  • 31. Data: 2012-08-28 18:15:22
    Temat: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > A gdzie wolność sąsiadów OD takiego paskudztwa w okolicy? Nikt nie
    > chciałyby mieszkać obok wysypiska, zakładu utylizacji padliny,
    > spalarni śmieci albo ruchliwej obwodnicy, bo prawie wszyscy zgadzają
    > się, że stanowią one uciążliwe sąsiedztwo i obniżają wartość posiadanej
    > nieruchomości. Z koszmarkami estetycznymi i architektoniczymi
    > niszczącymi dobro wspólne, jakim jest krajobraz, jest tak samo.

    daruj sobie, ten wątek powraca na tej grupie jak bumerang z zerowym
    skutkiem. Nie przekonasz ludzi którzy mają wbite do głowy raz na zawsze
    że Najświętszą Świętością na Świecie jest ich osobista Własność, i że
    wolność polega głównie na egoizmie i olewaniu innych. A co ponad to
    jest, to obrzydliwy socjalizm, a może nawet komunizm. Szkoda czasu.

  • 32. Data: 2012-08-28 18:19:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-28 18:02, Tomasz Finke wrote:

    > Ale zgodzisz się, że gdyby jeden z tych domków jego prywatny właściciel
    > postanowił wyburzyć i postawił na jego miejscu betonową kostkę, to
    > estetyka całej ulicy, a co za tym idzie wartość sąsiednich domów
    > uległaby znaczącemu obniżeniu? Chodzi mi o ustalenie, czy mamy w ogóle
    > jakąś wspólną płaszczyznę do dyskusji.

    Nie mamy bo ja uważam, że nie ma czegoś takiego jak zburzenie estetyki
    otoczenie w postaci postawienia takiego lub innego domu.
    Dla każdego estetyka oznacza co innego. Ja wole różorodność - Ty nie.
    Dlaczego Twoja/moja estetyka ma być narzucana innym?

    U mnie w okolicy urzędnik wyśnił sobie, że na tej samej ulicy po jednej
    jej stronie mają być domy w zasadzie o dowolnym kształcie dachu i
    kondygnacji aby nie przekroczyć ileśtam metrow (czyli ok) ale po drugiej
    stronie już tylko z użytkowym poddaszem i dachamie dwuspadowymi (4 domy)
    po czym następne aż do rogu ulicy - dwuspadowe.. a na działce na rogu
    ul. MUSI być dom w kształcie litery "L" - współczuję właścicielowi
    działki narożnej, który notabene jest jej właścicielem od kilku pokoleń :-(

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2012-08-28 18:23:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-28 18:15, anhin wrote:

> [...]
    > wolność polega głównie na egoizmie i olewaniu innych. A co ponad to
    > jest, to obrzydliwy socjalizm, a może nawet komunizm. Szkoda czasu.

    Uważam zwyczajnie za podłość zmuszanie kogoś do stawiania na jego ziemii
    domu w kształcie litery "L".
    To jest skrajnie niesprawiedliwe aby urzędnik na czyjejś ziemii ustałał
    takie warunki zabudowy.
    Wyobraź sobie, że masz ziemie - ojcowizne - na której od lat oplanowałeś
    postawić dom dla swojej rodziny - piętrowy oczywiście, nowoczesny bo
    innego sobie nie wyobrażasz w ogóle.
    No ale coż, nagle twoja ziemia została objęta PZP i nie masz innego
    wyjścia jak stawiać parterówkę w kształcie litery L do której czułeś
    całe życie niechęć.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 34. Data: 2012-08-28 19:20:50
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > nie całkiem. Akurat dachy bardzo strome (rzędu 45 st) takie jak w
    > Karpatach są *dociskane* przez wiatr do podstawy. Dachy mniej strome
    > (poniżej 30 st), takie jak w Szwajcarii czy Tyrolu są *podrywane* -stąd
    > dziwaczny dla naszych turystów zwyczaj obciążania kamieniami dachów
    > szałasów pasterskich w Alpach.

    Dla dachów stromych jest bardzo silne oddziaływanie wiatru. Wbrew
    przekonaniu,
    dach nie jest zwiewany z domu. Prące powietrze z jednej strony połaci spływa
    po kalenicy dachy jak po skrzydle samolotu, po drgiej stronie jeste
    natomiast
    podciśnienie, które powodje zerwanie dachu.

