eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanienowoczesny komin - teoria a praktyka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2012-01-17 18:56:08
    Temat: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Od wielu wieków domy mają kominy. najczęściej zbudowane z cegły, być
    może o większej wytrzymałości na temperaturę. Poinformowano mnie ze
    piece gazowe wymagają wkładów bo ich spaliny niszczą kominy. Stare tzw
    "junkersy" mogą działać.... bo bierdroneczki są w kropeczki. Ja akurat
    mam piec gazowy i do wewnątrz komina wpuszczono fartuch aluminiowy,
    który został rozepchnięty sprężonym powietrzem. Rozwiązanie...
    prowizorka. niby mu nic nie brakuje, ale jakoś tak fartuch praktycznie
    niczym nie zamocowany......
    Oczywiście można było wstawić rury z nierdzewki, ale kanał kominowy nie
    jest prosty, wiec byłby kłopot. Kłopot z wbudowaniem i wysoka cena rury.
    Jak to jest w nowych domach? Czy nie można zbudować komina z rur
    ceramicznych szkliwionych od wewnątrz? Czy niema cieniutkich rur
    stalowych pokrytych jakimś cynkiem, miedzią czy czymkolwiek co wytrzyma
    spaliny? Nawet w samochodach są rury stalowe pokryte aluminium.... Nisza
    rynkowa czy ja o innych aspektach nie mam pojęcia?

    ToMasz


  • 2. Data: 2012-01-17 21:10:57
    Temat: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > Jak to jest w nowych domach?

    Są kominy systemowe dedykowane dla takich rozwiązań jak kotły gazowe
    kondensacyjne... dla innych też są.

    pozdrawiam
    Robert G.


  • 3. Data: 2012-01-17 23:38:25
    Temat: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jf4g88$suv$1@inews.gazeta.pl...
    Ja akurat
    > mam piec gazowy i do wewnątrz komina wpuszczono fartuch aluminiowy, który
    > został rozepchnięty sprężonym powietrzem. Rozwiązanie... prowizorka. niby
    > mu nic nie brakuje, ale jakoś tak fartuch praktycznie niczym nie
    > zamocowany......


    To jest bardzo dobre rozwiązanie i w pełni zabezpiecza komin. Wkład jest jak
    najbardziej zamocowany, starą dobrą siłą tarcia. Spróbuj do wyciągniąć -
    zdziwisz się :)
    Wkład z rur kwasoodpornych w wąskim przewodzie kominowym też nie jest niczym
    mocowany i trzyma się dużo mniej stabilnie niż wkład z folii aluminowej i
    mozna go bezproblemowo wyciągnąć co nierzadko czynią złodzieje kradnąc tyle
    wkładu ile zdolają wyciągnąć od góry komina.

    Co do dalszej części Twego pytania: oczywiście wykonuje się systemowe kominy
    do kotłów gazowych i olejowych rozwiązania są różne a podstawowe to kominy
    ze stali nierdzewnej kwasoodpornej czy to w postaci wkładu czy w posaci
    komina wolnostojącego z ocepleniem z wełny. W ostatnich czasach
    dospuszczenia też zaczynają otrzymywać elementy kominowe z tworzyw
    sztucznych stosowane w kotłąch kondensacyjnych. W czym więc problem ?
    --
    Jackare


  • 4. Data: 2012-01-18 08:13:18
    Temat: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 18 Sty, 00:38, "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:
    > Co do dalszej części Twego pytania: oczywiście wykonuje się systemowe kominy
    > do kotłów gazowych i olejowych rozwiązania są różne a podstawowe to kominy
    > ze stali nierdzewnej kwasoodpornej czy to w postaci wkładu czy w posaci
    > komina wolnostojącego z ocepleniem z wełny. W ostatnich czasach
    > dospuszczenia też zaczynają otrzymywać elementy kominowe z tworzyw
    > sztucznych stosowane w kotłąch kondensacyjnych. W czym więc problem ?

    Swoją drogą - ile taki komin z kwasówki przy kotle kondensacyjnym
    powinien wytrzymać?


