki drewna - ułóż jena pena wysokość na taka jaka
    chcesz obciąć. weź wskaźnik laserowy i przejedź na zbudowanej
    konstrukcji przez nogi - oznacz miejsca gdzie bedzie się wyświetlać na
    nogach. Potem obetnij - niewielkie różnice - zeszlifuj.

  • 13. Data: 2009-11-23 13:05:27
    Od: "R" <n...@w...pl>

    dzięki wszystkim za twórcze podejście :-) pomysł ze szklankami był niezły
    ;-) chyba skończy się na tym, że każdą z nóg po 4-ech rogach odmierzę tą
    samą odległością to i ewentualne kąty może uda się zachować....ech
    chirurgiczna precyzja a znając moją cierpliwość nie będzie łatwo, myślałem,
    że są jakieś stolarskie sztuczki na rozwiązanie tego problemu.

    dzięki jeszcze raz wszystkim.

  • 14. Data: 2009-11-23 13:28:26
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Lis, 14:05, "R" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > chirurgiczna precyzja a znając moją cierpliwość nie będzie łatwo, myślałem,
    > że są jakieś stolarskie sztuczki na rozwiązanie tego problemu.

    Tak. Jak już odmierzysz jednakową odległość, to sznurek (lub np.
    poziomica lub inna równa "łata") wskaże Ci prawidłowe kąty.

    ;-)

    Jak coś nie wyjdzie idealnie, to pilnik i wyrównać.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 15. Data: 2009-11-23 13:33:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    Krzemo pisze:

    > Jak coś nie wyjdzie idealnie, to pilnik i wyrównać.

    Skracam, skracam i ciągle za krótkie. ;)

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-11-23 15:26:09
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    R wrote:
    > Cześć,
    >
    > muszę trochę uciąć nogi w stołku. Jak to zrobić, żeby nie wyszło jak
    > w bajce "Sąsiedzi" ;-)
    >
    > Macie jakiś pomysł jak je równo skrócić?

    Postaw stolek tak jak stoi np na podlodze, stole, flamaster cienkopis w
    reke, poloz go na czym zeby pisak byl na wysokosci takiej jaka chesz uciac
    od podlogi, obrysuj kreske wokol nog, utnij.
    Prosciej sie nie da. Bedzie rowno, z katami itd.

    Tmek

  • 17. Data: 2009-11-23 19:31:58
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Tmek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od podlogi, obrysuj kreske wokol nog, utnij.
    > Prosciej sie nie da. Bedzie rowno, z katami itd.

    niwelatorem można :)

    4631 (20091123) __________

  • 18. Data: 2009-11-23 20:00:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Osadnik wrote:

> [...]
    > konstrukcji przez nogi - oznacz miejsca gdzie bedzie się wyświetlać na
    > nogach. Potem obetnij - niewielkie różnice - zeszlifuj.

    można wziąść mocny laser i uciąć te nogi laserem ;-)

  • 19. Data: 2009-11-23 20:59:14
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > można wziąść mocny laser i uciąć te nogi laserem ;-)

    To może już lepiej mocną katanę i tak jednym cięciem?
    Tylko to by wymagało wcześniej długiego ćwiczenia stosownego
    okrzyku, inaczej ni cholery sie nie uda :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-11-23 21:02:26
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    na102 <g...@P...FM> wrote:

    > niwelatorem można :)

    Eeee, niwelator to dla cieniasów jest.
    Widziałem jak kiedyś studenci inżynierii lądowej badali zaporę w
    Niedzicy, posługując się przy tym takim strrrasznie madrym
    urządzeniem, które w oparciu o różnicowy pomiar GPS dokonywało
    pomiaru położenia dwóch punktów względem siebie z dokładnością rzędu
    ułamków milimetra. To by tu się przydało....

    J.