    >Co do dachów płaskich, wszystko zależy od otoczenia, na zboczach albo w
    >sąsiedztwie wyższych/niższych budynków nawet z dachem idealnie płaskim i
    >poziomym mogą się dziać dziwne rzeczy przy odpowiednio silnym wietrze.

    No na płaski IMHO akrat siła wiatr będzie miała najmniejszy wpływ, ze
    względ,
    że nie zachodzą tutaj zjawiska jak wyżej.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 35. Data: 2012-08-28 19:37:46
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "anhin" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Witam.

> [...]
    > polega głównie na egoizmie i olewaniu innych. A co ponad to jest, to
    > obrzydliwy socjalizm, a może nawet komunizm. Szkoda czasu.

    Panie filozof to nie ta grupa na takie dyskusje.
    Jestem zwolennikem ze kazdy ma prawo do budowanie
    tego co sam uwaza w swoim odczuciu za piekne i zacne,
    niz zmuszania do szczescia na sile.
    Pomysl Pan troche.

    pozdrawiam
    Adams

  • 36. Data: 2012-08-28 19:45:59
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    > natomiast
    > podciśnienie, które powodje zerwanie dachu.

    hmmm... widziałem wyniki badań robione w zamierzchłych czasach przez ITB
    w tunelu PW. Realny opływ jest częściej mniej więcej taki, że w dachu
    stromym połać nawietrzna jest dociskana do podstawy, a po drugiej
    stronie (zawietrznej) tworzy się turbulencja, która wyhamowuje przepływ
    tak, że albo tworzy się słabiutkie nadciśnienie, albo praktycznie zerowy
    przepływ. Sprawa nie jest prosta, bo to też zależy od otoczenia, np. w
    górach wiatr czasem wieje równolegle do gruntu, a czasem nie ;-)
    Dach niezbyt stromy z kolei zachowuje się trochę podobnie do
    profilowanego skrzydła samolotu; opływ jest bardziej laminarny,
    oderwanie strug pomijalne, wobec czego pojawia się "siła nośna"
    skierowana w górę.

    > No na płaski IMHO akrat siła wiatr będzie miała najmniejszy wpływ, ze
    > względ,
    > że nie zachodzą tutaj zjawiska jak wyżej.

    w ogólności masz rację, ale zdarzają się niespodzianki...

  • 37. Data: 2012-08-28 19:48:16
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    > Jestem zwolennikem ze kazdy ma prawo do budowanie
    > tego co sam uwaza w swoim odczuciu za piekne i zacne,

    daruj sobie pouczenia. Nikogo do niczego nie zmuszam i nie mam zamiaru,
    a że nie podobają Ci się moje poglądy, to nie mój problem. Rozumiem, że
    "filozof" to rodzaj obelgi? To by się zgadzało. Co do "myślenia",
    obawiam się, że rozumiemy przez to coś trochę innego.

  • 38. Data: 2012-08-28 20:10:28
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

> [...]

    > "filozof" to rodzaj obelgi? To by się zgadzało. Co do "myślenia", obawiam
    > się, że rozumiemy przez to coś trochę innego.

    Nie podobaja mi sie Twoje poglady.
    Zmien grupe dyskusyjna.
    EOT

    pozdrawiam
    Adams

  • 39. Data: 2012-08-28 20:27:42
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Nie podobaja mi sie Twoje poglady.
    > Zmien grupe dyskusyjna.
    > EOT

    rozumiem że to implikacja i to implikacja nadzwyczaj smakowita. A jeśli
    zmienię poglądy na bardziej TOBIE odpowiadające, mogę tu wrócić? A inne
    osoby, które być może również Ci się nie podobają ze względu na poglądy?
    Jesteś nadzwyczaj interesującą i chyba nie docenianą przez ogół osobą.
    Ty w ogóle masz szczególny dar retoryczny. W poprzednim tekście
    napisałeś że grupa jest nie ta, w domyśle dlatego że Ty jesteś
    zwolennikiem czegoś tam. Pomijam już, że ani słowem nie odniosłeś się do
    tego co rzeczywiście napisałem, ale to jakby dość normalne ostatnio.
    Jednak szkoda, że to z Twojej strony EOT. Z dużym zainteresowaniem
    przeczytałbym następne Twoje posty w tym stylu.

    > pozdrawiam

    ja oczywiście też :-)

  • 40. Data: 2012-08-28 20:39:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-28 19:48, anhin wrote:
    > Nikogo do niczego nie zmuszam i nie mam zamiaru,

    Więc nie jesteś za narzucaniem z gory koloru elewacji, kąta dachu itp?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info