  • 5. Data: 2012-01-18 08:31:12
    Temat: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    news:a84333b9-022e-4a5a-b20f-24e732ff0db6@do4g2000vb
    b.googlegroups.com...


    Swoją drogą - ile taki komin z kwasówki przy kotle kondensacyjnym
    powinien wytrzymać?


    Powinien na pewno dłużej niż kocioł, tym bardziej że kondensacja i
    odprowadzanie kondensatu zachodzi w kotle a do komina trafiają praktycznie
    zimne spaliny
    --
    Jackare


  • 6. Data: 2012-01-18 08:35:31
    Temat: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-01-2012 o 09:13:18 enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    napisał(a):

    > On 18 Sty, 00:38, "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:
    >> Co do dalszej części Twego pytania: oczywiście wykonuje się systemowe
    >> kominy
    >> do kotłów gazowych i olejowych rozwiązania są różne a podstawowe to
    >> kominy
    >> ze stali nierdzewnej kwasoodpornej czy to w postaci wkładu czy w posaci
    >> komina wolnostojącego z ocepleniem z wełny. W ostatnich czasach
    >> dospuszczenia też zaczynają otrzymywać elementy kominowe z tworzyw
    >> sztucznych stosowane w kotłąch kondensacyjnych. W czym więc problem ?
    >
    > Swoją drogą - ile taki komin z kwasówki przy kotle kondensacyjnym
    > powinien wytrzymać?
    Dużo, kwasówce się nic nie dzieje.

    --
    Pozdr
    JanuszK


  • 7. Data: 2012-01-18 08:53:30
    Temat: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-01-2012 o 19:56:08 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

    > witam
    >
    > Od wielu wieków domy mają kominy. najczęściej zbudowane z cegły, być
    > może o większej wytrzymałości na temperaturę. Poinformowano mnie ze
    > piece gazowe wymagają wkładów bo ich spaliny niszczą kominy. Stare tzw
    > "junkersy" mogą działać.... bo bierdroneczki są w kropeczki. Ja akurat

    Bo jest zasadnicza różnica pomiędzy starymi piecami i nowymi, stare
    miały wysoką temp spalin i cegły były narażone tylko na temp i to
    wytrzymywały
    bez problemu. Nowe piece mają niską temp spalin i one sie wykraplają w
    kominie
    na co cegła nie jest odporna, skropliny są silnie żrące i bardzo
    szybko niszczą komin i dlatego do komina daje sie wkłady ze stali
    kwasoodpornej.

    > mam piec gazowy i do wewnątrz komina wpuszczono fartuch aluminiowy,
    > który został rozepchnięty sprężonym powietrzem. Rozwiązanie...
    > prowizorka. niby mu nic nie brakuje, ale jakoś tak fartuch praktycznie
    > niczym nie zamocowany......
    > Oczywiście można było wstawić rury z nierdzewki, ale kanał kominowy nie
    > jest prosty, wiec byłby kłopot. Kłopot z wbudowaniem i wysoka cena rury.
    > Jak to jest w nowych domach? Czy nie można zbudować komina z rur
    > ceramicznych szkliwionych od wewnątrz? Czy niema cieniutkich rur
    > stalowych pokrytych jakimś cynkiem, miedzią czy czymkolwiek co wytrzyma
    > spaliny? Nawet w samochodach są rury stalowe pokryte aluminium.... Nisza
    > rynkowa czy ja o innych aspektach nie mam pojęcia?
    No nie masz :) Spaliny w samochodzie są gorące w piecu zimne.
    Poza tym koszty, tłumniki z nierdzewki byłyby bardzo drogie.


