  • 31. Data: 2012-06-21 13:52:36
    Temat: Re: nowe Prawo Budowlane
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RobertP. wrote:

    > To brzmi nawet rozsądnie, ale to o czym już pisałem: znając polskie
    > realia boję się, że każda, nawet najlepsza idea, zostanie przez naszych
    > rządzących prędzej czy później wypaczona.

    Jak z podatkiem drogowym: najpierw był samodzielny, potem
    go przeniesiono do ceny paliwa. A niedawno słyszałem wypowiedź
    proponującą *przywrócenie* tego podatku. I będą dwa. :-)))

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2012-06-21 14:00:32
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > sprzedane/zlicytowane to nowy właściciel i tak nie może go wygonić, więc
    > takiego mieszkania nikt nie chce kupić.
    >
    > Swego czasu sporo dziadków na podstawie takiej umowy darowywało swoje
    > mieszkania wnukom zachowując gwarancję możliwości mieszkania aż do śmierci
    > nawet gdyby taki wnuczek wpadł w długi. IMO bardzo rozsądne bo o ile ktoś
    > może ufać swoim wnukom, że go nie wyrzucą o tyle nigdy nie ma pewności czy
    > np. nie spowodują wypadku za który będą musieli płacić odszkodowanie i
    > komornik zajmie mieszkanie, a wtedy bez takiej umowy eksmisja do lokalu

    Przy czym podkreślano że ważne jest, aby podatek od umowy był zapłacony z
    góry za cały okres.

    Marek

  • 33. Data: 2012-06-21 14:08:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 czerwca 2012 11:27:45 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > A jakas podstawe w postaci przepisow umiesz podac...?
    A co tu da podstawa prawna.
    Bankowi nic po mieszkaniu jesli nie mozna go sprzedac.
    A nikt normalny nie kupi na licytacji komorniczej mieszkania z wpisana słuzebnością.

  • 34. Data: 2012-06-22 01:16:21
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    >

    > przymusowe odkupienie bedzie niezgodne z konstytucją. Co innego prawo
    > pierwokupu - ale to niewiele pomoże :)
    >

    > b.

    Art. 21.

    Wywłaszczenie jest dopuszczalne jedynie wówczas, gdy jest dokonywane na
    cele publiczne i za słusznym odszkodowaniem.

    Jak widzisz niekoniecznie wywłaszczenie będzie niezgodne z konstytucją.
    Zauważ również że konstytucja odnosi się do sytuacji w których wszystko jest
    zgodne z obowiązującym prawem. W konstytucji mamy napisane że nikogo nie wolno
    więzić lub ograniczać mu wolność. A są areszty i więzienia. Zaniżenie wartości
    do celów podatkowych to wykroczenie albo przestępstwo, granicę określa kwota
    zaniżenia. W przypadku gdy wzbogacenie się lub chęć wzbogacenia powstaje na
    skutek nie przestrzegania przez obywatela konstytucji. Konstytucja nie działa.
    Nieruchomość przy zaniżeniu wartości odkupi Skarb Państwa. Po wprowadzenie
    katastru Skarb państwa odkupi sporo nieruchomości. I nawet jak by potem miały
    zgnić i się zapaść to zrobi to w ramach nauki że swojego państwa nie wolno
    okradać. Z reguły konsekwencje przestępstw skarbowych są bardzo duże. Ogromne
    kary pieniężne, więzienie. W przypadku rażącego zaniżenia wartości dla celów
    podatku katastralnego nie ma żadnych kar. Ktoś zaniża z chęci zysku wartość
    nieruchomości o połowę. To znaczy że jest tyle dla niego warta ile napisał.
    Dostaje tyle ile napisał + jeszcze np. 50% i to zamyka sprawę. Podatnik dostał
    dużo więcej niż sam wycenił. Skarb Państwa kupił taniej. Bardzo dobry interes
    zrobiły obydwie strony.

  • 35. Data: 2012-06-22 06:47:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > sprawę. Podatnik dostał dużo więcej niż sam wycenił. Skarb Państwa
    > kupił taniej. Bardzo dobry interes zrobiły obydwie strony.

    imho ustalane będą tabele średniej wartości dla danego terenu i wieku i wg
    tego bedą walić podatek, w wypadku stanu znacznie gorszego właściciel bezie
    musiał sie sam odwołać żądać obniżenia wartości.

  • 36. Data: 2012-06-22 07:06:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cele publiczne i za słusznym odszkodowaniem.
    >
    > Jak widzisz niekoniecznie wywłaszczenie będzie niezgodne z konstytucją.

    Cel publiczny to np. budowa drogi służącej ogółowi społeczności, a nie chęć
    ukarania podatnika. Jak zechcesz w ten sposób naciągnąć prawo to trybunał ci
    to uwali.

    b.

  • 37. Data: 2012-06-22 10:05:03
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > imho ustalane będą tabele średniej wartości dla danego terenu i wieku i wg
    > tego bedą walić podatek, w wypadku stanu znacznie gorszego właściciel bezie
    > musiał sie sam odwołać żądać obniżenia wartości.

    W projekcie jaki czytałem nic takiego nie napisali. Może były i inne projekty.
    Przy pierwszym ustaleniu wartości już użytkowanych nieruchomości oprą się
    według mnie na wartości odtworzeniowej i od niej będzie liczona amortyzacja.
    Dla nowych faktycznie poniesione koszty dla zmieniających właściciela cena z
    umowy. Żadnych tabel jak przy samochodach nie będzie.

  • 38. Data: 2012-06-22 10:14:15
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ukarania podatnika. Jak zechcesz w ten sposób naciągnąć prawo to trybunał ci

    Ale nie uwali żaden sąd w przypadku gdy to obywatel pierwszy złamał prawo bo
    albo oszukał albo chciał oszukać. Pospolite oszustwo będzie powodem odkupienia
    nieruchomości za cenę wyższą niż deklarowana. Teraz państwo ma prawo
    pierwokupu w przypadku zaniżenia ceny.

  • 39. Data: 2012-06-22 22:45:31
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Zatem tak "wyznacz wartość swojego domu" aby nie mieć żalu rozstać
    > się z nim za np. przykładowe 150% zadeklarowanej wartości. ;)

    Ale przecież radni i posłowie też niby wskazują wartość swoich
    nieruchomości w oświadczeniach majątkowych. Wystawiają szokująco niskie
    wartości a jakoś nikt im się do skóry za to nie dobiera. Szkoda, że u
    nas nie ma precedensów, bo jak im się nie dobierają, to niby dlaczego
    mieliby dobierać się do innych za deklarację do podatku katastralnego?

    Np.: zaskoczyło mnie w dwóch deklaracjach to, że przychód z gospodarstwa
    rolnego wyniósł zero złotych. Czy jest to dopuszczalne prawem, skoro GUS
    podaje urzędowy dochód z hektara?

    Kazek

  • 40. Data: 2012-06-23 09:38:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.06.2012 21:44, f...@N...gazeta.pl pisze:

    > O 11:56 nie miałeś skrupułów. Teraz się pojawiły?

    Naucz się czytać i rozumieć, co czytasz.