  • 21. Data: 2009-06-01 09:38:12
    Temat: Re: noze kuchenne - roznice
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 11:12:48 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Quod libet.
    > Noży szukaj w sklepach dla masarzy.

    Nie szukam jakoś specjalnie. Wszystkie najlepsze noże kupiłam przypadkiem,
    kiedy mi akurat się nadarzyła okazja. A najlepszy z najlepszych był
    radziecki nóż kupiony lata temu za parę złotych na targu, niezapomniany,
    już niestety nieistniejący, bo złamał go pewien znajomy przy wycinaniu
    kapusty - wziął ten nóż bez mojej zgody, pierwszy lepszy z szuflady. Ech,
    gdybym wiedziała, że to takie świetne narzędzie, kupiłabym od razu 10 i
    miała spokój. Do dziś nie trafiłam na tak dobry nóż.

  • 22. Data: 2009-06-01 17:11:26
    Od: Ra <a...@a...com>

    adam pisze:
    > Witam,
    > Chce kupic zestaw nozy kuchennych. Zauwazylem ze, np. Zepter produkuje noze
    > z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja
    > traducyjne ostrza.
    > Ktore rozwiazanie polecacie?
    > Dzieki
    > Pozdrawiam
    > Adam

    primo lepiej kup 2-3 sztuki zamiast całego kompletu którego nie będziesz
    używał, ja już raz ten błąd zrobiłem z garnkami
    takie z ząbkami też się ostrzy, z tego co czytałem na knives.pl sekcja
    ostra kuchnia noże laserowe nie są polecane. Z lepszych marek a
    budżetowo jeszcze chyba akceptowalnych jest victorinox z serii noże kute
    chociaż ostatnio Kill grill Antony pisze że kucharze odchodzą od
    ciężkich niemieckich noży

  • 23. Data: 2009-06-01 18:24:03
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Quod libet.
    > Noży szukaj w sklepach dla masarzy.

    Spotkałem się z opinią, że noże dla masarzy wymagają regularnego
    używania i to "do tłustego", bo inaczej potrafią skorodować. Są ostre,
    wytrzymałe, ale mają kiepskie pokrycie antykorozyjne. Prawda to?

    --
    Grzexs

  • 24. Data: 2009-06-01 18:53:20
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    noze
    > z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci

    Ostre.

  • 25. Data: 2009-06-01 18:56:43
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Spotkałem się z opinią, że noże dla masarzy wymagają regularnego
    > używania i to "do tłustego", bo inaczej potrafią skorodować. Są ostre,
    > wytrzymałe, ale mają kiepskie pokrycie antykorozyjne. Prawda to?

    Nierdzewne noże tępią się szybko, ale tu chodzi o jeden czy dwa noże i
    stalką lub ostrzałkę. Można za każdym razem przetrzeć szmatką i olejem.

  • 26. Data: 2009-06-01 22:02:46
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    adam wrote:
    > z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja
    > traducyjne ostrza.
    > Ktore rozwiazanie polecacie?
    Zabki wbrew opinii powyzszych grupowiczow bardzo sie przydaja ale nie do
    np filetowania ryby czy obierania marchewki! Do warzyw, ziol itp dobry
    jest malutki ale dobry obierak oraz duzy ciezki noz do siekania.
    Do ryb natomiast wlasnie idealny bedzie noz o dlugim i cieniutkim ostrzu
    ktore bez problemu wygniesz w luk 90% i sie nie zlamie.
    Zabki wysmienicie przydaja sie przy wszelakiego rodzaju pieczywie -
    nawet goracym.

    Jezeli zalezy Ci na trwalosci to przede wszystkim patrz na stal z ktorej
    sa wykonane a pozniej dobierz je do tego co bedziesz nimi kroil.
    Odpusc sobie "laserowe noze" z Mango, komplety roznych badziewi typu
    rdzewiejaca Nirosta, etc... Gadki roznych geniuszy od patelni z "efektem
    plazmowym" o rzekomym dozywotnim ostrzu z powlokami z dwutlenku tytanu
    takze mozesz sobie odpuscic.
    Kazdy noz predzej czy pozniej musisz naostrzyc (nawet Zeptera)!

    Ja z tanszych polecam Ci noze Fiskars. W zaleznosci od zasobnosci
    portfela mozesz wybierac w roznych grupach od prostych do nozy o
    podwyzszonej twardosci stali z serii dla Szefa kuchni czy cos w tym
    rodzaju. Tylko musisz sie liczyc z wydaniem za duzy noz od 45 zl do
    okolo 150 zl (wersja pro).
    A jak chcesz zaszalec to kup sobie recznie przekuwane japonskie - nawet
    1.5 KPLN za sztuke (nie maja zabkow) :) Tez jednak je musisz ostrzyc ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 27. Data: 2009-06-01 22:04:53
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Artur Lew wrote:
    > okolo 150 zl (wersja pro).
    dokladnie to niestety okolo 300 zl (25 cm ostrze) :(

  • 28. Data: 2009-06-02 00:58:43
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Dokładnie, dokładnie. Jak tym kroić - nie wiem.

    > Jej, to zupełnie jak u mnie pod blatem :-D

    > Dobry pomysł, muszę TŻ poprosić o przeróbkę.

    Raczej poczytaj o pracy ostrza, kątach ostrza, kątach przyłożenia ostrza.
    Taki nóż musi być ustawiony płaszczną ostrza pod kątem przyłożenia do
    płaszczyzny kromki. Ogólnie kup sobie "maszynkę" do chleba, czyli krajalnicę
    na korbkę lub prąd.

  • 29. Data: 2009-06-02 07:46:46
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 1 Jun 2009 10:42:40 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Miałam. Nie chcę. Podarowałam. Kolejna zawalidroga w kuchni na blacie,
    > a ja lubię pusty blat, przestrzeń. I to wybieranie okruchów... Kupuję
    > chleb krojony, jeśli kupuję go w ogóle.

    Błee, krojony? Już drugiego dnia jest suchy... :)
    Dla mnie zakup krajalnicy to była podstawa - i wolę zbierać okruchy
    z krajalnicy niż z całej kuchni ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 30. Data: 2009-06-02 08:27:57
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > lubię pusty blat, przestrzeń. I to wybieranie okruchów... Kupuję chleb
    > krojony, jeśli kupuję go w ogóle. Maszyna mi niepotrzebna do ukrojenia

    Są takie uniwersalne, na chleb, ser, wędliny... Jest jaszcze wersja druga -
    nóż elektryczny...