    --
    Pozdr
    JanuszK


  • 8. Data: 2012-01-18 11:44:12
    Temat: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    >> skropliny są silnie żrące i bardzo
    >>szybko niszczą komin i dlatego do komina daje sie wkłady ze stali
    >>kwasoodpornej.
    Skropliny nie są żrące, są tylko skroplinami czyli wodą.
    W spalinach gazu ziemnego nie ma niczego co można uznać jako żrące.
    Dlatego są wkłady aluminiowe (bardzo dobre rozwiazanie) albo z kwasówki
    (bardzo drogie rozwiązanie).
    > mam piec gazowy i do wewnątrz komina wpuszczono fartuch aluminiowy, który
    > został rozepchnięty sprężonym powietrzem. Rozwiązanie... prowizorka. niby
    > mu nic nie brakuje, ale jakoś tak fartuch praktycznie niczym nie
    > zamocowany......
    > Oczywiście można było wstawić rury z nierdzewki, ale kanał kominowy nie
    > jest prosty, wiec byłby kłopot. Kłopot z wbudowaniem i wysoka cena rury.
    > Jak to jest w nowych domach? Czy nie można zbudować komina z rur
    > ceramicznych szkliwionych od wewnątrz? Czy niema cieniutkich rur
    > stalowych pokrytych jakimś cynkiem, miedzią czy czymkolwiek co wytrzyma
    > spaliny? Nawet w samochodach są rury stalowe pokryte aluminium.... Nisza
    > rynkowa czy ja o innych aspektach nie mam pojęcia?
    >>No nie masz :) Spaliny w samochodzie są gorące w piecu zimne.
    >>Poza tym koszty, tłumniki z nierdzewki byłyby bardzo drogie.
    Nic podobnego. W masowej produkcji i zważywszy na możliwą cienkość użytych
    blach. Są firmy , które to stosują (np.Toyota).
    Ja nie wymieniałem w Corolli wydechu od 10 lat (przebieg 25o
    tys.).Szczęśliwi właścicieli innych samochodów muszą to robić bezustannie.



  • 9. Data: 2012-01-18 22:05:33
    Temat: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-01-2012 o 12:44:12 zapinio <z...@g...com> napisał(a):

    >>> skropliny s? silnie ?r?ce i bardzo
    >>> szybko niszcz? komin i dlatego do komina daje sie wk?ady ze stali
    >>> kwasoodpornej.
    > Skropliny nie s? ?r?ce, s? tylko skroplinami czyli wod?.
    > W spalinach gazu ziemnego nie ma niczego co mo?na uznaae jako ?r?ce.
    Mylisz się, są związki siarki a dokładnie to tworzy się kwas siarkawy.
    Aluminium wytrzymuje tylko pewien okres czasu i tylko dlatego że
    jest oksydowane.


    > Dlatego s? wk?ady aluminiowe (bardzo dobre rozwiazanie) albo z kwasówki
    > (bardzo drogie rozwi?zanie).
    >> mam piec gazowy i do wewn?trz komina wpuszczono fartuch aluminiowy,
    >> który
    >> zosta? rozepchniety spre?onym powietrzem. Rozwi?zanie... prowizorka.
    >> niby
    >> mu nic nie brakuje, ale jako? tak fartuch praktycznie niczym nie
    >> zamocowany......
    >> Oczywi?cie mo?na by?o wstawiae rury z nierdzewki, ale kana? kominowy nie
    >> jest prosty, wiec by?by k?opot. K?opot z wbudowaniem i wysoka cena rury.
    >> Jak to jest w nowych domach? Czy nie mo?na zbudowaae komina z rur
    >> ceramicznych szkliwionych od wewn?trz? Czy niema cieniutkich rur
    >> stalowych pokrytych jakim? cynkiem, miedzi? czy czymkolwiek co wytrzyma
    >> spaliny? Nawet w samochodach s? rury stalowe pokryte aluminium.... Nisza
    >> rynkowa czy ja o innych aspektach nie mam pojecia?
    >>> No nie masz :) Spaliny w samochodzie s? gor?ce w piecu zimne.
    >>> Poza tym koszty, t?umniki z nierdzewki by?yby bardzo drogie.
    > Nic podobnego. W masowej produkcji i zwa?ywszy na mo?liw? cienko?ae
    > u?ytych
    > blach. S? firmy , które to stosuj? (np.Toyota).
    Wyobraż sobie że są inne firmy i stosują wydechy aluminowe, stalowe,
    stalowe pokrywane alu itd. I one korodują od wody a nie od spalin,
    a firmy robią je tak z oszczędności.

    > Ja nie wymienia?em w Corolli wydechu od 10 lat (przebieg 25o


    --
    Pozdr
    JanuszK

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1